Güncelleme Tarihi:
Batı ülkelerinin çoÄŸunda otoyol, köprü ve tünellerden geçiÅŸ ücreti alındığını, ödenen bu ücretlerde amortisman, bakım, iÅŸletme ve idame masraflarının karşılandığını ve benzeri tesisler için finansman saÄŸlandığını kaydeden Akcan, Türkiye`de de bu yönteme baÅŸvurulduÄŸunu hatırlattı. Â
  ÂYıllık enflasyon oranının, işçilik ve malzemelerdeki artışların, bakım, iÅŸletme ve yeni yapım maliyetinin hızla yükseldiÄŸi bir ortamda gelirin de mertebe olarak korunması gereÄŸine iÅŸaret eden Akcan, bunun zamlarla karşılandığını vurguladı. Â
  Â``Köprü geçiÅŸlerinin ücretsiz olması düşünülmemektedir`` diyen Akcan, 2000 yılı içinde boÄŸaz köprülerinden 72 trilyon lira geçiÅŸ ücreti toplandığını bildirdi. Â
  ÂÄ°stanbul`daki boÄŸaz köprülerinden alınan geçiÅŸ ücretinin çevre yolları da kapsadığını belirten Akcan, diÄŸer ülkelerden düşük olan otoyol geçiÅŸ ücretlerine yüzde 200, köprülere yüzde 40 zam yapıldığını, ekonomik krizlerden önce 2.2 dolar olan köprü geçiÅŸ ücretinin zamdan önce 1.25 dolara düştüğünü, yapılan zamla 1.66 dolar mertebesine getirildiÄŸini kaydetti.Â