Kom, 307 milyar liraya Stella'yı yarattı

Güncelleme Tarihi:

Kom, 307 milyar liraya Stellayı yarattı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2000 00:00

Haberin Devamı

MAYO ve iç giyim üreticisi Kom, yeni sezon için hazırladığı ‘Stella’ mayolarını yaratmak için 1 yılda 307 milyar liralık bir harcama yaptı. İtalyanca'da ‘yıldız’ anlamına gelen ‘Stella’nın tasarımını ise Kom'un sahibi Hasan Cansız'ın yeğeni 28 yaşındaki Gülban Aytekin gerçekleştirdi.

MAYO ve iç giyim üreticilerinden Kom, yeni sezona kabuk değiştirerek hazırlandı. Yaklaşık 2 ay önce Kom'un Genel Müdürlüğü'nü üstlenen Engin Emgen, Kom'un 500 bin dolar (307 milyar lira) harcayarak 1 yılda yarattığı yeni mayo markası ‘‘Stella’’nın mayo piyasasına gençlik rüzgarını getireceğini söyledi. Engin Emgen, Kom markasının geleneksel çizgisinin korunacağını, yeni markayla daha genç bir gruba seslenmeyi hedeflediklerini belirtti.

Emgen, gençleri hedefleyen Stella'nın Kom'dan yüzde 30 daha ucuz fiyatla ve büyük mağazalarda oluşturulan cornerlarda satılacağına işaret etti. Geçen yıl 450 bin parça olan mayo üretiminin bu yıl 600 bin adete yükseltilmesini planladıklarını belirten Engin Emgen, şöyle devam etti:

‘‘Bu üretimin 375 binini iç piyasada satmayı hedefliyoruz. Bunun da 150 bin kadarını Stella markalı mayolarımız oluşturacak. Bu yıl 4 milyon adet de iç çamaşırı üreteceğiz.’’

Kom'un bundan böyle değişik gelir gruplarına hitap etmek için, değişik fiyat kategorilerinde mayo ve iç çamaşırı üreteceğini söyleyen Engin Emgen, Stella'yı yeni markaların izleyeceğini bildirdi. Kom'un ağırlıklı olarak Fransa başta olmak üzere Almanya, İngiltere ve İtalya'ya ihracat yaptığını belirten Emgen, geçen yıl 35 milyon mark olan ihracatın da bu yıl sonunda 40 milyon marka ulaşmasıın beklediklerini söyledi.

STELLA'NIN YARATICISI

İtalyanca yıldız anlamına gelen ‘‘Stella’’ mayolarının tasarımcısı ise Kom'un sahibi Hasan Cansız'ın yeğeni 28 yaşındaki Gülban Aytekin... Stella'nın yaratıcısı Gülban Aytekin, bu yeni markanın özellikle gençlerin ve kendini genç hissedenlerin giyebileceği bir mayo olmasını hedefliyor.

Londra'da moda tasarı eğitimi gören Gülban Aytekin, 250 parçadan oluşan Stella 2000 koleksiyonunun, renkleri, genç ve dinamik çizgisiyle gençlerin beğenisini kazanacağına inanıyor.

Aytekin, çok sayıda değişik mayo ve bikini kalıplarından oluşan yeni Stella koleksiyonunda pembe, mavi ve yeşil tonların ağırlıkta olduğunu, siyahın da her zamanki gibi vazgeçilmezliğini koruduğunu söyledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!