Koç'un Orta Asya'da süpermarket keyfi

Güncelleme Tarihi:

Koçun Orta Asyada süpermarket keyfi
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 14, 1997 00:00

Haberin Devamı

Koç Grubu'na bağlı Migros, Orta Asya'da ilk atağa geçtiği Azerbaycan'daki ikinci mağazasını yine Ramstore adıyla Bakü'de açtı. Migros Genel Müdürü Bülend Özaydınlı, ‘‘Üçüncü mağazasım Moskova'da açılacak. Rusya, Azerbaycan ve Kazakistan'da lider olacağız’’ dedi.

Yurtdışındaki ilk mağazasını geçen yıl Azerbaycan'da açan Koç Grubu, Orta Asya ülkelerinin süpermarket liderliğine soyundu. Koç Grubu bünyesindeki Migros, Ramstore adıyla Orta Asya'da kurduğu süpermarket zincirlerine, Bakü'yü de ekledi. Üçüncü Ramstore, Moskova'da açılacak. Migros Genel Müdürü Bülend Özaydınlı, Ramstore'un, 2000'li yıllarda Rusya, Azerbaycan ve Kazakistan'da lider konumunda olan bir süpermarket zinciri olacağını söyledi. Özaydınlı, Orta Asya ülkelerinde de Türkiye'deki genişleme politikasını izleyeceklerini belirterek, şöyle devam etti: ‘‘Rusya başta olmak üzere, bulunduğumuz ülkelerin tamamında lider olmak istiyoruz. Sadece Moskova, Bakü ve Almati'de birkaç mağaza ile sınırlı kalmak istemiyoruz.’’

RUSYA VE AZERBAYCAN

Moskova'da Ram ve Enka ortaklığı ile kurulan Ramenka Şirketi'nin gerçekleştirdiği Ramstore Alışveriş Merkezi'nin önümüzdeki Ekim ayında açılacağını hatırlatan Özaydınlı, ‘‘Burası, Rusya'da açmayı planladığımız hipermarket ve süpermarket zincirinin ilk halkası olacak’’ dedi. Özaydınlı, Moskova'da açılması planlanan üç yeni Ramstore'un daha yerinin belirlendiğini söyledi. Özaydınlı, Moskova'daki Ramstore mağazalar zinciri projesinin bir benzerinin Azerbaycan'da da gerçekleştirmek istediklerini belirterek, şöyle konuştu: ‘‘Buradaki ortaklarımız da Azeri ISR ve Ram Dış Ticaret. Bakü'de açacağımız üçüncü ve dördüncü mağazaların da yerleri alındı. Yakında sadece Türkiye'de değil, Azerbaycan ve Rusya'da da ciddi bir Ramstore zinciri oluşturmuş olacağız.’’

Azerbaycan'da talep çok iyi

Bakü'deki Ramstore'a gösterilen ilgiden çok memnun olduklarını belirten Migros Genel Müdürü Bülend Özaydınlı, bu ülkelere yabancı rakiplerinden farklı bir politika ile gittiklerini vurguladı. Özaydınlı, ‘‘Biz Türkiye'de başarılı olmuş formatlarımız ve çeşitlerimizle o ülkelere gitmiyoruz. Türkiye'ye gelen yabancı rakiplerimiz kendi ülkelerindeki başarılı formatları aynen getiriyor. Ama biz, o ülkeye, tüketicisinin istediğini götürmeye çalışıyoruz’’ dedi. Özaydınlı, Orta Asya ülkelerinde açılan Ramstore'ların bölgede

Türk mallarına karşı oluşan yanlış imajı da silmeye başladığını söyledi. Özaydınlı, şöyle konuştu: ‘‘Ne yazık ki, bu ülkelerde Türk markalarının imajı kötü. Çünkü, üçüncü kalite mallar, organize olmayan bir şekilde bu ülkelere götürülmüş. Ama bizim kanalımızla kaliteli mallar ve markalar girdikçe, oralardaki tüketiciler de Türk malının batılı markalardan farklı olmadığını anlamaya başladı. Üstelik zamanla Türk mallarının fiyat açısından da daha avantajlı olduğunu görüyor. Bunu Azerbaycan'da yaşadık, İlk mağazamızı açtığımızda Türk mallarının imajı hiç iyi değildi ama bugün kimse bunu söyleyemez. Bakü'deki mağazamızda bugün en çok Türk markaları satılıyor.’’

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!