Koç'tan 55 milyon dolarlık ‘Paro’la

Güncelleme Tarihi:

Koçtan 55 milyon dolarlık ‘Paro’la
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 08, 2003 00:00

AlışveriÅŸ anında üye iÅŸyerlerine müşteriyi tanıtacak bir sistem olarak geliÅŸtirilen Paro, 55 milyon dolarla Koç Holding'in bu yılki en büyük yatırımı oldu. Dünyada ilk ve tek olduÄŸu vurgulanan sistem, Migros'larda uygulanmaya baÅŸlandı.BÄ°LÄ°M kurgu filmlerinin ünlü yönetmeni Steven Spielberg'in ‘‘konu, yapılıp yapılmayacağı deÄŸil, asıl konu kimin yapacağı’’ sözünden yola çıkan Koç Grubu, bu yılki ilk en büyük yatırımını bilgi teknolojisine yaptı. Koç Bilgi Grubu'nun en yeni üyesi Tanı Pazarlama ve Ä°letiÅŸim Hizmetleri, 55 milyon dolarlık yatırımla ‘‘Paro’’ markasını yarattı. AlışveriÅŸ anında tüketiciyi kasaya ödeme yaparken tanıyan, üzerinde duyuru ve reklamların yapıldığı özel tasarlanmış bir ekrana sahip bulunan Paro'nun, ‘‘Pazarlama iÅŸlemlerinin Visa'sı’’ olması hedefleniyor.Sermayesi 15 milyon dolar olan Tanı Pazarlama ve Ä°letiÅŸim Hizmetleri, toplam 55 milyon doları bulacak yatırımla oluÅŸturduÄŸu Paro ile pazarlama sektörüne adım attı. ‘‘Kazandıran Parola’’ sloganıyla tanıtılan Paro'nun ilk toplantısında konuÅŸan Koç Bilgi Grubu BaÅŸkanı Ali Y. Koç, Paro'yu her kesimin kazanacağı kazan/kazan sistemi üzerine oluÅŸturduklarını anlattı.Koç'un 77 yılda oluÅŸturduÄŸu müşteri bilgisini, teknolojinin sunduÄŸu imkanlar sayesinde baÅŸka firmalarla paylaÅŸacağı Paro'nun tıpkı kredi kartlarının yaratılması gibi cesur bir proje olduÄŸunu söyleyen Ali Koç, Paro'yu dünyada ilk ve tek olan ‘‘devrimsel bir proje’’ olarak nitelendirdi. Paro'nun pazarlama stratejilerine yön verecek bir sistem olacağını dile getiren Ali Koç, ‘‘Paro, tüketicilerle üretim ve perakende sektöründeki ÅŸirketleri aynı platformda buluÅŸturup ve alışveriÅŸ biçimlerini farklılaÅŸtırarak dünyaya örnek teÅŸkil edecek bir sistem’’ diye konuÅŸtu. Bugüne kadar Türkiye'de rekabetin sadece fiyat yoluyla yapıldığını vurgulayan Koç, Paro ile amaçlarının bilgiyi paylaÅŸarak pastayı büyütmek olduÄŸunu kaydetti. Koç, şöyle konuÅŸtu: ‘‘Tüketiciye en yakın topluluk olduÄŸumuza inanıyoruz. Tüketiciye birebir hizmet ve ürün sunduÄŸumuz 24 sektörde 77 yıllık bilgi birikimimiz var. Koç TopluluÄŸu, Türk halkının tarım toplumundan sanayi toplumuna hazırlanmasında çok baÅŸarılı iÅŸler yaptı. Paro'nun patentli teknolojisi sayesinde Türk tüketicisine yepyeni bir hizmet sunarak, yaÅŸam standartını daha da iyileÅŸtirmeyi hedefliyoruz.’’KİŞİYE ÖZELTanı Pazarlama ve Ä°letiÅŸim Hizmetleri A.Åž. Genel Müdürü Mehmet Ali Neyzi de, bu sistemin CRM'in (Customer Relationship Management- Müşteri Ä°liÅŸkileri Yönetimi) geldiÄŸi en üst nokta olduÄŸunu dile getirdi. Paro ile ‘‘yığınlara deÄŸil, kiÅŸiye özel’’ kampanyalar yapmanın mümkün olduÄŸunu belirten Neyzi, ÅŸunları söyledi: ‘‘Yığınlara yapılan fiyat kampanyaları çok da baÅŸarılı olmuyor, tüketici fırsatları, promosyonları takip etmekte güçlük çekiyor. Paro, ürün ve hizmetlerin en doÄŸru hedef kitleye ulaÅŸtırılmasını, müşteri memnuniyeti ve sadakatinin yaratılmasını saÄŸlayan bir sistem. Paro'daki hedefimiz tüketiciyi tanıyarak, ihtiyaçları, alışkanlıkları ve yaÅŸam tarzı doÄŸrultusunda çözümler sunmak.’’Paro'nun ABD, Avrupa ve Türkiye'de patent koruması altında olduÄŸunu belirten Neyzi, Türkiye'de yaygınlaÅŸtırdıktan sonra uluslararası ÅŸirketlere açılmayı planladıklarını da kaydetti.Paro nasıl iÅŸliyorKiÅŸiselleÅŸtirilmiÅŸ kampanyalar ve promosyonlar sunan Paro'ya tüketiciler kendileri katılıyor. Tüketici, bunun için bir üyelik formu dolduruyor ve sisteme tanıtmak istediÄŸi kredi kartı, maÄŸaza veya taksit kartı numaralarını bildiriyor. Bu noktada ÅŸirket yöneticileri Paro patent korumalı olduÄŸu için, bilginin dışarı çıkmayacağı güvencesini veriyor.Ãœye tüketici üye iÅŸyerlerinde alışveriÅŸ yaptığında eÄŸer istiyorsa kendini ParoPOD'lara tanıtıyor. EriÅŸimi Koç.net, yazılımı KoçSistem, üretimi Beko tarafından gerçekleÅŸtirilen ParoPOD, satış noktalarında kasa ve POS cihazları ile entegre çalışan bir ekran niteliÄŸinde.Paro veri ambarında tüketicinin alışveriÅŸ eÄŸilimlerine göre belirlenen fırsatlar, kampanya ve promosyonlar, ParoPOD ekranı üzerinden tüketiciye duyuruluyor.Paro'da patentli olan bir farklılık ise üye iÅŸyerleri verilerini birbirleriyle detayları açığa çıkmadan güvenli bir ortamda paylaÅŸmaya imkan tanıması.Ayrıca tüketici bilgileri de üye iÅŸyerlerine sayısal küme olarak sunuluyor. Yani üye iÅŸyeri ‘‘son üç ayda çocuk bezi alanları tanımla’’ diye sorduÄŸu zaman, Paro kiÅŸisel bilgiler yerine çocuk bezi alanların sayısını veriyor. Ä°ÅŸyeri de promosyonlarını buna göre yapıyor.Åžu anda Ä°stanbul'daki 21 Migros'ta üye alımları baÅŸlarken, bu yıl 15 bin ParoPOD'un devreye girmesi, 3 milyon müşteriye ulaşılması hedefleniyor.Fikir Seatle'da doÄŸdu, Ä°stanbul'da gerçekleÅŸtiPARO'nun fikir babası Engin Oytaç. Öğrenci olarak gittiÄŸi ABD'de Seatle'daki bir teknoloji ÅŸirketinde çalışırken ÅŸirketlerin pazarlama kampanyalarını kolaylaÅŸtıracak bir sistem geliÅŸtiren Oytaç, projeyi gerçekleÅŸtirmek için Türkiye'ye gelir. Çünkü teknik açıdan zor olan konseptin kanıtlanması için bir üretici, perakendeci ve bankaya ihtiyaç vardır. Ä°ki yıl süren çalışmalar sonunda Tanı Pazarlama ve Ä°letiÅŸim Hizmetleri Koç Bilgi Grubu bünyesinde faaliyete geçer. Oytaç da ÅŸirketin hem yüzde 3 hissedarı olur hem de Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!