Muhafazakâr YÜKSELİŞ

Güncelleme Tarihi:

Muhafazakâr YÜKSELİŞ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 21, 2014 12:18

KIZ Meslek Lisesi mezunu Saadet Berrin Üstüner’in Kartal’da başlayan ve Erenköy’de ünlenen muhafazakar kadınlar için ‘özel dikem’ butiği Jaade, kısa sürede 10 mağazalı, 15 milyon lira cirolu bir ‘kadın giyim markası’ oldu.

Haberin Devamı

TÜRKİYE, ‘tesettür’ modasında da iddialı markalar çıkarıyor. Sakaryalı Saadet Berrin Üstüner’in, Kartal’da 1994’te açtığı ‘muhafazakar kadına özel dikim’ butiği Jaade, şu anda 10 mağazalı bir marka. Kız Meslek Lisesi mezunu olan Saadet Hanım’ın yönettiği tasarım ekibiyle yola devam eden ve bu yılı 15 milyon lira ciroyla kapatmaya hazırlanan Jaade’nin Çerkezce’de ‘inat’ anlamına geldiğini söyleyen Ahmet Üstüner (oğlu), şöyle konuşuyor:

BABA ESNAF ANNE TASARIMCI
“Sakaryalıyız (Adapazarı). Babam Yavuz Bey memlekette kırtasiyeciydi (halen kırtasiye dükkanı çalışıyor). Babam her zaman yeniliklere çok meraklı bir insandır. Adapazarı’nda annemin ailesi de kırtasiyeciydi ve rakiptiler. Sonra rakipler evlenmiş oldu. Annem Saadet hanım, benim tahsilim nedeniyle benimle birlikte İstanbul’a geldi. Babam da zaten İstanbul’da kırtasiyeci açmak istiyordu ancak bu isteği olmadı. İstanbul’da annemin terzilik yeteneği öne çıktı ve annem özel siparişle kadınlara elbise dikmeye başladı. Kendisi Kız Meslek Lisesi mezunudur ve kendi elbiselerini de hep kendisi dikerdi. Sonunda Kartal’da Atalar’da özel siparişle dikim yapan küçük bir butik açtık.

Haberin Devamı

MARKA YOLUNU ERENKÖY AÇTI
1999 depremine kadar, Kartal’daydık. Ancak hep Erenköy’de de bir butik açalım diye konuşuyorduk. Çünkü İstanbul’un en elit muhafazakarlarının oturduğu semt Erenköy’dür ve Kartal’daki butiğimize gelen müşterinin çok büyük kısmını da Erenköy’ün muhafazakar kadınları oluşturuyordu. 1999 depremiyle bizim Kartal’daki butiği boşaltmamız gerekti ve bu aşamada Erenköy’de işe devam etme kararı aldık. 2004’e kadar Erenköy’de özel dikim yapan Jaade Butik olarak devam ettik. Yaptığımız şey, muhafazakar kadınlara daha şık daha modern kıyafetler dikmekti. İşler Erenköy’de daha da büyüdü ve biz bir süre sonra ‘orayı sadece mağaza yapalım atölyeyi dışarı alalım’ dedik. Böylece üretimle mağazayı ayırdık, ayrıca bir atölye tuttuk.

Muhafazakâr YÜKSELİŞ

Haberin Devamı

MAGAZALAŞMA HIZLANDI
İkinci şubeyi memleketimiz Adapazarı’nda açtık. Mağazacılıkta büyüyebileceğimizi anlayınca ve hemen ERP yazılım kullanmaya da başladık. İstanbul’da sadece Erenköy’de hizmet veriyorduk ama İstanbul’un her yerinden (Başakşehir, Yeşilköy-Florya, Fatih, üsküdar) müşteri gelmeye başladı. Muhafazakar modern kadının giyim ihtiyacının çok önemli potansiyel taşıdığını gördük. Müşterilerimiz üst düzey bürokrat eşleri, orta sınıf yeni zengin ailelerin kadınlarıydı. Ardından Florya’da bir yer açtık. Sonra Fatih’e açtık. Bir sonraki mağazayı da kuzenime İzmit’te açtırdık. Başakşehir, Galleria, Ümraniye derken şu an itibariyle 10 mağazalı bir marka olduk. Son mağazayı da Mall Of İstanbul’da açtık. Bu arada toptan satışlara da başladık. Önce üst Bomonti’de toptana başladık ama kısa süre sonra orası yetmez hale geldi. 2.500 metrekarelik daha büyük bir yere geçtik.”

Haberin Devamı

5 yeni mağaza daha açılıyor

AHMET Üstüner, şu anda franchising talebinin çok yüksek olduğunu ve 5 yeni mağaza için çalışmaların tamamlandığını belirterek. “Mağazalar dışında toptanda da 25 farklı noktada ürünümüz satılıyor. Birkaç ay içinde internetten satış da başlayacak. Şu anda ihracatımız yok. Ancak turist alışverişi giderek hızlanıyor. Henüz yurt içinde olmamız gereken her yerde değiliz önce bunu tamamlamalıyız. Mesela Kayseri, Ankara bizim için çok büyük pazarlar ve oralarda mağaza açacağız” diyor. 10 kişilik tasarım ekibinin başında ennesi Saadet Hanım’ın bulunduğunu vurgulayan Ahmet Üstüner, şu andaki tasarım ve üretim altyapısının 40 mağazaya yetecek kadar güçlü olduğunu belirtiyor.

Haberin Devamı

Tesettürlü kadın şık olmak istiyor

JAADE’nin marka olarak baştan beri hem tesettürlü hem şık olmak isteyen kadınların ihtiyacına odaklandığını vurgulayan Ahmet Üstüner, “Aslında başörtülü olmayan ama muhafazakar giyinen kadın sayısı da çok. Biz de bu nedenle bu yöndeki talebe uygun ama aynı zamanda da modern çizgilere sahip, şık tasarımlar yapıyoruz. Tesettür için şıklıktan vazgeçmek istemeyen estetik kaygıları olan kadınlar için üretiyoruz. Düşünün ki biz şu anda ‘12 ayda 12 yeni koleksiyon’ yapıyoruz ve her ay mağazalarımıza 50 parçadan oluşan yeni bir koleksiyon giriyor. Bu sayede bir önceki ayın ürününde hemen indirim başlıyor. Yani sürekli yeni koleksiyon sürekli indirim var. Bu arada, bizim gibi bir odaklanması olmayan ama muhafazakar kadınların müşteri potansiyelini gören birçok kadın giyim markası da bizim müşteri kitlemize uygun ürünler yapıyor. O yüzden rekabetimiz de çok yoğun.”

Haberin Devamı

sozdemir@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!