GeriKobi Yeni girişimciler için etkili PR ve pazarlama taktikleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yeni girişimciler için etkili PR ve pazarlama taktikleri

Yeni girişimciler için etkili PR ve pazarlama taktikleri

Yeni bir girişim için PR ve pazarlama konusu oldukça önemli. İşte yeni girişimciler için işe yarayan taktikler...

Dünyada artık çok daha büyük oynayanlar ve risk alanlar kazanıyor. Bu durum, yeni girişimcileri korkutsa da aynı zamanda heyecan uyandıran bir gelişme. Markanızı en üst sıralara tırmandırmak ve başarı hikayelerinde adı anılan bir isim olmak istiyorsanız pazarlamanın en konvansiyonel hem de yenilikçi yönlerini iyi bilmeniz gerekiyor.

Önce ürününüzü tanıyın ve tanıtın

Yeni girişimcilerin acımasız rekabet dünyasında varlığını sürdürmesi elbette kolay olmayacaktır. İlk olarak özgüven çok önemli. Ürününüzü başarılı bir şekilde pazarlayabilmek ve tanıtabilmek için sunabileceğiniz faydayı vurgulamanız gerekiyor. Pazarlamanın en önemli üç aktörü olan fiyat, kalite ve sunum burada kullanabileceğiniz ilk yöntem. Diğer yandan karşılaştırmadan çok projenizin sağladığı faydayı vurgulamak, farkınızı ortaya çıkaracaktır.

Niş pazara adım atın

Gelişen tanıtım kanalları ile birlikte daha rekabetçi ve seçeneğin çok olduğu bir ekonomi haline gelen niş yani talep pazarında yer almak girişimciler için dikkate alınması gereken bir yer. Demografik unsurları da göz önüne alarak, müşterilerin iç dünyasına hitap etmeli ve hedef pazar yerine burada büyümeyi tercih edebilirsiniz. Pazarı küçültmek, kalıcı müşteri elde etmenin önemli kurallarından biri. Girişimcilerin aklında bu alternatif yer almalı.

Sosyal medya gücü

Her anı takip edebildiğimiz, görsel ve yazılı medyadan bile etkileyici bir yere gelen dijital yani sosyal medya, girişimcilerin etkili kullanması gereken en önemli araçlardan biri. Girişimcilerin, projelerinin mutlaka bu alanda platformlarının olması ve etkili bir şekilde kullanılması gerekiyor. Sadece ürün tanıtımında değil, şirketinizin kimliğini ifade etmede de bu alanı kullanabilirsiniz. Bu mecra sayesinde rakiplerinizi takip edebilir, taleplerin neler olduğunu görebilir, müşterilerinizle birebir bağlantıya geçebilirsiniz. Sosyal medya takımı kurarak bu alanı daha profesyonel yönetmeniz de gerekli.

Merak uyandırın, önceden haber verin

Ürünlerinizi satmak için mutlaka o ürünü hazır hale getirmeniz gerekmiyor. Tüketici ve takipçilerinize yeni gelecek çalışmalar hakkında dönem dönem bilgi vermeyi ihmal etmeyin. Böylece merak duygusunu ve kitlenizi canlı tutabilirsiniz.

Yeni iş bağlantıları

Dünyamız artık dijital ifadenin hüküm sürdüğü bir alan olsa da yeni girişimciler olarak çevrimdışı bağlantıları da ihmal etmeyin. Konferanslar, seminerler, çalıştaylar, fuarlar gibi alanında önemli isimlerin yer alacağı etkinlikleri takip ederek yeni insanlarla tanışmayı ve ürünlerinizi tanıtmayı deneyin.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle