GeriKobi Pazarlamada oyunlaştırmanın etkisi ne kadar?
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Pazarlamada oyunlaştırmanın etkisi ne kadar?

Pazarlamada oyunlaştırmanın etkisi ne kadar?

Teknoloji gelişip insanları değiştirdikçe pazarlama stratejileri de değişiyor. İşte son dönemlerin trendi pazarlamada oyunlaştırma...

Pazarlama bir meslek olduğu kadar aynı zamanda bir sanattır. Bunun nedeni incelikleri olan, küçük hilelerle ürün ve hizmetleri tüketicilerin fark etmeden tüketmesini sağlayan taktikleridir. Bu taktiklerden yenisi de oyunlaştırma stratejileri olarak görülüyor.

Pazarlamacıların etkili olmasını sağlayan en önemli faktörlerden başında son yıllarda oyunlaştırma geliyor. Aslında farkında bile olmadan birçok kişi hayatında oyunlaştırma yöntemini kullanıyor. Hayatımızdaki zorlukları aşabilmek için atmamız gereken adımları, yerine getireceğimiz sorumlulukları gerçekleştirebilmek adına yaptığımız eylemleri oyunlaştırabiliriz. Pazarlamacıların bizden farkı ise bu oyunu oynarken bizlere fark ettirmeden ürünleri ve hizmetleri tüketicilere pazarlayabilmeleridir. Bunu yaparken iyi bir pazarlamacı size ürününü tanıtırken ya da sizin ihtiyacınız olan bir ürünü sizlere sunarken ilk önce sizi iyice dinler. İhtiyacınızı algılamaya çalışır. Sizi iyice dinleyen pazarlamacı ürüne karşı ne kadar ihtiyacınız olduğunu keşfetmeye çalışır. Çünkü sizin ihtiyaç katsayınız ile size daha fazla ürün satabilme imkanına sahip olacaktır.

Sizi iyice anlayıp sizin ihtiyacınızı keşfeden pazarlamacı yavaş yavaş oyununu oynamaya başlar. Eğer ilgi duyduğunuz ürüne karşı, ihtiyacınızı iyi ifade edebilirseniz oyunu lehinize sonuçlandırabilirsiniz. Çünkü bu sayede ona da zaman kazandırıp, farklı kişilere daha fazla satış yapabilmesine olanak sağlayacaksınız.

Pazarlamacının mesleğini oyunlaştırmasını kolaylaştıran en önemli etken beden dili ve kısmen manipülasyondur. Pazarlamacı mesleğinde başarılı olabilmek için mesleğini oyunlaştırırken beden dilini iyi kullanmalı, aynı zamanda potansiyel müşterisinin beden dilin iyi algılamalıdır. Mesleğinde başarılı pazarlamacılar konuşmadan da iletişim kurabilir. Bu sayede oynadıkları oyunda başarılı olabilir ve ürünlerini tüketicilere daha rahat pazarlayabilir.

Pazarlamada oyunlaştırma konusunda tüketicileri rahatsız eden temel konu manipülasyondur. Ancak bu aynı zamanda başarılı olmalarında en etkili yöntem olabilir. Oynadıkları oyunda etkili konuşup ve manipülatif hareketler ile fark etmeden ihtiyaç duyulmayan ürünleri bile tüketicilere pazarlayabilirler. Bu nedenle bir ürün almadan önce ilk önce ihtiyacımız olup olmadığına daha sonra ise aradığınız ürünün doğru ürün olup olmadığını kontrol etmek gerekir.

Genellikle pazarlamacılar mesleğe başlamadan önce tüketiciler ve davranışları hakkında birçok eğitim alırlar. Bu eğitimler sonucunda kendileri para kazanabilecekleri gibi şirketlerine de kazandırmak isterler. Pazarlama konusunda pazarlamacıların hep kazanan taraf olmaları beklenemez. Ancak kaybettikleri durumlarda da birçok büyük soruna mal olabilir. Bu nedenle pazarlama konusunda pazarlamacıların hep kazanan taraf olmalarını istemelerini iştahsızlık olarak yorumlamamak veya yargılamamak gerekir.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle