GeriKobi Firmanızın geleceği için bu konulara odaklanın!
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Firmanızın geleceği için bu konulara odaklanın!

Firmanızın geleceği için bu konulara odaklanın!

Artık birçok büyük firma gelecek kaygısı taşıyor. İşte geleceğini düşünen firmaların odaklanması gereken konular...

Günümüzde ülkemizde açılan firmaların büyük kısmı kurulduktan sonraki ilk iki yıl içerisinde kapanıyor. Bunun nedeni bu firmaların gelecek hakkında yeterli okuma yapamayıp kendilerini güncel tutamama tuzağına düşmesi olarak gösterilebilir. İşte geleceğini düşünen firmaların dikkat etmesi gerekenler...

Liderlik

Liderlik anlayışı firmanızı en çok etkileyecek ve içerisinde birçok yapıyı barındıran bir konudur. Geçmişte şirketlerin yöneticileri için çalıştığını düşünecek olursak durumun günümüzde tersine dönmüş olduğunu görmek mümkün. En üst düzey yöneticiler dahi çalışanları ile birlikte zaman geçirmek için ajandalarını revize ediyor.

Dünyadaki en iyi olmak yerine dünya için en iyi olma anlayışı

Bu görüş yaşanan çevre ve doğa sorunları adına firmaların sosyal sorumluluk üstlenmesini sağlamış bir düşünce anlayışıdır. Bununla birlikte kirli atıklara çözüm üretebilmek her firmanın kendi sorumlulukları adına gereklidir. Her firma sağlıklı ürünler üretmek ister. Ancak bunu başarabilenlerin sayısı oldukça azdır.

Teknoloji

Teknoloji ise işletmenizde ürettiğiniz ya da kullanıcıların tüketimine sunulmuş her konuda itibarınızı etkileyen konular arasında yer alıyor. Müşterilerin bakış açısını etkileyecek ve yeni işletmelerin pazarda tutunmasını sağlayacaktır. Teknolojiyi daha geniş açıdan düşünecek olursak bioteknoloji ve nanoteknolojinin günümüzde popülerliğini koruduğunu ve geleceğin yenilenebilir enerjileri arasında gösterildiğini söylemek mümkün.

Yapay zeka

Yapay zeka ise günümüzde belki de en çok konuşulan konulardandır. Bu nedenle hakkında birçok sempozyum ve dergilerde kendine yer bulabilmiş konular arasında yer alıyor. Yapay zekadan faydalandığımız alanlardan örnekler vermek gerekirse bilgi temelli ekonomi ve bu alanda yaşanan birçok dijital dönüşümden bahsedebiliriz.

Enerji

Enerji konusundan bahsedecek olursak çalışan verimliliği ön plana çıkar. Bunun nedeni siz her ne kadar sağlam ve güvenilir bir firma olsanız da sizi temsil eden çalışanlarınızdır. Bu noktada çalışanlarınızın verimli çalışmasına dikkat ettiğiniz gibi motivasyonlarına da dikkat etmeniz gerekir.

E-Ticaret

E-ticaretten bahsetmek gerekirse bu aslında çok genel bir kavramdır. Çünkü yeni bir işletmenin e-ticaret yapması kadar doğal bir durum yoktur. Birçok işletme imkanları doğrultusunda e-ticareti kullanır. E-ticarette ön plana çıkan ise özellikle yeni işletmelerde girişimci liderlik konusudur. Girişimci karakteriniz ile yeni bir işletmeye sahipseniz e-ticaret firmanızın büyümesine katkıda bulunduğu gibi ticaret hacminizi arttırmanıza da yardımcı olabilir. Block chain zinciri ise belki de yurt dışı satışlarınız ya da yeni kazanç sağlamanız konusunda etkili olabilir.

Ar-Ge ve inovasyon

Firmaların yatırım yapması gereken diğer kaçınılmaz nokta ise tahmin edileceği üzere Ar-Ge çalışmalarıdır. Ar-Ge birçok noktada size inovasyon imkanı sağlayabilir. Bu sayede yeni ürünlerle yeni pazarlara ya da yeni ürününüz ile bulunduğunuz pazarda daha etkili tutunmanızı sağlayacaktır.

Entegrasyon

Entegrasyon ise dünya çapında yaşanan endüstri 4.0 ve bazı ülkelerin gerçekleştirebildiği endüstri 5.0 devrimleri ile birçok alanda entegrasyonu beraberinde getirmiştir. Bu devrimler birçok teknolojik makinenin birlikte çalışmasına olanak sağlarken entegrasyon ise bu makineleri birleştiren kavram olarak karşımıza çıkar. Eğer siz de firmanızda üretim ve makineler arasında entegrasyonu sağlayamazsanız geleceğiniz konusunda endişe yaşayabilirsiniz.

Tasarım

Tasarım ise ürettiğiniz ürünlerin kalite ve dolayısıyla fiyatını belirleyen en önemli etkendir. Eğer estetik açıdan başarılı tasarım ürünleri üretip kullanıcılarınıza sunarsanız, bu alanda başarılı olabileceğiniz gibi firmanızın geleceği konusunda endişeler yaşamaktan bir nebze de olsa kaçınabilirsiniz.

Üretim ve tüketim

Üretim olmadan tüketim olmaz mottosundan yola çıkacak olursak, üretimin hayatımız için ne denli önemli olduğunu kavrayabiliriz. Bu nedenle firmanızın ürettiği ürünlerin ilgili pazarda rekabetçi olması gerekir. Üretimde rekabet ve dinamizm gereklidir. Ürettiğiniz ürünle piyasada rekabeti sağlamıyor ve rekabet edemiyorsanız firmanızın geleceğini düşünmeniz gerekebilir.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle