E-ihracat yapacaklara 5 önemli tavsiye

Güncelleme Tarihi:

E-ihracat yapacaklara 5 önemli tavsiye
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2016 15:50

Denizaşırı ülkelerden alışverişi destekleyen e-ihracat yapacakların nelere dikkat etmesi gerekir?

Haberin Devamı

E-ticaret dünyasının giderek ivme kazandığı günümüzde internet ortamında işlerin daha hızlı bir şekilde yürümesinin yanında zaman ve mekandan bağımsız olması da e-ticareti daha cazip kılan etkenlerden biri. Son zamanlarda online alışveriş sektörünün giderek artan bir taleple karşılaşması ve pek çok perakende mağazanın online sistemlere yönelmesi de e-ticaretin yükselen bir potansiyele dönüştüğünün kanıtı. Online alışveriş sitelerinin yanında e-ihracat siteleri sayesinde denizaşırı ülkelerden de alışveriş yapılabilmesi e-ihracat oluşumlarını da destekliyor ve ayrıcalıklı hale getiriyor. İşte e-ihracat yapacaklara önemli tavsiyeler:

E-ihracat yapacaklara 5 önemli tavsiye

Haberin Devamı

1. E-İHRACAT GİRİŞİMCİLERİ E-TİCARET KATILIM PAYLARI ÜZERİNDEN İŞ HACİMLERİNİ ÖNGÖREBİLİR

Dünyanın farklı ülkelerinde yer alan kullanıcı alışkanlıkları her bölgeye göre değişiklik gösterebiliyor. Çin'de online alışveriş yapanların yaş ortalamasının 25 yaş civarında gençler olduğu ve mobil uygulamaların yüzde 60'ın üzerinde bir oranda kullanıldığı biliniyor. Amerika'da ise bu oranın %yüzde 70'in üzerinde olduğu tahmin ediliyor. E-ticaret iş hacminizi öngörürken online alışveriş alışkanlıklarına bakarak fikir edinebilir ve stratejilerinizi bu veriler ışığında belirleyebilirsiniz.

2. E-İHRACAT GİRİŞİMİNİZ İÇİN HEDEF KİTLENİZİ BELİRLEYİN

Pazarlamak istediğiniz ürünü iyi tanımak ve doğru pazarlama stratejileri geliştirmek için hedef kitlenizi detaylı bir şekilde belirlemeli ve bu kitlenin tüketim alışanlıklarını dikkatli şekilde gözlemlemelisiniz. Değişen tüketici alışkanlıklarıyla birlikte trendleri takip edip hedef kitlenizi doğru bir şekilde analiz ederek başarıya ulaşabilirsiniz.

3. DOĞRU PAZARLAMA STRATEJİLERİ GELİŞTİRİN

Hedef kitlenizi tanımladıktan sonra hedef kitlenize uygun pazarlama ve tanıtım stratejileri geliştirmelisiniz. Online alışveriş potansiyelini artıran tüketici davranışlarına karar vererek sosyal medya ve diğer tanıtım kanallarında aktif olarak yer alabilirsiniz.

Haberin Devamı

4. SATIŞ YAPACAĞINIZ ÜRÜNLERİ İYİ BELİRLEYİN

Satışı kolay ve stok sorunu olmayan ürünler satmanız sizin işinizi kolaylaştırır. Özellikle maliyet ve kâr oranlarını doğru analiz etmeniz ve ürününüzü iyi tanımanız satış konusunda size oldukça yardımcı olur ve tüketici problemleri yaşamanızı önler.

5. SATIŞ SONRASI DESTEK SAĞLAYIN

E-ihracat sitelerinin gözden kaçırmaması gereken konulardan biri de satış sonrası yaşanan problemleri çözmek ve müşteri memnuniyetini üst düzeyde sağlamaya çalışmaktır. İade ve değişim olanakları ile birlikte müşteri hizmetlerine yatırım yapılması e-ihracat girişiminizin başarı kriterlerinin en önemlileri arasındadır.

BAKMADAN GEÇME!