GeriKobi Başarılı liderlerin sorunları fırsata çevirme taktikleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Başarılı liderlerin sorunları fırsata çevirme taktikleri

Başarılı liderlerin sorunları fırsata çevirme taktikleri

Liderlerin en önemli özellikleri sorunu fırsata çevirme konusunda etkili yöntemler kullanmaları. İşte onlardan bazıları...

Başarılı liderlerin bulundukları konuma nasıl geldiği her zaman merak edilen konuların başında gelir. Tarihte yaptıkları girişimlerle adından sıkça söz ettiren büyük mucit ve iş adamlarının ortak özelliklerinden biri de sorunları fırsata çevirmek. Einstein'ın da dediği gibi her sorun beraberinde fırsatlarını da getirir.

Sakin olmak ve harekete geçmek

John D. Rockefeller, Thomas Edison ve Steve Jobs gibi zor durumlardan başarıyla çıkmış önemli kişilerin, sorunları fırsata çevirirken soğukkanlılıklarını koruduklarını biliyoruz. Örneğin; John D. Rockefeller, kendi işini kurduktan sadece 2 sene sonra 1857'de Amerika'da görülen büyük ekonomik krizle karşı karşıya kaldı. Ancak Rockefeller, panik ile elindeki ürünleri bir an önce satmak yerine konumunu korumayı tercih etti. Müşterilerini elinde tutmayı başararak, cesur hamlelerde bulundu. Rakiplerinin dikkatinin dağılmasını iyi bilerek petrol pazarının yüzde 90'lık kısmını ele geçirmeyi başardı.

Bakış açısını esnek tutma

İmkansızlık düşüncesi ve korku, sorunlar arasında boğulup gitmenize neden olabilir. Steve Jobs, lügatından "mümkün değil" ifadesini kaldırmış ve o dönem kimsenin şans vermediği iPhone markasını zirveye taşımıştır. Bu telefon için diğer telefonlardan farklı bir cam yaptıran Jobs, böylece esnek bir bakış açısıyla, sektöre yenilik getirmiştir.

Her son yeni bir başlangıçtır

Twitter CEO'su Jack Dorsey'in kendi işinden kovulması, tıpkı Steve Jobs'ın yaşadığı bir gelişmeydi. Ancak iki girişimci de pes etmeden kendi ürünlerini ortaya koymayı başardı. Ayrıca Elon Musk da kriz döneminde tüketicinin ihtiyaçlarına uygun ürünler üretti. Az tüketen, maliyeti düşük olan ve basit uygulamalar ve projeler, krizden çıkmak için bir anahtardır.

Tanıtım ve reklam

Business Strategy Review'in en iyi ekonomi stratejisti olarak gördüğü Management Centre şirketinin CEO'su Peter Fisk'e göre, kriz döneminde sorunları fırsata çevirmek için pazarlamaya son vermeyin. Bu dönemde yeni müşteriler elde etmek pek mümkün olmayabilir. Ancak burada önemli olan elinizdeki müşterileri kaybetmemektir. Ayrıca bu dönemde şirketlerin kâr elde edebilmesi için olabildiğinde tanıtım ve reklam pazarına yönelmesi gerekiyor. Fisk'e göre, Google, Amazon ve Microsoft gibi şirketlerin zorlu krizlerden çıkmasının temel noktası, taktik promosyonlara gitmesi ve ücretsiz deneme ürünleri sunarak tanıtıma devam etmesi.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle