KOBİ’lerin dilinden konuştu, IBM’den ‘dünya ödülü’ aldı

Güncelleme Tarihi:

KOBİ’lerin dilinden konuştu, IBM’den ‘dünya ödülü’ aldı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 31, 2010 00:00

Geçen yıl IBM sunucularının dağıtıcılığını yapmaya başlayan Mersa Sistem, firmanın her yıl iş ortaklarına verdiği ‘Beacon Ödülü’nün sahibi oldu. Mersa Sistem Pazarlama Genel Müdürü Alpay Özbay, IBM’in ödüllerini genelde Amerikalı firmalara verdiğini belirterek, bu ödülü Türkiye’den alan ilk firmalardan biri olduklarını söyledi. Bu yıl İtalya’nın başşehri Roma’da düzenlenen törende ‘En İyi Yeni İş Ortağı’ olarak ödül aldıklarını dile getiren Özbay, “Bilgi teknolojileri ürün dağıtıcısı olarak şirketlere ürünleri onların anlayacağı dilden anlatıyoruz. Teknik terim kullanmadan, İngilizce kelimelerle onların dilinden konuşuyoruz. IBM sunucuları için de aynı şeyi yaptık ve ödüle layık görüldük” dedi.

Alpay Özbay, Türkiye’de 2 milyon işletme bulunduğunu ve bunların yüzde 18’inin bilgi teknolojileri alanında faaliyet gösterdiğini dile getirerek, “İş dünyasıyla aynı dili konuşmak önemli. Firmalarda gidip bilgi teknolojileri incelemesi yapıyoruz. İhtiyaçlarını görüp, verimliliklerini nasıl artıracaklarını gösteriyoruz. Türkiye’de büyük firmaların BT bölümleri var ama KOBİ’lere bunu anlatmak gerekiyor” diye konuştu. Türkiye’de BT’de satışların yüzde 80’inin donanım, yüzde 20’sinin de hizmet alanında yapıldığını aktaran Özbay, şunları söyledi: “Dünyada bu tam tersi. Türkiye’de de bu oranı biraz hizmet lehinde artırmak gerekiyor. Biz hizmetleri kutu olarak satıyoruz. Grup şirketimiz Medyasoft’un kurumlara yönelik eğitimlerini böyle dağıtıyoruz. Ciromuzun da çoğu tüketici ürünlerinden geliyor. Kurumsal tarafı da güçlendirerek bunu yüzde 60, yüzde 40 seviyesine getirmek istiyoruz.”

Alpay Özbay, aralarında IBM, HP, Intel, Asus, Casio, Dell, Samsung’un olduğu 22 markanın dağıtımını yaptıklarını dile getirerek, şu bilgileri verdi: “1800 iş ortağımız var. Geçen yılı yüzde 30 büyüyerek 262 milyon dolarlık ciroyla kapattık. Bu yıl hedefimiz 500 milyon dolarlık ciro elde etmek. Dağıtımını yaptığımız marka sayısını artırdık. Sektörde genel büyüme oranı yüzde 15’lerde ama biz yüzde 100 büyüme hedefliyoruz. Yabancı markaların televizyonlarının dağıtıcılığını da yapmayı planlıyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!