Kızına Barbie çanta alamayınca hırslandı lisanslı ürünlerle 30 milyon liraya ulaştı

Güncelleme Tarihi:

Kızına Barbie çanta alamayınca hırslandı lisanslı ürünlerle 30 milyon liraya ulaştı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 11, 2009 00:00

Üsküp’ten 1955’te İstanbul’a göç eden Rüstem Saraç’ın torunları Kemal Hacısoyu ve İdris Ümitvar’ın Mercan’da kurduğu çanta imalathanesi büyüdü ve 30 milyon lira ciro yapan noktaya geldi. Sinemanın ünlü karakterlerinin ‘lisans’ haklarıyla üretimini geliştiren şirket, futbolun dört büyükleri için de üretim yapıyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin önde gelen çanta üreticilerinden Hakan Çanta Sanayi ve Ticaret A.Ş. (Hakan Çanta), geçen yıl 30 milyon TL ciro yaptı. İstanbul’da ve Uzakdoğu’da üretim yapan şirket, 1994’ten beri başta Hollywood’un sinema ve çizgi karakterleri olmak üzere dünyaca ünlü ‘sanal kahramanlara’ lisans yatırımı yaparak üretimini büyütüyor. Geçen yıl Türk futbolunun 4 büyük kulübü Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor ile de lisans anlaşması yapan şirket, Doğu Avrupa, Körfez ülkeleri ve BDT ülkelerine de ihracat yapıyor. Hakan Çanta Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Hacısoyu şöyle başlıyor anlatmaya:

Üsküp’ten Mercan’a
“Firmamızın temeli 1955’te Mercan’da ‘Ümit Saraciye’ olarak atıldı. Babam Kemal Hacısoyu ve Amcam İdris Ümitvar kurdular. O zamanlar memlekette çanta pek yoktu. Babamlar; seyahat, okul ve bayan çantaları üretiyormuş. Mahmutpaşa’daki Musevi esnaf pazarlıyormuş. Ancak işin ailemizde daha da geçmişi var. Annemin babası Rüstem Saraç, Üsküplüdür ve orada da saraçlık yapıyormuş. Dayımlar hep saraç olmuşlar. 1955’te önce Bursa’ya sonra İstanbul’a yerleşmişler. Babam ve amcam zamanla hem üretici hem toptan pazarlayan bir firma haline getirmişler işi. Biz ise 1982’de devreye girdik.”

Haberin Devamı

Oğlum doğmadan adını verdim
Ahmet Hacısoyu, ikinci kuşak olarak yeğeniyle birlikte 1982’de Hakan Çanta’yı kurduklarını söylüyor. “Oğlum Hakan’ın doğumuna 3 ay vardı ama ben onun adını koymuştum, firmaya da Hakan adını verdik. Turizmin hareketlendiği yıllarda özellikle tur şirketlerine yüksek adetli seyahat çantaları yapmaya başladık. 1994’te de ilk lisansımızı almak için harekete geçtik” diyor.

Kızına Barbie alamayınca
Lisanslı üretim konusunun da kızına Hong Kong’dan çanta alma girişimiyle başladığını anlatan Ahmet Hacısoyu, şöyle devam ediyor: “1994’te Hong Kong’a gitmiştim. Kızım Hüma’ya Barbie çanta almak için söz vermiştim ve bir showroom’da beğendiğim çantayı sabah almak istediğimde bana ‘numunedir veremeyiz’ dediler. Ben kızıma çantayı aldığımı söylemiştim. Çok zor durumda kaldım. İstanbul’a iner inmez gidip Barbie’nin lisansı için başvurdum.”

Haberin Devamı

24 bin Pocahontas
İlk lisanslı ürün satış başarısını Pocahontas ile elde ettiğini belirten Ahmet Hacısoyu, “1994’te Disney’in lisansları almak istedim ve gördüm ki ünlü karakterlerin çoğu verilmiş. Sadece Pocahontas kalmış. O dönemde filmi de gelmişti bende onu aldım. Lisans anlaşmasını yaptık ve filmin 2 aylık gösterim süresinde 24 bin çanta sattık. Bu başarı dikkat çekti ve sonra lisans almamız da çok kolaylaştı” diyor.

GS’liler için mor çanta yapmaya başladık

TÜRK Futbolunun dört büyük kulübü için yaptıkları lisanslı üretimler hakkında da bilgi veren Hakan Hacısoyu, “Ben iyi bir Galatasaraylıyım. Dört büyüklerden çeşidi en fazla olan ve en çok satılan Fenerbahçe’nin ürünleri. Sonra Galatasaray, Beşiktaş ve Trabzonspor geliyor. Kulüplerimiz için son trend ürünler yapıyoruz. Galatasaraylı gençler için mor renkli çantaların tasarımını tamamladık üretimine de başlıyoruz” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!