Kırklareli’nin umudu mahpusu ve hemşerisi

Güncelleme Tarihi:

Kırklareli’nin  umudu mahpusu ve hemşerisi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2004 01:38

Ama önce ‘Hangi Kırklareli?’ diye sormalı. 1000 dolarlık Kofçaz İlçesi’nin derdi ayrı, 9 bin dolarlık Lüleburgaz’ın hali başka.

Ticaret ve Sanayi Odası’nın 20 yıllık başkanı Hasan Buzol’a danıştık:

Başkan, Kırklareli’nde Danimarka ile Şırnak yanyana mı duruyor?

- Aslında Kırklareli’ni otoyol ikiye böler.

Nasıl böler?

- Bir yakasında Lüleburgaz ve fabrikalar, yani 9 bin dolarlık milli gelir.

Ya diğer yakası?

- Kofçaz İlçesi ve 1000 dolarlık kişi başına milli gelir.

Sanayici neden diğer ilçelere gitmiyor?

- Tekirdağ Limanı’na yakın olmak istiyor.

Peki son teşviklerin de mi hayrı dokunmuyor?

- İlin milli geliri 4 bin 370 dolar (2000 rakamı)..

Yani teşvik sınırının üç katı...

- Öyle, o yüzden farklı teşvik şart!

Ne gibi?

- Süloğlu’ndan (Edirne) başlayıp, Vize’den geçen bir sanayi kuşağı kurulmalı. Merkezi de bizim Organize Sanayi Bölgesi olmalı.

Projeniz var mı?

- Yaptık, Sanayi Bakanı Ali Coşkun’a yolladık.

Süloğlu, Maliye Bakanı’nın memleketi değil mi?

- Sayın bakanımız Kırklareli’nin de hemşerisi sayılır.

Başbakan da geçici misafirinizdi zaten.

- Pinarhisar Cezaevi’nde 120 gün kaldı. Hapisteyken sık sık ziyaret ettik, istişarede bulunduk kendisiyle...

Dereköy yeniden TIR’lara açılıyor

DEREKÖY
sınır kapısı 1989 yılında Bulgaristan’la yaşanan göçmen krizi sırasında TIR trafiğine kapandı, 15 yıldır sadece küçük kamyonlara, binek otomobili ve otobüslere açık. Maliye Bakanı Kemal Unakıtan, seçim kampanyası sırasında Dereköy’ün yeniden TIR trafiğine açılacağı sözünü verdi. Böylece Kapıkule’de uzun kuyruklar oluşturan TIR trafiğinin üçte biri Kırklareli’ne çekilecek. Dereköy’ün TIR geçişine açılması ile birlikte Trakya’nın kuzey-güney istikametinde otoyol ile aşılması projesi de gündeme gelecek. Babaeski’den Tekirdağ Limanı’na uzanacak otoyolun Boğazlar’ı zorlayan trafiği bir nebze olsun rahatlatacağı hesaplanıyor.

Köftecinin iyisi kışın açık olandır

MİSAFİR
cehalet ve cesaretine sığınıp soruyoruz:

Kırklareli’nin mi yoksa Tekirdağ’ın mi köftesi iyidir?

- Bizim köfteciler kışın da açıktır, Tekirdağ’da çoğu kışları kapanır.

Neden?

- Tekirdağ köftesini yazın turist ve gelen geçen yer. Bizimkini yerliler.

Farkı nedir sizin köftenin?

- Koyun ve dana eti karışıktır. Ekmeği azdır. Baharat olarak sadece karabiber kullanılır, soğan asla katılmaz.

Çevre dostu sanayici barajın yüzde 10’una ortak

KIRIKKALE
Organize Sanayi Bölgesi, Çerkezköy’den sonra Trakya’da kurulan ve ayakta kalabilen ikinci örnek. 160 milyon dolarlık yatırıma ev sahipliği ediyor, genişlemeyi hedefliyor. Ama tek şartı var: Çevre dostu sanayici arıyor. Bölgenin önemli avantajı daha kuruluş aşamasında DSİ ile yapılan anlaşma. Bu sayede Kırklarelili sanayi baraj suyunun yüzde 10’una ortak.

Süne mücadelesinde yüzde 85 başarı

KIRKLARELİ
Ticaret Borsası yeni hizmet binasını tamamladı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından resmi açılışını bekliyor.

Ticaret Borsası’nın eski futbolcu başkanı Turhan Altıntel ve Meclis Başkanı Orhan Çetinkaya ile sohbet ediyoruz:

Kırklareli tarım ve hayvancılık merkezi... Öncelikli hedefiniz ne?

- Süne mücadelesinde pilot bölge olmak istiyoruz.

Nasıl?

- TOBB geçen yıl Polatlı’da denedi, yüzde 85 başarılı oldu.

Yeni teknik ne açıdan farklı?

- Havadan ilaçlama işe yaramıyor, dar tekerlekli traktörle ilaçlama lazım.

Sünenin ürüne zararı ölçülebilir mi?

- Süneli buğday 50-100 bin lira ucuza gider.

Künyesi:

Nüfusu: 350 bin

Fabrika sayısı: 160

Ticaret ve Sanayi Odası üyesi: 2 bin

Gelir Vergisi mükellefi: 16 bin 300

Ticaret Borsası üyesi: 300 kişi

2003’te satılan Renault otomobil: 220 adet.

Okur-yazar oranı: Yüzde 99
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!