GeriEkonomi Kapı kapı çiğköfte sattı 310 bayiye ulaştı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kapı kapı çiğköfte sattı 310 bayiye ulaştı

Kapı kapı çiğköfte sattı 310 bayiye ulaştı

SON yıllarda hızla büyüyün çiğköfte sektörü 60 bin kişiye istihdam sağlıyor. Türkiye genelinde 30 bin çiğköfte bayisi bulunurken, İstanbul Etsiz Çiğköfteciler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Orhan Güzelaydın’ın verdiği bilgilere göre sektörün büyüklüğü 10 milyar lira civarında. Güzelaydın’ın, çocuk yaşta çalışmak için geldiği İstanbul'da kapı kapı dolaşarak çiğköfte satışına başlayan bir isim. Güzelaydın'ın sahibi olduğu şirket şimdilerde Türkiye genelinde 310 bayiye ulaşan bir zincir konumunda.

Aynı zamanda Kahta Çiğköfte’nin Yönetim Kurulu Başkanı da olan Orhan Güzelaydın’ın verdiği bilgilere göre zincir halinde sektörde faaliyet gösteren firma sayısı 50’nin üzerinde. Bunlar arasında ilk kurulanlardan biri de Güzelaydın’ın 2000’li yılların başında açtığı Kahta Çiğköfte. Ortalama bir şubenin 10-20 bin lira ciro yaptığını dile getiriyor Güzelaydın.

Daha çocuk yaştayken Adıyaman Kahta'dan çalışmak için İstanbul'a gelen Güzelaydın'ın seyyar satıcılıkla olarak başlayan öyküsü şimdilerde tam bir başarı öyküsü konumunda. Hali hazırda Türkiye genelinde 25 ilde 310 şubeye ulaştıklarını belirten Güzelaydın,  bu yıl için hedeflerinin 360 şubeye çıkmak olduğunu kaydetti.

TATLISES MÜDAVİMİYDİ
İbrahim Tatlıses'in de, geçmiş yıllarda yaptıkları çiğköftenin müdavimi olduklarını söyleyen Güzelaydın, markalaşma süreci ile birlikte yurtiçi şubeleşme sürecine hız verdiklerini kaydetti.

SOSYETE KUYRUĞA GİRDİ
20 yılı aşkın süredir sektörün içinde bulunan Orhan Güzelaydın, “Bugün elit semtlerdeki şubelerimizin satışı çok iyi. 1999 yılında Levent’te sosyeteyi çiğ köfte kuyruğuna soktuğumu hiç unutamam” dedi.

Kapı kapı çiğköfte sattı 310 bayiye ulaştı

Orhan Güzelaydın, İstanbul'da ilk çiğköfte şubesini kendilerinin açtığını belirtti.

YURTDIŞINA AÇILMAYI PLANLIYOR

Yurtdışında özellikle Ortadoğu’da çiğköftenin markalaşamadığını kaydeden Güzelaydın, “Bu konuda biz ilk adımı atanlardan biri olmak istiyoruz. Acı kültürü olan ve bizlerle aynı tatları seven Ortadoğu’dan başlayacağız” diye anlatıyor. Körfez’in önde gelen bir yatırımcısıyla görüştüklerini ve yakın dönemde imzaların atılacağını belirten Güzelaydın, “Suudi Arabistan’ın önde gelen bir girişimcisiyle birlikte çalışmayı hedefliyoruz. Katar, Birleşik Arap Emirlikleri’nde şube açarak bölgede çiğköfte kültürünü götürmek niyetindeyiz. Görüşmelere giderken yanımda götürdüğüm numuneler çok beğenildi” dedi.

60 BİN KİŞİYE İŞ İMKANI SAĞLIYOR

Türkiye’de her çiğ köfte bayisinde ortalama 2 kişi istihdam ediliyor. Sektör bugün bu hâliyle, yaklaşık 60 bin istihdam sağlamış durumda. Orhan Güzelaydın, “Menülerimizin vazgeçilmezi olan yeşillikler, bulgur, salça ve lavaş da binlerce çiftçiye gelir sağlıyor. Çiğ köfte millî bir ürünümüzdür. Biz bunun küresel tescili için çabalıyoruz. Bu konuda dernek olarak Ankara’da girişimlerimiz var. Bunu sağlarsak daha kurumsal yapıya kavuşacağız. Mevzuatta çiğ köfte bulunmamasından kaynaklanan bazı sıkıntılar var, bunların giderilmesini talep ediyoruz” dedi. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın sektör üzerinde denetimlerinin oldukça arttığını


Yorumları Göster
Yorumları Gizle