Kadınlar pırlantayı keşfetti, takıda altının payı azaldı

Güncelleme Tarihi:

Kadınlar pırlantayı keşfetti, takıda altının payı azaldı
Oluşturulma Tarihi: Mart 21, 2012 00:00

Altınbaş Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı İmam Altınbaş, “Kadınlar artık yatırım için yastık altı altın yönteminden vazgeçmeye başladı. Bankalar bile altın hesabı açabiliyor. Bu nedenle hem takı olarak hem de yatırım olarak altının yerini pırlanta almaya başladı” dedi.

Haberin Devamı

 

Altınbaş’ın markalarından Pera Pırlanta’nın sektördeki büyümeye paralel hedef koyduğunu belirten İmam Altınbaş, şunları söyledi: “Türkiye, altın talebinde ilk beş ülke arasında.  Türk mücevher sektörü bugün on binlerce perakende satış mağazası, binlerce küçük ve orta ölçekli üreticisi, yarım milyona yakın istihdam ile 10 milyar doları aşan  büyüklüğe sahip. Ülkemiz bu verilerle dünyada İtalya’dan sonra ikinci sırada yer alıyor.”

1984 yılında çıkan yasayla Türkiye’de altının daha rahat kullanılır hale geldiğini hatırlatan Atınbaş, şunları dile getirdi: “Bu yasa 80’lerde değil 50’lerde çıksaydı bugün dünyada gördüğümüz bir çok ünlü marka Türk markası olabilirdi. Mücevher sektörü yarışa çok geç başladığı için yeni yeni markalar çıkıyor. Şimdi de ÖTV gibi bir sorunumuz var. Zorluklara rağmen sektör markaları büyütmeye çalışıyor. Sektör bu yıl yüzde 30 büyüyebilir.”

Haberin Devamı

3 yılda 300 satış noktası
Pera Pırlanta Genel Müdürü Haldun Ulutürk, 2 yıllık bir markalaşma geçmişleri olduğunu belirterek, “Pera Pırlanta’yı dünya markası kulvarına sokacağız.  Pera 3 yıllık dönemde önemli lokasyonlarda açacağı 25 butik mağazası ve 300 yeni satış noktası Türkiye’ye yayılacak. Yurtdışında ise Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Ukrayna, Azerbaycan, Makedonya ve Bulgaristan’da satış noktalarımız var.”

Ulutürk: Pırlanta demokratik olmalı

PERA Pırlanta Genel Müdürü Haldun Ulutürk, markanın yüzü olarak Eda Taşpınar ile anlaştıklarını söyledi. Ulutürk, sektörde ünlü bir yüz kullanan ilk marka olduklarını belirterek şunları söyledi: “Biz pırlantanın demokratikleşmesini istiyoruz. İnsanlarda pırlantanın çok pahalı olduğuna dair bir algı var. Ya da pırlanta ile yatırım yapılamayacağını düşünüyorlar. Güzel bir takı olmanın yanı sıra güzel bir yatırım aracı. Eğitimli, modayı yakından takip eden bir isim aradık ve Eda Taşpınar ile anlaştık.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!