GeriEkonomi Kâr melekleri
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kâr melekleri

Kâr melekleri
refid:21891840 ilişkili resim dosyası

Victoria’s Secret, 6 milyar dolar cirosundan daha çok 1 milyar dolarlık kârıyla her sektörden şirketin kıskançlığıyla karşı karşıya. ‘Yüksek kanatlı’ melekleri podyumda yürürken tüm dünyada milyonlarca kişiyi ekran başına kilitliyor.

DAHA yola çıkarken ‘Victoria’nın Sırrı’ anlamına gelen ‘Victoria’s Secret’ marka ismi olarak seçildi. İsmin etrafındaki gizem, pazarlama ve iletişimde her zaman avantaja dönüştü. Yüksek kanatlı melekleri podyuma her çıktığında dünyayı sarsan Victoria’s Secret, 6 milyar dolar gibi dev bir ciroya sahip. Ancak, şirketin cirosundan çok 1 milyar dolarlık işletme kârı, sadece moda ve hazır giyim alanında değil tüm sektörlerden şirketlerin de takdirini kazanıyor. Uzun yıllar Amerika pazarı dışına açılmaya burun kıvıran markanın, efsaneye dönüşmesi üzerine yüzlerce tez bile yazıldı.
Şu anda sadece ABD’de binin üzerinde mağazası olan marka, katalog üzerinden posta yoluyla başlayan satışlarını online’a ilk taşıyanlardan biri oldu. Henüz internetten satışlar bu kadar yaygın değilken, dünyanın hemen her ülkesinden siparişler alıyordu. Bir süre sonra nazlanmayı bırakarak Amerika’nın dışında da mağazalar açmaya başladı.

UTANGAÇ KOCANIN FİKRİ

Markanın kuruluş hikayesi de oldukça ilginç. Karısı Gaye’ye department storeda sutyen almaya utanan Starford mezunu Roy Raymond, sadece iç giyim ürünlerinin satıldığı butikler hayal etti. Çünkü, her ürün kategorisinin bir arada yer aldığı department storelar, bir erkeğin kadın iç çamaşırı almasını güçleştiriyordu. Ve 1977’de ilk Victoria’s Secret mağazasını Palo Alto’daki Starford alışveriş merkezinde açtı. Mağaza için gerekli olan 80 bin doların yarısını akrabalarından borç aldı, kalanını banka kredisiyle tamamladı. Efsaneye göre, mağazaların Victorian tasarımı nedeniyle markaya bu isim verildi.
Roy Raymon, bu muhteşem fikri bulmadan önce Vicks’in pazarlama departmanında çalışıyordu. Gaye ve Roy Raymond çifti, 6 mağaza ve katalog satışıyla yılda 6 milyon geliri olan markayı 1982’de 1 milyon dolara Limited Brands’in kurucusu Leslie Wexner’e sattı. Bu satışın ardından markanın pazarlama stratejileri kökten değişti. Roy Raymond’un 1984’te kurduğu çocuk markası My Child’s Destiny 1986’da iflas etti. Mark Zucekerberg’in Facebook’u kuruş hikayesinin anlatıldığı ‘Sosyal Ağ’ filminde bir fikri küçümsemenin en iyi örneği olarak Roy Raymond’ın ismi geçer. Geçirdiği ağır bunalımlardan kurtulamayan Roy Raymond, 1993 yılında San Francisco’daki Golden Gate Bridge’den atlayarak intihar etti.

Kanatlarla yükseldi

EFSANE sutyenleri başta kadın iç giyim markası olarak anılsa da yıllar içinde ürün yelpazesine pijama, dış giyim, mayo, ayakkabı ve güzellik ürünlerini ekledi. Yılda bir kez düzenlediği ve aralık ayı başında yayınlanan defileleri sergilenen seksi iç giyim ürünleri kadar, mankenlerin taşıdığı dev kanatlarla da simgeleşti.

Her modelin hayali

VICTORIA’s Secret’in melekleri olarak ün kazanan modeller arasında Alessandra Ambrosio, Tyra Banks, Gisele Bündchen, Naomi Campbell, Laetitia Casta, Eva Herzigova, Adriana Lima ve Heidi Klum’u saymak mümkün.Melek olmak icin yüzlerce model her yıl markanın kapısını çalıyor, sıkı bir elemeden sonra kanat takmaya hak kazanıyor.

Defile izleme trendi

Victoria’s Secret geçen yılki defilesine 8 milyon dolar harcadı. Bu yılki defilede ise en pahalı ürün olarak Alessandra Ambrosio’nun taşıdığı mücevherli 2.5 milyon dolarlık sutyendi. Victoria’s Secret defileleri Türkiye’de de yılbaşı gecesi yayımlanıyor. Eskiden dansöz izlemek için ekran başına yığılan izleyiciler, markanın defilesini izleme trendi başlattı.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle