Japon Mitsubishi'den tarihi itiraf: Hatalarımızı gizledik

Güncelleme Tarihi:

Japon Mitsubishiden tarihi itiraf: Hatalarımızı gizledik
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2000 00:00

Haberin Devamı

JAPON otomotiv devi Mitsubishi, maliyeti artırmamak için 20 yıldır otomobillerde çıkan üretim hatalarını gizlediğini itiraf etti. Mitsubishi Başkanı Katsuhiko Kavasoe, yıllardır müşteri şikayetlerini örtbas ettiklerini açıkladı.

DÜNYANIN en büyük otomotiv üreticilerinden Japon Mitsubishi, dün tarihi bir itirafta bulundu. Üretim hatalarından dolayı geçen aydan beri yüzbinlerce aracı servise çağırmak zorunda kalan Mitsubishi, benzer üretim hatalarını 20 yıldan uzun bir süre örtbas ettiğini açıkladı.

Mitsubishi Başkanı Katsuhiko Kavasoe, dün şirketin üst düzey yönetimi ile birlikte bir basın toplantısı düzenledi. Katsuhiko Kavasoe şirket çalışanları ve yöneticilerinin müşterilerden gelen ve üretim hatalarına işaret eden şikayetleri yıllarca gizli dosyalara kaldırarak örtbas ettiklerini itiraf ederken, kendisinin bu uygulamalardan şahsen haberdar olmadığını iddia etti. Basın toplantısının sonunda, Mitsubishi yöneticileri, eğilerek tüm dünyadan özür dilediler.

Kavasoe, aynı model ve tipten bütün araçları servise çağırmanın doğuracağı maliyetten kaçınmak amacıyla, şirket yetkililerinin bayiler aracılığıyla şikayetçi müşterilerle gizli ve özel biçimde ilgilenerek şikayetlerin resmi kanallara yöneltilmesini önlediklerini ifade etti.

HABERİM YOKTU

Mitsubishi Başkanı, kendisinin bu uygulamalardan hükümetin isteğiyle yaptırılan şirket içi soruşturma sonucunda haberdar olduğunu öne sürdü.

Şirketin, kazalara neden olan üretim hatalarını kasten örtbas etmesi nedeniyle ağır cezalara çarptırılabileceği bildiriliyor.

Mitsubish, artan tüketici şikayetlerinin zorlaması sonucu geçen ay 532 bin, dün de 888 bin motorlu aracı bakım için servise çağırmak zorunda kalmıştı. Servise çağrılan araçlar arasında ABD pazarında satılan 50 bin spor otomobil de bulunuyor.

Bu işlemin şirkete maliyetinin 69 milyon doları bulacağı, örtbas skandalının ortaya çıkmasıyla da Alman DaimlerChrysler ve İsveçli Volvo firmalarıyla kurduğu ittifaklar yoluyla düşen satışlarını artırmak için atağa geçmiş olan Mitsubishi'nin prestijine ağrı bir darbe alacağı belirtiliyor.

Binlerce araç için çağrı

Mitsubishi, artan tüketici şikayetlerinin zorlaması sonucu geçen ay 532 bin aracı servise çağırdı.

Mitsubishi dün de 888 bin motorlu aracı bakım için servise çağırmak zorunda kaldı.

Servise çağrılan araçlar arasında ABD pazarında satılan 50 bin spor otomobil de bulunuyor.

Mitsubishi Türkiye: Bizde sorun yok

MITSUBISHI, tüm dünyada 20 yıldır ürettiği araçlarda ortaya çıkan üretim hatalarını gizlediğini itiraf ederken, Mitsubishi Türkiye Ofisi, Türkiye'deki araçlarda sorun olmadığını savundu. Japonya'da geri çağırılan otomobil modelleri arasında Türkiye'de kullanıma sunulan Mitsubishi modellerinin bulunmadığını iddia eden Mitsubishi Türkiye Ofisi yetkilileri, bu nedenle Türk otomobil kullanıcılarının herhangi bir endişeye kapılmalarına gerek olmadığını belirttiler.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!