İstanbul şivesi ile konuşan Bitlisli aranıyor

Güncelleme Tarihi:

İstanbul şivesi ile konuşan Bitlisli aranıyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 02, 2011 16:50

Plus Telekom Şirketi tarafından Bitlis'te açılan Doğu Çağrı Merkezine, İstanbul şivesiyle konuşan ve diksiyonu güzel olan 500 yeni personel alınacak.

Doğu Çağrı Merkezi'nde düzenlenen basın toplantısında konuşan Plus Telekom Şirketinin ortaklarından Ümit Mutludur, çağrı merkezine İstanbul şivesiyle konuşan 500 yeni personel alacaklarını söyledi.

İkinci alım için gerekli çalışmaları yaptıklarını ve altyapıyı kurduklarını ifade eden Mutludur, alımları İŞKUR ile birlikte yapacaklarını, İŞKUR'a müracaatların mayıs ayının sonunda gerçekleştirileceğini ve 14 Haziran'da da seçmelere başlanacağını söyledi.

İlk personel alımını sadece Bitlis'ten yaptıkları için tepki gördüklerini ifade eden Mutludur, “Şu anda 500 kişi alacağımız için ilçelerden de alım yapacağız. Mevcut yerimiz 500 kişi için yeterli. Fakat yerel yönetim bize eski Best Sigara Fabrikasının yerine tahsis etmeye çalışıyor. Burası kentin ekonomisine büyük canlılık katacak” dedi.

Önceki alımda iş için başvuruda bulunanların diksiyonlarının çok kötü olduğunu anımsatan Mutludur, işe aldıkları 150 kişiye eğitim verildiğini ve personellerin yüzde 30'unun konuşmasında düzelme olduğunu söyleyerek, “İstanbul şivesiyle konuşan veya İstanbul şivesine yakın konuşan kişileri tercih edeceğiz. Bu nedenle ikinci alıma müracaat edeceklerin kitap okumalarını ve kendilerini geliştirmelerini istiyorum. Müracaat edenlerin mülakata hazırlıklı gelmesini istiyoruz” diye konuştu.

Müşterilerinin, yüzde 70'inin İzmir, İstanbul ve Ankara'dan oluştuğunu, çağrı merkezine proje veren firmaların da personellere diksiyon ve güzel konuşma eğitimlerinin verilmesini şart koştuğunu belirten Mutludur, “Ses kayıtları sürekli kayıt altına alınıyor. Firmalar bu kayıtları bizden isteyip dinliyorlar. Ses kayıtları bozuk ve şiveyle konuşanların Türkçelerine düzeltmelerini istiyorlar. İşe girmek isteyenler hazırlansın” şeklinde konuştu.

“DİKSİYON VE DÜZGÜN KONUŞMA ÜZERİNDE YOĞUNLAŞACAĞIZ”

Doğu Çağrı Merkezi Direktörü Aylin Kılıç, personel alımında öncelikle diksiyon ve düzgün konuşma üzerinde yoğunlaşacaklarını dile getirerek, “Alacağımız personeller en az lise mezunu olacak. 19-30 yaş arasındakileri işe alacağız. Projelerimiz satış ağırlıklı olduğu için, müracaat edenlerin satış ve ikna kabiliyetlerine dikkat edeceğiz. Birebir mülakatlar olacak. Bu mülakatları kazananlar kursa katılmaya hak kazanacak” dedi.

Bitlis İş-Kur Müdürü Alaattin Aslan çağrı merkezinin kent için büyük bir istihdam alanı olduğunu kaydederek, “Burada 150 kişi kurs görüyor. Kurs
bitiminde bunların yüzde 95'i istihdam edilecek. Şirketin bu 150 kişilik kursun dışında yine bir talebi oldu ve 500 kişi alacaklarını bize illettiler. Bu kurslarımızı işbirliğiyle yapacağız” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!