GeriEkonomi İstanbul çok özel bir marka
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İstanbul çok özel bir marka

İstanbul çok özel bir marka

Dünyaca ünlü yönetim ve pazarlama gurusu Prof. Dr. Philip Kotler, İstanbul ve Türkiye’nin çok özel ve güçlü bir marka olduğunu vurgulayarak, “ABD’li dostlarımla konuşuyorum; Paris’e gitmekten sıkıldılar. İtalya’ya da gidebilirler ama buraya gelmek istiyorlar. İstanbul çok özel bir marka ama markanızı bir satışçı gibi pazarlamanız gerekiyor. Türkiye hakkında kısa ve öz mesajınız olmalı. İstanbul’dan sevgilerle gibi. Kültürünüz dünya tarafından merak ediliyor. İddianız var, gelenek var, istek var, gideceğiniz yön var” dedi.

PAZARLAMA BAKANLIĞI

Dünya Pazarlama Zirvesi sonrasında gazetecilerin sorularını yanıtlarken Brüksel örneğini veren Kotler, şöyle konuştu: “ABD’li gazetecileri bir hafta ağırlayıp şehirde gezdirdiler. Onlar da ülkelerine döndüklerinde gazetelerinde yazdılar ve turistler Brüksel’e akın etti. Sizin de gazetecileri çağırmanız lazım. New York Times’da yazılarınızın çıkması lazım. Gelen turist sayısı iki katına çıkacaktır. Bu benim İstanbul’a 5’inci gelişim. Turist olarak da gelmeyi isterim. İrlanda pazarlama bakanlığı kurdu. Bence her ülkenin bir pazarlama bakanlığı olmalı. Belki ticaret bakanlığının altında bir birim de olabilir ama birine bu konuda bir sorumluluk verilmeli.”

TRUMP EGOİST VE BENCİL BİR ADAM

KOTLER, gümrük tarifelerini yükseltmenin ABD’yi başarıya götürüp, götürmeyeceği sorusuna yönelik şunları söyledi: “Trump pek çok bakımdan çok çelişkili bir kişi. ABD’yi böldü. Ülkenin yarısı onu indirmek ve cezalandırmak istiyor. Egoist, bencil bir adam ve hiçbir şey bilmiyor. Herhangi bir şey okumuyor ve kimseyi dinlemiyor. Sürekli duvarlar örüyor ama insanlar paraşütlerle, dronlarla gelecek. Öyle bir dönüşüm olacak ki... Trump geçici. Eğer demokratlar doğru adayı bulursa 2020’de gidecek. Ben Michael Bloomberg’i beğeniyorum. New York’u yönetti. Örneğin Starbucks’ı yöneten kişinin ABD’yi yönetmesini isterim.”

IŞIKLAR İSTANBUL’A YÖNELDİ

İTO Başkanı Şekib Avdagiç Dünya Pazarlama Zirvesi’nin pazarlama profesyonellerinin en prestijli platformların-dan kabul edildiğini bildirdi. Avdagiç, şunları kaydetti: “İstanbul’daki zirve kapsamında 4 binden fazla kişiye yüz yüze, on binlerce kişiye ise İTO’nun web sitesi ve sosyal medya hesaplarından canlı yayınla ulaşıldı. Zirvenin en önemli getirisi pazarlamanın sahne ışıklarının İstanbul’un üzerine yönelmesi.”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle