Irkçı Strellson beğenmediği Türklere ortaklık önermiş

Güncelleme Tarihi:

Irkçı Strellson beğenmediği Türklere ortaklık önermiş
Oluşturulma Tarihi: Şubat 12, 1998 00:00

Haberin Devamı

Alman Max dergisine verdiği ilanlarda bir Türk gencinin fotoğrafını kullanarak, ‘‘Önyargıları olan birinin yeni giysileri ihtiyacı yoktur’’ sloganını kullanan İsviçreli Strellson firmasının, Türk hazırgiyim firmalarına ortaklık teklif ettiği ortaya çıktı.

Reklam kampanyasında Türk insanını ‘‘giyinmeyi bilmeyen ve önyargılı’’ olarak niteleyen ilanlara yer veren İsviçreli Strellson hazır giyim firmasının Türk firmalarına ortaklık önerdiği belirlendi. Dünyaca ünlü Hugo Boss markasından ayrılarak Strellson markasını hazırlamaya başlayan Hugo Boss'un eski ortağı Holibrader, ürününü tanıtmak için bir kampanya başlattı. Alman Max Dergisi'nde çıkan ilanda bir Türk gencinin fotoğrafına yer verilerek, ‘‘Önyargıları olan birinin yeni giysileri ihtiyacı yoktur’’ sloganı kullanılmıştı.

Bu ilan özellikle Avrupa'da yaşayan Türkler ve Türk hazırgiyimcilerinin tepkisine neden oldu. Fakat asıl ilginç olan kampanyasında Türkleri karalayan Strellson'un Sarar Giyim'e ortaklık önermiş olması. Hatta hazırgiyimciler arasında Strellson'un Mithat Giyim'e de işbirliği önermeye hazırlandığı konuşuluyor. Başka bir ilginç nokta ise hem Sarar hem de Mithat Giyim'in Strellson'un eski ortağı olan Hugo Boss'a üretim yapıyor olmaları.

Sarar Giyim bu işbirliği önerisini, Hugo Boss ile çalıştığı için reddetti. Mithat Giyim yetkilileri ise Hürriyet'e yaptıkları açıklamada, ‘‘Biz de Hugo Boss'un bazı ürünlerini üretiyoruz. O nedenle bize de teklif getirme ihtimali olabilir. Fakat şu ana kadar böyle bir şey olmadı. Ayrıca bu olumsuz kampanyayı da dikkatle izliyoruz’’ dediler.

TGSD eski Başkanı Turan Sarıgülle sadece marka imajı için Türk insanını karalayan bu ilana reklam ajanslarının da tepki göstermesini istedi. İlanı çirkin bir davranış olarak niteleyen Sarıgülle, ‘‘Türk inasının bu kadar rencide edilmesine Türk reklam ajansları seyirci kalmayarak, tepkilerini Avrupalı meslekdaşlarına iletmeli’’ diye konuştu.

DIŞIŞLERİ'NE BAŞVURU

Türkiye ihracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Okan Oğuz da, 7 milyar dolarlık tekstil konfeksiyon ihracatı yapan Türkiye'ye karşı bu ilanın uygunsuz bir davranış olduğunu söyledi. Oğuz, bu kampanya nedeniyle Türk insanından özür dilenmesi gerektiğini de savunarak, ‘‘Konuyu Dış Ticaret Müsteşarlığı ile Dışişleri Bakanlığı'na resmi bir yazıyla iletiyoruz. Bu kampanya ile ilgili girişimlerimiz sürecek’’ diye konuştu.

Özcan: Biz giymeyi de giydirmeyi de biliriz

Strellson'un ilanına hazırgiyimciler de büyük tepki gösterdi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı İsmet Özcan, ‘‘Türkiye bugün Avrupa'yı giydiriyor. Sırf marka imajı için bu ilanı verenler önce kendi tarihlerine bir baksınlar. Bu ilan dikkat çekmez sadece öfke yaratır’’ dedi. Özcan, şöyle devam etti: ‘‘Bizim Avrupa'da varlığımız 600 yıl sürdü. Eğer ilanda iddia edildiği gibi olsaydık, Avrupa'da o kadar süre kalmazdık. Türk insanı hem giyinmeyi hem de giydirmeyi iyi bilir.’

Strellson: Kilit insanlara göreyiz

Strellson reklamlarının metin yazarlığını yapan Wiesmayer reklam şirketinden Carlos Obers, Hürriyet'in sorularını yanıtlarken, ‘‘Günümüzde tavrın açıkça ortaya konulmasının şart olduğu’’nu belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘‘Biz, fikirlerin oluşmasında kilit pozisyonlarda bulunan, menajer veya idari konumlardaki insanlara hitap ediyoruz. Bizim kıyafetlerimizi giyenler, modern, çağdaş, dünyaya açık, önyargısız, dayanışmayı bilen, hoşgörülü, düşman veya dost diye insanlar hakkında kesin bir tablo çizmeyen ve çokkültürlülüğü benimseyen erkeklerdir. Irkçılar bizden giyinemezler, çünkü Strallson demek, insanlar arasında global eşitlik demektir.’’ Obers, mesajın ancak entellektüel insanlar tarafından doğru algılanabileceğini, ancak zaten onlara hitap ettiklerini belirtti.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!