Ä°pekyol'un hedefi dünya markası olmak

Güncelleme Tarihi:

İpekyolun hedefi dünya markası olmak
Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2003 13:30

Kadın hazır giyiminin önemli markalarından İpekyol, dünya markası olma hedefi doğrultusunda Londra, Paris, New York, Milano, Hong Kong gibi metropollerde mağazalar açmaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

Ä°pekyol Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Yalçın Ayaydın, dünya markası olmanın uluslararası metropollerde yer edinmekten geçtiÄŸini vurgulayarak, bunun ilk adımını Londra'da açacakları maÄŸaza ile atacaklarını bildirdi.Â
  Â
Türkiye'deki maÄŸazalaÅŸma çalışmalarını 6 ay içinde tamamlayacaklarını ifade eden Ayaydın, Azerbaycan- Bakü, BAE- Abu Dabive Kazakistan- Almatı'da açtıkları maÄŸazaları bundan sonra dünya metropollerindeki Ä°pekyol maÄŸazalarının takip edeceÄŸini belirtti.Â

En büyük hayalinin Ä°pekyol'u dünya markası yapmak olduÄŸunu dile getiren Ayaydın, 1989'da Ä°stanbul'da Rumeli Caddesi'nde ilk ÅŸubelerini açarak maÄŸazacılığa baÅŸladıklarını, ondan sonra markalaÅŸmaya yöneldiklerini anlattı.Â
  Â
Yalçın Ayaydın, ''Dünya markası olabilmek için dünyanın her yerinde maÄŸazalarınızın olması gerekiyordu. Biz önce Türkiye'den baÅŸladık. Åžu an için 14 ilde 37 maÄŸazaya ulaÅŸtık. Kocaeli, Erzurum, Samsun Kayseri gibi illere de maÄŸazalar açıp, Türkiye çalışmamızı tamamlayacağız'' dedi.Â

Haberin Devamı

Türkiye'de kadın giyimini 2-3 markanın yönlendirdiğini ve yıllık bir milyon adet üretimle pastadaki paylarının yüzde 50'nin üzerinde olduğunu bildiren Ayaydın, bu başarıyı yurt dışına taşımak istediklerini söyledi.

Ayaydın, şöyle devam etti: ''En büyük hedefimiz Londra'da mağaza açmak. 2004 yılında Avrupa'da ilk olarak Londra'da mağaza açmayı hedefliyoruz. Şu anda onu gerçekleştirmek için çalışıyoruz. Ardından Paris ve Avrupa'nın diğer şehirleri gelecek. Marka olmak isteyen kurumlar öncelikle kendi ülkelerinde marka olmak zorunda. Kendi mağazamız olmamakla birlikte Yunanistan, Rusya, İspanya, İsviçre ve Arap ülkelerine kendi markamızla ürün satıyoruz. Yüzde 70 iç piyasa, yüzde 30 dış piyasaya çalışıyoruz.''
  
PARÄ°S FASHÄ°ON WEEK'TE DEFÄ°LE
Â
Ayaydın, Ä°pekyol'u bir dünya markası haline getirmek hedefi doÄŸrultusunda, Londra ve Paris'in yanı sıra New York, Milano ve Hong Kong gibi metropellerde Ä°pekyol maÄŸazaları açmayı öngördüklerini belirterek, ''4 yıl sonra en az üç, dört dünya metropolünde Ä°pekyol'u görebileceksiniz'' dedi.Â

Haberin Devamı

Bugüne kadar Paris gibi moda merkezlerinde Türkiye'den sadece modacıların defileler gerçekleştirdiğine dikkat çeken Ayaydın, ilk kez 2004 Ekim ayında Paris Fashion Week içinde İpekyol defilesinin yer alacağını sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!