İnternete yenik düşen Playboy 300 milyon dolara satışa çıktı

Güncelleme Tarihi:

İnternete yenik düşen Playboy 300 milyon dolara satışa çıktı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 15, 2009 00:00

Eğlence dünyasına pek çok ismi kazandıran Playboy’un, son dönemde internetten oldukça büyük darbe yediği söylendi. Porno sektörünün internet ortamında büyümesi sonrasında satışları düşen ve değeri 100 milyon dolara gerileyen dergi için Iconix Brand Group ve Playboy şirketinin eski başkanlarından James Griffiths’in teklif yaptığı açıklandı.

600 dolara kuruldu

600 dolarlık sermaye ile 1953 yılında Hugh Hefner tarafından kurulan dergi, tavşanlı logosu ile kült bir marka haline gelmeyi başardı. 1988 yılında şirket yönetimini kızı Christie’ye bırakan Hefner’in, şirketi satabilmesi için izni olması gerektiği belirlendi. ABD toplumunu cinsel içerikli fotoğraflar ile tanıştıran ve toplumun çıplaklık ve seks konusundaki duruşunu değiştiren dergi 1970’li yıllarda en başarılı dönemini yaşamıştı. Dergi 1972 yılında tüm dünyada 7 milyonluk satış rakamına ulaştı ancak zamanla daha rekabetçi hale gelen sektör ile satışlarda azalma görüldü.

En bilinir 20 markadan biri

Penthouse, Hustler gibi rakip dergilerin kurulması, 1980’de yetişkinlere özel video sektörünün gelişmesi ve 1990’larda internet üzerinde yaygınlaşan bedava porno videolar Playboy’un satışlarını etkiledi. Halen en çok bilinen 20 marka arasında sayılan Playboy’un kriz döneminden de kötü etkilendiği belirtildi. Şirket, son çeyrekte gelirinin 1.1 milyon dolar azaldığını, ABD’de geçen sene kaydedilen 16.9 milyon dolarlık gelirin bu sene 9.4 milyon dolara indiğini açıkladı. Derginin dünya genelindeki tirajının ise 1.5 milyon adet olduğu belirlendi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!