İnsansız merkez

Ahmet CAN
19.12.2017 - 01:11 | Son Güncelleme:

2013 yılında 16 saatlik kesinti yaşayan İş Bankası bir daha böyle bir olay gerçekleşmesin diye dijitalleşmeye büyük yatırım yaptı. 155 milyon dolar yatırımla kurulan insansız Atlas Veri Merkezi, bankaya kesintisiz veri akışı sağlıyor.

12 Haziran 2013. İş Bankası’nın 8 sunucusu 16 saatlik kesintiyle devre dışında kaldı. Yaşanan bu talihsiz gün İş Bankası’nın tarihinde dijital dönüşüm için bir eşik oldu. Şu anda teknolojiye yılda 500 milyon dolar yatırım yapan banka, tüm alanlarda yenilik devrimi gerçekleştirdi. Bunun önemli kriterlerinden birini yeni veri merkezi ‘Atlas’ ile yaptı. Bankanın 155 milyon dolar yatırımla hayata geçirdiği Atlas Veri Merkezi, tamamen insansız olarak tasarlandı. İş Bankası Tuzla Teknoloji ve Operasyon Merkezi’nde (TUTOM) bir araya geldiğimiz Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran, veri altyapısı, uygulama mimarisi, bilgi teknolojileri ve veri merkezi olmak üzere 4 alanda dijital dönüşümü başlattıklarını ifade etti. Aran, “2014 yılından bu yana dönüşüm kapsamında hemen hemen dokunmadığımız veri, uygulama kalmadı. Ülkemizin bankacılık tarihinde teknolojik alanda imza attığı pek çok ilk ile öncü konumunda bulunan bir kurum olarak, müşterilerimizle en yeni ürün ve hizmetleri buluşturmaya devam ediyoruz. Tüm dünyada dijital bankacılık ve dijital dönüşümün konuşulduğu bir dönemde, yenilikleri takip eden değil takip edilen kurum olma özelliğimizi sürdürmek istiyoruz” dedi.

DEPREME DAYANIKLI

İş Bankası tarihinin en büyük dijital altyapı dönüşüm projesi olan Atlas Veri Merkezi ile yine bankanın en büyük ve en önemli dönüşüm projelerinden biri olan TUTOM’u anlatan Aran, Tuzla’da 32 bin metrekarelik alana kurulan ve bankayı gelecek yıllarda teknoloji açısından olumlu yönde ayrıştıracak olan Atlas Veri Merkezi ile bankanın kesintisiz, güvenli ve hızlı veri akışı sağlamasının hedeflendiğini söyledi. Aran, her bir enerji ve soğutma sisteminin bire bir yedeğinin olduğu, deprem etkilerini minimize edebilen en gelişmiş sismik izolatörlerin kullanıldığı ve olası büyük depremlerde bile kesintisiz hizmet verebilecek şekilde tasarlanan veri merkezinin, İş Bankası sistemlerinin kullanılabilirlik değerlerini yüzde 99.995’in üzerine taşıyacağını belirtti. Aran, şu an her biri 500 metrekarelik üç sistem salonuyla hizmet veren merkezin, toplam 8 sistem salonuyla 4 bin metrekarelik beyaz alana kadar büyüme kapasitesine sahip olduğunu söyledi. Aran, doğa ve insan dostu çözümleri ile dikkat çeken veri merkezinde, sağlıklı ve ekolojik bir yaşam çevresi oluşturma prensibinin benimsendiğini dile getirdi.

 İŞLEMLER ŞUBE DIŞINA KAYDI

ARAN, İş Bankası’nda artık bankacılık işlemlerinin yüzde 86 gibi büyük bir bölümünün şube dışı kanallara kaydığını, toplam işlemlerin yüzde 38’inin İşCep üzerinden yapıldığını, şubelerden yapılan işlemlerin payının ise yüzde 14’e gerilediğini söyledi. Kasım 2017 itibarıyla İşCep kullanan müşteri sayısının 5 milyonu aştığını belirten Aran, “2-3 yıl içinde bankacılığın yapılış şeklinin değişeceğini düşünüyoruz. Bugün bankacılık; internet veya cep telefonumuza girmek, kendimizi tanımlamak, sonra bir işlem seçmek ve işlemin sonuçlarını görmek şeklinde. Gelecekte ise bankacılık yapma şekli konuşmaya, diyaloga dayalı olarak değişecek. Yapay zekâ, işlemleri anlama şekli olacak” dedi.

KANADA’YA YAPAY ZEKÂ İHRACI

TEKNOLOJİ ve dijitalleşme çalışmalarını ülke sınırlarının ötesine taşıdıklarının altını çizen Aran, “Finans teknolojileri konusunda sektöre öncülük ediyoruz. Bu alanda sadece Türkiye’de değil dünyada da çok iyi bir noktada olduğumuzu düşünüyorum. Grup şirketlerimizden Softtech’in Amerika’da Silikon Vadisi’nde bir ofisi var. Oradaki arkadaşlarımız, yapay zekâ konusunda Kanadalı bir banka ile 2-3 aylık bir proje için anlaştılar. Dolayısıyla, yapay zekâ konusunda edindiğimiz know-how’ı yurt dışına satabilecek noktadayız” dedi.

Son Dakika Haberler


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı