İngiliz imparatorluk modacısı İstanbul'da

Güncelleme Tarihi:

İngiliz imparatorluk modacısı İstanbulda
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 1998 00:00

Haberin Devamı

Dünya modasında İngiliz imparatorluk mirasını gösterişe kaçmadan rahatlık ve kaliteyi öne çıkararak temsil eden Mulberry de Nişantaşı'ndaki uluslararası markalar arasına katıldı.

Mağazanın açılışı için İstanbul'a gelen Mulberry markasının yaratıcısı Roger Saul, Asya'daki kriz üzerine Malezya mağazasının açılışını ertelerken, Louis Vuitton gibi rakiplerinin başarısı üzerine İstanbul'da treni kaçırmak istemediklerini anlattı.

Mulberry ürünlerini 19 yaşındayken, ressam annesinden aldığı ilhamla mutfak masasının üzerinde tasarlamaya başlayan Roger Saul, İstanbullular'ın son derece kozmopolit ve kalite düşkünü olduğunu gözlemlediği, bu yüzden Mulberry'nin doğru yerde olduğu inancını taşıdığını söyledi.

İngiltere'de 15, 30 ülkede de 50 olmak üzere toplam 60 mağazası bulunan Mulberry'nin yaratıcısı ve tasarımcısı Roger Saul, 29 yıl içinde bir dünya markası haline getirdiği Mulberry ürünlerinin satışından geçen yıl yaklaşık 12 trilyon lira ciro sağlayan başarılı bir işadamı aynı zamanda.

Başarısını kadınlara borçlu olduğunu ifade eden Roger Saul'un müşterilerinin yüzde 70'ini kadınlar oluşturuyor. Bazı ülkelerde bu oran yüzde 90'a kadar çıkıyor. Roger Saul'un yanında çalışan 600 kişiden 570'i de kadın. Annesi ve eşinin hayatındaki ağırlığı da hesaba katılınca Roger Saul, kadınlarla çevrili hayatında kadınlar için çalışmakla geçiyor.

Ekonomik kriz anlarında hangi ülkede olursa olsun erkek ürünlerinin satışının bıçak gibi kesildiğini ancak kadın ürünlerinin satışının devam ettiğini gülümseyerek hatırlatan Roger Saul, kadınlar için çalışmayı hayatın doğal bir kuralı gibi kabul etmiş görünüyor.

77 milyon liraya yastık

Aslı Günşiray'ın ‘‘franchising’’ anlaşmasıyla açtığı mağazada şimdi Türk kadınlarıyla da tanışan Roger Saul'un çantadan valize, porselen takımlardan kalemlere, kemerden ev tekstil ürünlerine kadar uzanan ürün yelpazesi İngiliz üst sınıf yaşam tarzını bir cüzdan için 15 milyon liradan başlayan fiyatlarla beğeniye sunuyor. Sonbaharda kadın giyim koleksiyonunu da satışa sunacak olan Mulberry'de cüzdanlar 15-54 milyon, çantalar 35-116, valizler 77-232, döşemelik kumaşlar metresi 11-42, ajandalar 27-85, yastıklar 15-77, kemerler 11-35 milyon lira arasında değişen fiyatlarla satışa sunuluyor. Mulberry saatlerin ortalama fiyatının 150 milyon lira oludğu mağazada 6 kişilik porselen yemek takımı ise 230 milyon liraya satılıyor.






Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!