İkinci yılına ‘adalar’la girdi

Güncelleme Tarihi:

İkinci yılına ‘adalar’la girdi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 22, 2013 01:00

Rus arama motoru Yandex, Türkiye’deki ikinci yaşını yeni platformu ‘Adalar’ ile kutladı.

Haberin Devamı

Yeni platform ile arama motorlarında yeni bir dönemi açan Yandex’in, Türkiye’de en çok ziyaret edilen beşinci web sitesi konumuna geldiği de açıklandı.

RUSYA’nın lider arama motoru Yandex, Türkiye pazarına girişinin ikinci yılını yeni platformu ‘Adalar’ ile kutladı. Sektörünün önde gelen temsilcilerinin katıldığı etkinlikte, Yandex’in, Türkiye’de en çok ziyaret edilen beşinci web sitesi olduğu açıklandı. Lansmanın açılış konuşmasını yapan Mehmet Ali Yalçındağ, yerel bir yaklaşımla Türkiye internet kullanıcılarının beklenti ve ihtiyaçlarını anlayan, onlarla aynı dili konuşan bir şirket olma hedefiyle iki yıldır ilerlediklerini söyledi. Yalçındağ, “Yandex’in, Türkiye’nin sevilen, beğenilen, güvenilen bir markası olarak Türkiye internet ekosisteminde yerini aldı. Yandex.com.tr, IAB ve Gemius verilerine göre Türkiye’nin en çok ziyaret edilen beşinci web sitesi konumuna geldi. Bunlar gurur verici gelişmeler ancak yeni ürünler ve internet hizmetleri sunmanın ötesinde, daha pek çok planımız, gerçekleştirmek istediğimiz bambaşka hayallerimiz var. Buradaki varlığımızı güçlendirmeyi ve faaliyetlerimizi bireysel faydaların yanı sıra ülkemizin ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmasına destek olacak projeleri gerçekleştirmeyi ana hedeflerimiz arasında görüyoruz” şeklinde konuştu. Türkiye’nin Yandex’in uluslararası yatırımları arasında çok önemli bir yere sahip olduğunu dile getiren Yalçındağ, Türkiye’ye bir veri merkezi kurulması planlandığını açıkladı. Yandex Türkiye’nin sosyal sorumluluk çalışmalarına değinen Yalçındağ, “Geçtiğimiz aylarda duyurmuş olduğumuz ‘Yandex Akademi’, ülkemizin ilkleri arasına girecek önemli bir sosyal sorumluluk çalışmamız olacak ve yakın zamanda detaylarını sizlerle paylaşacağız. Rusya’dan ve dünyadan konusunda uzman eğitimcilerin katılımıyla hayata geçireceğimiz Yandex Akademi, ülkemizin ilkleri arasına girecek önemli bir sosyal sorumluluk çalışması olacak” diye konuştu.

ARAMA MOTORUNDA YENİ DÖNEM

Yandex’in Türkiye vizyonu üzerine bir konuşma yapan Yandex CEO’su Arkady Volozh ise, “İlk günden bu yana odağımız, Türkiye’deki kullanıcılarımıza yüksek kalitede ürün ve hizmetler sunarak gündelik hayatlarını kolaylaştırmanın yanı sıra yerel bir marka olmak oldu. Faaliyetlerimizi var gücümüzle bu doğrultuda sürdürüyor, hizmet kalitemizi her geçen gün artırıyoruz” dedi. ‘Adalar’ platformuyla arama motoru sektörüne önemli bir yenilik getirdiklerini dile getiren Volozh, “Bu güne kadar arama motorlarını şekillendiren, nasıl olacaklarına karar verenler bizlerdik. Ancak artık yeni bir döneme giriyoruz. Buna Arama 2.0 diyebiliriz, biz Adalar diyoruz. Bundan böyle bir arama motorunun nasıl olması gerektiğine kullanıcılar karar verecek” dedi. Arama sonuçlarında sadece bilgi veya sitelere bağlantılar sunmak yerine, web sitesi sahipleriyle işbirliği içerisinde, kullanıcıların rezervasyon yapma, sipariş verme, bilet satın alma ve benzeri günlük ihtiyaçlarına hızlı çözümler sunmaya odaklanan Adalar adlı yeni arama platformunu çeşitli örneklerle tanıtan Yandex.Türkiye Arama Ürün Müdürü Zafer Sever, “Geçtiğimiz aylarda duyurarak öncelikle tasarımını hayata geçirdiğimiz ve Yandex’in web’de aramayla ilgili yeni vizyonunu temsil eden Adalar adlı platformumuzun, bugün ilk meyvelerini alıyor olmanın mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz. Arama dünyasına getirdiğimiz bu devrim niteliğindeki yeniliğe ilk inanan ve sadece Türkiye değil, dünyadaki ilk Adaları bizimle birlikte hayata geçiren şirketlerin temsilcisi olan arkadaşlar da bu akşam aramızda. Hepsine tekrar teşekkür ederim,” diyerek Yandex Adalar platformunun ilk örneklerini tanıttı.

Haberin Devamı

Yandex Adalar nedir?

Haberin Devamı

Yandex’in Türkiye’de hayata geçirdiği ‘Adalar’ adlı yeni arama platformu, arama sonuçlarını kullanıcıların dikkatine yeni bir arayüz ve interaktif cevaplarla sunuyor. Yeni servis, kullanıcıların arama sonuç sayfasını terk etmeden, buldukları sonuçlar ile etkileşime girmesine olanak sağlıyor. ‘Adalar’ sayesinde web sitesi sahipleri, kendi şirket veya hizmetleri hakkında hedef kitleleriyle paylaşmak istedikleri bilgileri Yandex’te ‘Ada’ adı verilen özel interaktif bir blok halinde kendi tercihlerine göre düzenleyerek sunabiliyor. Böylece ‘Adalar’; bağlantılar, butonlar veya özel bilgi formları gibi ilgili hedef siteden alınan bazı öğelerin yanı sıra, etkinlik duyuruları veya bir ürünün özelliklerine dair bilgiler gibi gerçek zamanlı olarak güncellenebilen verileri de içerebiliyor. Örneğin bir sinema bileti almak isteyen kullanıcı, Yandex’in arama sonuçları sayfasından hiç ayrılmadan hem filmlerin afişini görüp istediği bileti çevrimiçi olarak alabilecek hem de ilgili web sitesinin kullanıcı trafiği istatistiklerinin artışına katkıda bulunacak. Yandex’in Adalar platformu ile hedef kitlelerinin ihtiyaçlarına arama sonuçları sayfası üzerinden hızlı çözümler sunmaya başlayan ilk şirketler, arasında Altıncı Cadde, Anadolu Jet, Atlas Jet, Çiçek Sepeti, D-Smart, Denizbank, E-Bebek, Garanti Bankası, Hepsiburada, Superonline, Türk Hava Yolları, VW Ticari Araç, Yakala.co, Yemeksepeti.com ve Yenibiris.com oldu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!