GeriEkonomi İhracata yeni bir hikaye gerek
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

İhracata yeni bir hikaye gerek

İhracata yeni bir hikaye gerek

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanlığı’na aday olan Oğuz Satıcı, “3 önemli hedefim var” dedi. Satıcı, “2023’te 500 milyar dolar ihracat hedefi için bürokrasiyi azaltıp girişimciliği arttıracağız ve dünyada ayak basmadığımız pazar kalmayacak. Artık ihracatın yeni bir hikâyeye ihtiyacı var” dedi.

2001-2008 yılları arasında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanlığı yapan Oğuz Satıcı, cumartesi günü yapılacak TİM seçimlerinde tekrar aday olduğunu açıkladı. “Yeni Türkiye’nin yeni bir ihracat hikayesine ihtiyacı var” diyen Satıcı, “2023’te 500 milyar dolar ihracat hedefi için 3 önemli hedefim var. Bürokrasiyi azaltacağız, girişimci sayısını arttıracağız ve tüm pazarlara ayak basacağız” diye konuştu. Satıcı, ayrıca “TİM olarak bir aileyiz ve bu aileye yakışır bir seçim gerçekleşecektir” mesajı verdi.

132 MİLYAR DOLARDA BIRAKTI
TİM başkanlığını en zor dönemde üstlendiğini hatırlatan Oğuz Satıcı, “Ekonomik krizin patladığı ve ihracatçı sayısının hızla azaldığı bir dönem yaşadık. Başkanlık yaptığım dönemde temel hedefimiz ‘Türkiye’nin büyük gücü ihracat’ oldu. Ülkemizin içinde bulunduğu ekonomik krize karşı en büyük ilacın ve mücadelenin ihracatı arttırmak olduğunu bilen ihracatçı şirketlerimiz, girişimcisinden beyaz yakalısına, işçisinden lojistikçisine kadar her bireyi ile muazzam bir performans gösterdi. Bu dönemde 26 milyar dolarlık ihracatımızı 132 milyar dolara çıkarttılar. İhracatçı sayımız da 12 binden 55 bine yükseldi. Başkanımız Mehmet Büyükekşi, hizmet verdiği iki dönem boyunca gece demedi gündüz demedi, TİM için ihracat ailemiz için büyük fedakarlıkla çalıştı. Şimdi yeni bir hikaye yazmak için aday oluyorum” dedi.

HEDEF PAZARLAR
İhracatı tekrar Türkiye gündeminin ilk sırasına oturtacaklarını dile getiren Oğuz Satıcı, şunları anlattı: “Nasıl 2001 yılından sonra sokaktaki vatandaştan muhalefete kadar herkese ihracat bilincini aşıladıysak yine aynı heyecan ile bunu yapmak istiyoruz. İnovasyon, Ar-Ge ve girişimcilik konularında artık sonuç almamız gerekiyor. Bunlar söylemden çok icraata geçmesi gereken konular. Avrupa’dan vazgeçmeden, Güney Amerika’dan Hindistan’a uzanarak hedef pazarlar yaratacağız. İhracatçının bu ülke ekonomisi için ne kadar önemli olduğunu herkes biliyor. Bugün yeni olan benim. Son 10 yıldır bu yapının içinde değildim. Bu sürede kendimi geliştirdim. 10 yılda dinlendim, bilgilendim, birikim yaptım. Yeni kanallar edindim. Şimdi bunları Türk ihracatçısına aktarmak istiyorum.”

Turquality Programı’nı dönemin bakanıyla birlikte A’dan Z’ye baş başa vererek hazırladıklarını söyleyen Oğuz Satıcı, “Bizden sonra da gelişti büyüdü. Gelecek dönemde daha da büyümeli... Artık sadece devlet yardımlarından ibaret olmamalı... Markalaşmanın anahtarı olmalı” dedi.  

HİZMET İHRACATI YILDIZ OLACAK
HİZMET ihracatının kilit önem taşıyacağını Hizmet İhracatçıları Birliği’nin kurulmasıyla 15 yıl önceki hayalinin gerçekleştiğini söyleyen Satıcı, alttaki sektörlerin daha da büyüyüp kendi başlarına birliklere dönüşeceğini ifade etti. Dizi ve sinema sektörünü örnek veren Satıcı, “Türk dizi ve sinema sektörü sadece Arap ülkelerine değil Güney Amerika’ya da ihraç ediliyor. Bazıları bu iş bitti diye bakabilir. Bizim bakış açımıza göre daha yolun başındayız. Hizmet ihracatı yıldız olacak” dedi.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle