Hürriyet, krizde reklam payını yüzde 6 büyüttü

Güncelleme Tarihi:

Hürriyet, krizde reklam payını yüzde 6 büyüttü
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 28, 2001 01:27

Türkiye'nin önde gelen reklamcıları evsahipliğini Hürriyet Gazetesi Reklam Grubu'nun yaptığı gecede buluştu. Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal, ‘‘Ekonomik kriz ortamında, ilk 6 ayda Hürriyet'in Türkiye reklam pastasından aldığı pay yüzde 6 büyüdü’’ dedi.

Hürriyet Gazetesi Reklam Grubu'nun, reklam sektöründe geleneksel hale gelen ‘‘Yaza Merhaba’’ partisi Ortaköy Feriye Restaurant'ta gerçekleşti. Aralarında Young&Rubicam, Saatchi&Saatchi, Birikim, Universal McCann, Art Grup, Ajans Ultra, Lowe Lintas ve Poyraz'ın da yer aldığı Türkiye'nin önde gelen 135 reklam ajansının temsilcisini biraraya getiren geceye ev sahipliğini Hürriyet Gazetesi Reklam Grup Başkanı Ayşe Sözeri Cemal yaptı.

Geceye Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök, İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Vuslat Doğan Sabancı, Hürriyet Başyazarı Oktay Ekşi, Yayın Danışmanı Doğan Hızlan ve Yayın Koordinatörü Fikret Ercan da katıldı.

KRİZDE BÜYÜDÜK

Ekonomik kriz ortamında Hürriyet Gazetesi'nin Türkiye reklam pastasından aldığı payın yılın ilk altı ayında yüzde 6 arttığını belirten Ayşe Sözeri Cemal, bunun da reklamverenlerin ve reklam ajanslarının Hürriyet'e duydukları güveni ortaya koyduğunu söyledi. Cemal, artışın Hürriyet'e verilen ilanın geri dönüş hızının ne kadar güçlü olduğunu da gösterdiğini vurguladı. Gecenin sohbet konuları arasında önümüzdeki döneme ne tür reklamların damgasını vuracağı, hangi sektörlerin ne tür reklamlar vermesi gerektiği, kıt kaynaklarla verilen reklamların hedefi 12'den vurabilmesi için hangi yayın organlarının tercih edilmesi gerektiği yer aldı.

NE DÜŞÜNÜYORLAR?

Ekonominin nabzının tutulduğu gecede reklamcıların buluştuğu ortak fikirler şöyle:

Satışların artırılması bu dönemde çok önemli. Satışları artıracak en önemli kanal ise reklam.

Amaç satışları artırmak. Bu nedenle de satışa yönelik reklamlar tercih edilmeli. Kampanya ve promosyonlar ile tüketicinin dikkatini çekmek üretici ve reklamcıların öncelikli hedefi olmalı.

Türkiye geneline hitap eden tüketim sektörleri, reklamla amaçlarına ulaşabilmek için yazılı ve görüntülü yayın organlarında reklam dönüşü güçlü ve hızlı olan kanallar tercih edilmeli. Fiyat, bu noktada ikinci plana atılmalı.

Güçlü holding ve finans kurumlarının imaja dönük reklamlar vererek kriz ortamında halkın yanında olduklarını göstermeleri umut ve inancın güçlenmesini sağlar.

Herkesin kabuğuna çekildiği bu dönemde sadece doğru reklamı doğru kanalda değerlendiren reklam veren kazançlı çıkacak.

Reklamın ülke dinamiklerini harekete geçirdiği unutulmamalı.

CESARET VE GÜVEN

Herkesin kabuğuna çekilip krizden çıkmayı beklemesinin doğru bir yaklaşım olmadığının dünyada kabul edilmiş genel bir doğru olduğunu belirten Lowe Lintas Tanıtım Hizmetleri Ajans Başkanı Nesteren Davutluoğlu, krizden çıkış için gerekli iki unsurun cesaret ve güven olduğunu söyledi. Davutoğlu, ‘‘Hepimiz aynı gemideyiz. Herkes kabuğuna çekilip olacakları dışardan seyrederse bu gemi yürümez. Yürümesi için birbirimize güvenmeli ve krizden önce ne yapıyorsak onları yapmaya devam etmeliyiz. Normal yaşantımıza dönmeli üretmeli ve tüketmeliyiz. Tüketim de reklamsız olmaz. Eğer herkes yarınlarından korkarak yaşarsa bugünleri de kaybederiz’’ dedi.

Kriz, marka yaratmak için altın fırsat

Ekonomik kriz ortamında reklamın vazgeçilmezliğine değinen reklamcılar, krizin reklamverenler için yeni fırsatlar yaratacağında hemfikir. İç piyasada marka olmak ve markasını güçlendirmek isteyenler için içinde bulunduğumuz dönemin altın fırsatlar sunduğunu kaydeden Reklamcılar Derneği Başkanı Faruk Atasoy, ‘‘Kriz dönemlerinde pek çok şirket büyük bir hataya imza atıp reklamı keser. Oysa daha önceki deneyimler göstermiştir ki bu dönemde reklam verenler kriz sonrasına pazar paylarını artırmış, marka bilinirlikleri yükselmiş olarak girer. İşte bu nedenle böyle dönemler marka yaratmak, markasını güçlendirmek ve pazar payını artırmak isteyenler için altın fırsat anlamına gelir’’ diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!