GeriEkonomi Hızlı tüketimi Türkiye büyütür
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hızlı tüketimi Türkiye büyütür

Hızlı tüketimi Türkiye büyütür

YILLIK 30 milyar dolar üzerinde küresel ciroya sahip olan Mondelez International’in, Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, şirketin gelecek planları ve Türkiye pazarı hakkında açıklamalarda bulundu.

Mondelez olarak Türkiye’de 7 milyar dolarlık büyüklüğe sahip ambalajlı sakız, şeker, çikolata ve bisküvi kategorilerinde, First, Falım, Kent, Olips, Jelibon, Milka, Toblerone ve Oreo gibi markalarla yer aldıklarını söyleyen Karagöz, Gebze’de bulunan üretim tesisleriyle yaklaşık 1.200 kişiye istihdam sağladıklarının altını çizdi. Karagöz, “Türkiye, dünyada, hızlı büyümesiyle ön plana çıkan önemli 7-8 ülke arasında yer alıyor. Bu nedenle de çok uluslu şirketlerin gözünün sürekli üzerinde olduğu ve büyüme stratejileri içinde önemli yer tutan bir ülke” dedi. Son 5 yıl içinde Gebze’de bulunan 85 bin metrekarelik fabrikalarında sakız ve şeker hatlarına 180 milyon TL’nin üzerinde yatırım yaptıklarına değinen Karagöz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Mondelez International’ın tüm dünyadaki fabrikalarında kullanılan tatlandırıcının üretimini artık Gebze’de yapacağız. Bu yatırımı 2016’da gerçekleştirdik.”

TÜRKİYE ÇETİN CEVİZ

Türkiye’nin Mondelez için büyümeyi ifade ettiğini kaydeden İhsan Karagöz, “Şirketlerin büyümeleri gelişmiş ülkelerden sağlanmıyor. Türkiye gibi ülkelerden büyüme geliyor. Bir de ihracat eklenince yüzde 10 ve üzeri çift haneli büyümeler oluyor. Gelecekte dünyadaki hızlı tüketim mamulleri pazarının gelişimi Türkiye gibi ülkelerden olacak. ABD gibi ülkeler teknolojiye çok yoğunlaştı. Rusya Hindistan Çin Brezilya Arjantin gibi ülkeler büyümenin kaynakları arasında olacaktır. Türkiye’nin çok büyük potansiyeli var. İki hıçkırık oldu diye bu iş değişmez. Hele ki güvelik ve istikrar daha pekişirse Türkiye’nin önü her zaman açık” diye konuştu.

Global firmaların Türkiye’de yatırım yapmasının çok önemli olduğuna dikkat çeken İhsan Karagöz, “Büyük markalar bir ülkeye yatırım yaptıysa başka firmalar da yatırıma geliyor. Türkiye’de faaliyette olduğumuz pazarda oldukça fazla lokal yatırımcı ve sağlam marka var. Onlarla da rekabet halindeyiz. Türkiye çetin ceviz bir pazar” dedi.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle