GeriEkonomi Hikayeden yazılım
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hikayeden yazılım

Hikayeden yazılım

Dijitalleşen dünya ile eğitimin en önemli konuları arasında yer alan kod okur-yazarlığı için yerli girişimcilerden yeni bir çözüm geldi. Hikâyeler aracılığıyla kod yazmayı öğreten Scode adındaki girişimin en dikkat çeken yanı ise liseliler tarafından kurulması.

YAZILIM yani kod okur-yazarlığı tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’nin de eğitim gündeminde yer alan konuların başında geliyor. Hatta artık dünyadaki birçok ülkede anaokulundan itibaren kod dersleri verilmeye başlandı. Son dönemde kod yazmayı kolaylaştıran birçok metot önem kazanıyor. Şimdi anlatacağımız ‘Scode’ adındaki girişim ise kod yazmayı hikâyelerle öğretiyor. Ancak Scode’un en ilginç yanı ise kurucuları. Liseden yeni mezun olan Kadir Can Kırkoyun, Barış Ceviz, Sabah Kemal Cansu ve liseye yeni başlayan Kaan Kırkoyun tarafından kurulan Scode, özellikle okulları hedefliyor. Scode fikrinin kendi yaşadığı problemden çıktığını belirten Kadir Can Kırkoyun, yazılım öğrenmeye ilk başladığında ‘çok zor’ olduğuna yönelik önyargıları olduğunu belirtti. Kırkoyun, “Zamanla bu ön yargılarım kırıldı ve programlamaya başladım. Ancak çok zaman kaybettirmişti. Çevremde de bu ön yargıyı gözlemledim ve nasıl çözebiliriz üzerine düşünmeye başladım.
Daha sonra Trakya Kalkınma Ajansı’nın düzenlediği ‘Yeni İşim Girişim’ programı ile Scode’u geliştirdiklerini dile getirdi.

HİKÂYELERLE ÖĞRETİYOR

8 ile 16 yaş arası çocukların eğlenceli bir şekilde hikayelerle programlama öğrenmesini amaçladıklarını anlatan Kırkoyun, Scode’u şu şekilde anlattı: “Yazılım öğrenimi sürecindeki motivasyon eksikliğine odaklandık. Ek olarak mevcut çözümler kodlama dersinde kullanılmaya uygun değil. Bu yüzden biz de modüler yapımız sayesinde öğretmenlerin platformu özelleştirerek Scode’u derste kullanmalarını sağlayacağız.” Rakiplerinin daha çok sürükle bırak ile algoritma eğitimi verdiklerinin altını çizen Kırkoyun, öğrencilerin veya çocukların kendi uygulamalarını yapmak istediklerinde bu eğitimin yetersiz kaldığını ileri sürdü. Kırkoyun, “Bu nedenle biz hem algoritma hem de programlama dili eğitimi sağlayarak çocukların öğrendikleri ile editör üzerinden kendi uygulamalarını geliştirmelerini
istiyoruz” dedi.

Şu anda herhangi bir iş modeli olmadığını ve sosyal bir girişim olduklarını anlatan Kırkoyun, “Doğrudan kullanıcıya eğitimi ücretli sunmayı planlamıyoruz. Özel eğitim kurumlarına öğrencilerinin eğitim sürecini rapor olarak sunuyoruz. Bunun üzerinden gelir elde ediyoruz. Ek olarak ilerleyen dönemde temel-orta seviye eğitimleri ücretsiz verip ileri seviye eğitimleri ücretli sunmayı planlıyoruz” diye konuştu.

YATIRIM SÜRECİNDE

Kırkoyun, gelecekteki planlarını şu şekilde aktardı: “Şu anda yatırım sürecindeyiz. Temmuz ayında sonuçlanmasını öngörüyoruz. Bütün odak noktamızı Scode’da toplayıp, maddi açıdan dışa bağımlı olmamak istiyoruz. Yani başka bir yerde çalışmak yerine Scode’un üzerinde çalışmak istiyoruz. Biz Türkiye’de üretici bir potansiyelin olduğunu düşünüyoruz ve hiçbir şekilde bu konuda çalışmaktan geri durmayı planlamıyoruz. Başta ülkemizde olmak üzere kodlama konusunda globalde de önerilen bir çözüm olmak, kodlama derslerinde kullanılmak üzerine çalışıyoruz.”

NASIL ÇALIŞIYOR?

IOS ve Android uygulamaları bulunan Scode’da kullanıcılara hikâyelerin olduğu senaryolar veriliyor. Her hikayede ilerleyebilmek için programlama bilgisi isteyen soruları doğru yanıtlamak gerekiyor. Bu sorularla kodlamanın en temel konularını aktaran Scode, kodlamaya dair de herkesin kavraması gereken akış mantığını oturtmaya çalışıyor.

YILDIZI PARLIYOR

SCODE, son dönemlerde Türkiye’deki startup ekosisteminde dikkat çekmeye başladı. Google’ın İstanbul’da düzenlediği ‘Launchpad’e katılan Scode ekibi, aynı zamanda girişimcileri eğiten ve tohum yatırım yapan Y Combinator’ın online öğrencileri arasında da yer aldı. Ayrıca Scode, Mercedes-Benz Türk’ün düzenlediği 50. Yılında 50 Startup yarışmasında ilk üçe girmeyi başardı.

HAFTANIN YATIRIMI

PRATIXRM TOHUM YATIRIM ALDI

KOBİ’lere ve girişimlere online CRM hizmeti veren PratiXRM, Alonet Bilgi’nin Genel Müdürü Haktan Saran’dan tohum yatırım aldı. 1 milyon dolar değerleme ile yapılan yatırımın miktarı paylaşılmadı. Cem Kara ve Yahya Ekinci tarafından geliştirilen PratiXRM, iletişim ve dış kaynak çağrı merkezleri konusunda hizmet veriyor. Yatırım ile birlikte Alonet Bilgi firmasıyla teknoloji anlamında çözüm ortağı olan PratiXRM’in çatı şirketi PratiXmart, Alonet’in 30’a yakın kurumsal müşterisine çağrı merkezi teknoloji çözümleri sunacak. Yatırım yeni özelliklerin geliştirmesi, ekibinin büyütülmesi için kullanacak.

GİRİŞİMCİLERE ÖNERİLER

ÇOLAKOĞLU’NDAN 5 TAVSİYE

ENDEAVOR Türkiye’nin mentor ağında yer alarak girişimlere destek olan Haydar Çolakoğlu, TEB Holding ve Çolakoğlu Grubu Yönetim Kurulu üyesi görevleriyle biliniyor. Aynı zamanda ulaşım alanına odaklanan ‘Yolo’ ile bir girişime imza atan Çolakoğlu’nun tavsiyeleri şu şekilde:

1- Başarısız görünmeyi kabullenmelisiniz: Çok inovatif ve ticari statükoyu zorlayacak yeni bir iş yapıyorsanız unutmamalısınız ki serbest piyasa bu işin başarılı olacağını düşünseydi, size fırsat gelene kadar o işi yapan bir çok şirket çıkartırdı.

2- Önce müşteri memnuniyeti: Müşteri memnuniyeti olmadan kalıcı ticari başarı olmaz. Uzun vadeli başarının en önemli unsurlarından biri olmasına rağmen, girişimciler tarafından en az değer verilen unsurlarından biridir.

3- İtibar: İtibarınızı 30 yılda kurduğunuzu fakat 5 dakikada parçalayabileceğinizi unutmayın. Sadece sokakta yürümek için değil ama bir sonraki yapacağınız iş için de itibarınıza ihtiyacınız olduğunu bilin ve itibarınızı kaybedeceğinize paranızı kaybetmeyi kabullenin. 

4- Girişimcilik fedakârlıktır: Bunu günde bir defa başkalarının duyacağı şekide sesli tekrarlamanızda fayda var ☺ Bu fedakarlığı yapmaya hazır değilseniz, girişimci olmayıp, sabah 9, akşam 6 işinizi yapmaya devam etmelisiniz. Girişiminizin özel hayatınız dahil olmak üzere tüm hayatınızı şekillendireceğini bilin.

5- İnsan olduğunuzu unutmayın: Her büyük girişimcinin büyük bir girişimci olmadan evvel sıradan bir insan olduğunu, aynı zamanda her daim sıradan bir insan olduğunu unutmayın.

GİRİŞİMCİ ETKİNLİĞİ

50’NCİ YILINDA İLK 3’Ü SEÇTİ

MERCEDES-Benz Türk’ün 50. kuruluş yıldönümünde düzenlediği “50. Yılda 50 Startup” yarışmasının kazananları açıklandı. Jürinin iki aşamalı seçimiyle belirlenen 50 startup, Mercedes-Benz Türk tarafından tamamen hibe edilen toplam 500 bin TL’lik desteğe hak kazandı. Büyük ödül giyilebilir teknolojiler, oyunlaştırılmış kodlama eğitimi ve akıllı çöp kamyonlarına verildi. Akıllı kumaş üreten Thread In Motion, atık toplama süreçlerini akıllı hale getiren Evreka ve Scode ilk üçe kaldı. Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Süer Sülün, “Sosyal etkisi olan ve hayatı kolaylaştıran çözümler üreten yaklaşımların ülkemizde artarak devam edeceğini umarak yarışmamızı kazanan geçen tüm girişimcilerimizi kutluyor ve başarılarının devamını diliyorum” dedi.

YURTDIŞINDAN BAŞARILI 3 GİRİŞİM

1- Dropbox borsaya açılıyor

Bulut depolama sunan Dropbox, halka arza hazırlanıyor. ABD’deki teknoloji sektörünün en büyük halka arzını gerçekleştirmesi beklenen Dropbox, yıl sonuna doğru halka arzını gerçekleştirecek.

2- Meditasyona yatırım

Dünyanın en popüler meditasyon eğitmeni haline gelen Headspace, 36.7 milyon dolar yatırım aldı. Spectrum Equity liderliğindeki Seri B turuyla Headspace’in aldığı toplam yatırım miktarı 74 milyon dolara çıktı.

3- Mikro USB’ye çeviriyor

Artık tüm cihazların USB girişi, ‘C’ adındaki daha küçük ama hızlı türe dönüyor. Ancak bu geçiş esnasında kullanıcıların sorunlar yaşıyor. Bu sorunlar için geliştirilen adaptör satışa çıktı.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle