GeriEkonomi Heyecanlandıran ‘kiralama’ atağı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Heyecanlandıran ‘kiralama’ atağı

Heyecanlandıran ‘kiralama’ atağı
refid:24412446 ilişkili resim dosyası

Anadolu Grubu, otomotivde iki yeni kiralama markasıyla gaza basıyor. Filo kiralamada oluşturduğu yeni isim ve markayla Rusya dahil yurtdışına açılmaya hazırlanan grubun diğer sürprizi ise 2014 yılında faaliyete geçecek yeni günlük kiralama şirketi olacak. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Özellikle yurtdışı operasyonlar bizi çok heyecanlandırıyor” dedi.

ALKOL yasaklarıyla birlikte sıkıntılı bir dönem geçiren Anadolu Grubu, enerjisini otomotive yoğunlaştırdı. Bünyesindeki Çelik Motor’a bağlı Kia markasıyla yıl sonunda 15 bin adetlik satışa koşan grup, kiralama şirketi ile ise şimdiden 15 bin adedi yakalayıp yurtdışına gözünü dikti. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, yurtdışında operasyonlara başlayacak ‘Çelik Motor Kiralama’ şirketi için yeni isim ve marka hazırlıklarını tamamladıklarını belirterek, “Markanın tescili ve şirket içi onay mekanizmalarını takiben 2014 yılında lansmanını gerçekleştireceğiz. Stratejik plan çalışmalarımızda 2015 yılında yurtdışı pazarlarına açılma planımız var. Bugünlerde Rusya dahil birkaç pazar için ön çalışmalara başladık” dedi.

2015’TE HEDEF LİDERLİK

Filo kiralamada 2013 hedeflerinin 15 bin adet olduğunu hatırlatan Koçak şunları söyledi: “Yılın ortasında yani bugün 14 bin 400 adede ulaştık. Bu durumda yıl sonu hedefimizin rahatlıkla gerçekleşebileceğini ve hatta daha da üzerinde olabileceğini söyleyebilirim. Uzun vadeli yani 2014’te 21 bin, 2020’de 47 bin 500 adetlik hedeflerimizi koruyoruz. 2015 yılında adetsel büyüklükle de pazarın lideri olacağız. Yurtdışına açılma planımız dahilinde ise hangi pazarlara öncelik vereceğimiz önümüzdeki günlerde belli olacak. Rusya ve komşu ülkeler ağırlakta gözüküyor. Türkiye içine sıkışıp kalacak bir operasyon Anadolu Grubu’nun genel stratejisine de uygun değil. Yurtdışı operasyonlar konusu bizi çok heyecanlandırıyor.”

GÜNLÜK KİRALA MARKASI

Şu an yer almadıkları günlük kiralama konusunda da çok mesafe kat ettiklerini belirten Koçak, “Birim yöneticisi göreve başladı. Alt kadroları oluşturuyoruz. Kullanılacak sistem için altyapı çalışmaları başladı ve bir bölümü de tamamlandı. En önemlisi günlük kiralama da oluşturacağımız marka ismi oluşturuldu ve onay aşamasına geldi. 2014 yılı Ocak ayında ilk günlük kiralamayı yapacağız. Ofis kuruluşları birkaç aya kadar başlayacak. Bu alanda da kısa süre içinde söz sahibi markalar arasına gireceğiz” dedi.Yeni markaların 60 yıllık bir otomotiv şirketinin her zaman ilgi odağında olacağını da kaydeden Koçak, önemli olan markanın bir katma değer sağlayabilecek olması olduğunu belirtti.

2014’te otomotivde büyüme beklenmiyor

OTOMOTİV sektörünün Türkiye’de kısa vadeli değişimlerden çok çabuk etkilendiğini kaydeden Bora Kocak, “Bu hem iyi hem de kötü yönde aynı hızla çalışıyor. Aslında faiz oranlarının tarihi seviyede düşük olduğu 2013’ün ilk yarısında kontrollü bir büyüme olduğunu söyleyebiliriz. Faizlerin çok düşük seyretmesi tüketici finansmanı açısından bir avantaj sunuyor olsa da tasarruflardan elde edilen kazançtaki düşüş nedeniyle bir kesimin harcama eğilimini azaltmasına da sebep oluyor. Biz yıl başında 790 bin adetlik bir toplam pazar öngörüsünde bulunmuştuk, koşulların değiştiği ve pazarın daha durgun olduğu bugünlerde bu öngörümüzü koruyoruz. Ancak bu koşullarda 2014 için otomotiv pazarında bir büyüme beklememek gerekir” dedi.

Yüzde 55’te yokuz ama 15 bine ulaşırız

OTOMOBİL pazarındaki büyümenin yılın ilk altı ayında yüzde 20 olduğunu hatırlatan Koçak, Kia’nın ise aynı dönemde yüzde 10 büyüdüğünü söyledi. Koçak, “Kia güncel ürün gamıyla pazarın tatamına hitap edemiyor. B ve C segmentlerinde Sedan bir dizel aracımız yok. Bir başka değişle pazarın en popüler olan yüzde 55’lık bölümünde yokuz. Buna rağmen son 3 yılda satışlarımızı 3 kat artırdık. Yıl sonunda 14 bin 5900-15 bin adetlik hedefimizi gerçekleştireceğiz. 20 bin adetlik hedefe ise yıllık yüzde 10 büyüme stratejimizle 2015 yılında ulaşmayı öngörüyoruz” dedi.

3 günde tam 1310 sipariş

ÜRETİLMEYE başlandığı 1966 yılından bu yana 40 milyon satış adediyle dünyanın en çok tercih edilen otomobili ünvanına sahip olan Toyota Corolla’nın 11’nci jenerasyonuna dünyada ilk kez Türkiye’deki kullanıcılar sahip oldu. Türkiye’de üretilen yeni nesil Corolla, piyasaya sunulduğu ilk 3 günde bin 310 adet satış gerçekleştirirken sıra yazmaya devam etti. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Yeni Corolla’nın dünyada ilk kez Türkiye’de üretildiğini ve satışa sunulduğunu kaydederek “ Aylar öncesinden bayilerimize sipariş veren Corolla tutkunları otomobillerine kavuşmanın mutluluğunu yaşıyorlar. Toyota olarak bu otomobilin sunulmasıyla birlikte satışlarımız ivme kazanacaktır” dedi. Bozkurt, bugün dünyada 150’den fazla ülkede her 25 saniyede bir Corolla satıldığını da belirtti.

Aile büyümeye devam ediyor

HER geçen gün genişleyen Fiat 500 ailesine yeni bir üye daha katıldı. Fiat 500L’nin yeni üyesi yedi kişilik ‘500L Living’ versiyonu İtalya’da görücüye çıktı. 4.5 metreye yakın uzunluğu, 3 koltuk sırasında 7 kişiye varan oturma kapasitesi ve güçlü tasarım hatlarıyla dikkat çeken Fiat 500 L Living, Fiat’ın 0.9 litre 105 HP’lik Twinair Turbo motorunun yanı sıra, 1.6 litre 105 HP ve 1.3 litre 85 HP’lik turbo dizel motorlarla donatılacak. Fiat “500L Living”in 1.3 litre 85 HP’lik turbo dizel motor seçeneğinde otomatik şanzımana da yer verilecek. 500L, 39 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla haziranda Türkiye’de satışa sunuldu.

İkinci el otomobil ilanları için tıklayın

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle