GeriEkonomi Hey sen bunu dene
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hey sen bunu dene

Hey sen bunu dene

Numune ürünlerin denenmesi sürecini dijitale taşıyan ‘Denebunu’, kullanıcılarına her ay ücretsiz bir numune kutusu gönderiyor. Kullanıcılar, kutudan çıkan ürünleri deniyor ve yorumlar yazıyor. Denebunu kurucusu Duygu Akbudak, “Cilt bakımından gıdaya kadar çok geniş bir yelpazedeki ürünleri kullanıcılarımıza denetiyoruz” dedi.

GİRİŞİMCİLİĞİN temelinde problem çözmek var. Belki de daha önce akla hiç gelmemiş bir problemi dijital yollarla çözmek, yepyeni bir iş modeli yaratıyor. Daha önce hızlı tüketim ürünleri sektöründe çalışan Duygu Akbudak, denenmesi için dağıtılan numunelerde geleneksel yöntemlerin hem verimsiz hem de maliyetli olduğunu gözlemlemiş. 2016’da Barış Türkmen’i de yanına alan Akbudak, ‘Denebunu’ ile numune ürünlerin denenmesi sürecini dijitalleştiriyor, şirketlere hedeflenebilir kitle ve raporlanabilir sonuçlar sunuyor. 

DOĞRU HEDEFLEME

Ürün denetme ve numune dağıtımının tüketicinin satın alma kararında ne kadar etkileyici olduğunun altını çizen Akbudak, “Markaların tüketicilere ürünleri ile dokundurmak için yaptığı çalışmaları yakından izledim ve bu anlamda birçok çalışma yürüttüm. Ancak, geleneksel numune dağıtım kanallarının çok zahmetli ve verimsiz olduğunu fark ettim, numuneler masraflı ve ağır operasyon ile dağılıyor ve birçoğunun nereye gittiği hakkında soru işaretlerimiz oluyordu. Harcadığım bütçelerin satışa dönüşü anlamında beni tatmin etmiyor, daha önemlisi ‘deneyenler memnun kaldı mı’ ve hatta ‘denediler mi’ gibi geri bildirim sağlamıyordu” dedi. Tam bu noktada, ürün denettirmenin dijital çağa nasıl adapte olabileceğini düşünmeye başladığını söyleyen Akbudak, “Diğer pazarlama modellerine kıyasla numune dağıtımının dijitalden geri kaldığı açıkça ortadaydı. Çözüm, hem doğru hedefleme yapan hem de ölçülebilen bir algoritma ile kullanıcı deneyimi hakkında geri bildirim sağlayan, satışa destek olan bir platform olmalıydı” diye konuştu.

ÜCRETSİZ GÖNDERİYOR

Denebunu’ya kayıt olmak isteyenlere, en uygun ürünleri sunabilmek için ilgi alanları ve alışveriş alışkanlıkları gibi birkaç soru sorduklarını belirten Akbudak, şunları ifade etti: “Evliden çocukluya, cildi kurudan akne problemi yaşayana toplam 350 bin farklı profile sahip üyemiz, markaların ürünlerini denemek ve fikirlerini paylaşmak için buradalar. Her ay 1 kez ürün yayınlayan Denebunu, markaların hedef kitlesinde üyelere denetmek istedikleri ürünleri sunuyor, üyeler denemek için talep ettiklerinde kapılarına kadar ücretsiz götürüyor. Kullanıcıların yapması gereken tek bir şey var, denedikleri ürünler hakkında markaların oluşturmuş olduğu ürünler hakkında mini anketimizi yanıtlamak ve yorum yapmak.”Cilt bakımından makyaja, gıdadan ev bakımına kadar çok geniş bir kategori yelpazesinde ürünleri denetme şansı sunduklarını belirten Akbudak, “Kimi zaman da ilgi seçkin markalardan üyelerine özel indirimler sunuyoruz. Her ay kutu tasarımını değiştiriyoruz” diye konuştu.

6 AYDA 500 BİN ÜRÜN DENETTİRİLDİ

DENEBUNU’nun, 6 ay içerisinde 350 bin üyeye ulaştığını belirten Akbudak, “Aralarında P&G, Unilever, Loreal, Nestle, Kimberly Clark, Eti olan toplam 40 marka ile işbirliği yaptık. Bu süre içerisinde 100 bin üyenin evine girerken yaklaşık 500 bin ürün dağıtımı gerçekleştirildi” dedi.

ÖZ SERMAYE İLE KURULDU

500 bin TL’lik öz sermayeyle kurulan Denebunu için şu an yatırım görüşmeleri yaptıklarını ifade eden Akbudak, gelecekteki planlarını şu şekilde aktardı: “İlk 1 yıl içerisinde en az 100 marka ile çalışmış olmayı hedefliyoruz. 2 yıl içerisinde ise yurtdışı pazarlarına açılmayı planlıyoruz.”

Hey sen bunu dene

Ekonomide son 24 saat

 

Yorumları Göster
Yorumları Gizle