GeriEkonomi ‘Herkese bir banka’yı planladı, internette kişisel atağa geçti
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

‘Herkese bir banka’yı planladı, internette kişisel atağa geçti

‘Herkese bir banka’yı planladı, internette kişisel atağa geçti
refid:17887829 ilişkili resim dosyası

Garanti Bankası, 10 milyon dolar harcayarak internet sitesini yeniledi. Yıl sonuna kadar 1.8 milyon müşterinin kullanımına açılacak site, klasik bankacılık hizmetlerinin yanı sıra ‘kişiselleştirilmiş’ hizmet verecek. “Herkes için bir banka kuruyoruz’ diyen Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, internette müşteri sayısını 2.5 milyona çıkaracaklarını söyledi.

GARANTİ Bankası, “garanti.com.tr” adresinde yer alan internet şubesini, “direkt bankacılık modelinin” ilk adımı olarak yeniledi. Kontrolün daha çok kullanıcıda olduğu ve kişiselleştirilmiş bir yapı kazanan Garanti İnternet Şubesi, yeni bir bankacılık platformu haline geldi.
10 milyon dolar harcandı
 Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, bunun şubesiz bankacılık olarak nitelendirmenin eksik olacağını ifade ederek, “Bırakın şubeyi herkese bir banka kuruyoruz” dedi. Müşterilerine klasik bankacılık hizmetlerinin yanı sıra tasarruftan finansal takvime kadar pek çok kişisel hizmeti alabileceği yeni internet sitesinin tanıtım toplantısında konuşan Ergun Özen, yeni platform için 10 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını açıkladı. Özen, “Yeni platform, günümüzün internet şubesi anlayışının çok daha ötesinde bir konsepte sahip. Yeni bankacılık modelimiz olan ‘Direkt Bankacılık’ın da ilk adımını oluşturuyor. Bu yeni modelde herkesin kendine ait, kişiselleştirilmiş bir bankası olacağı için bir anlamda, müşteri sayımız kadar yeni banka yaratmış olacağız” dedi. Yeni uygulamanın orta vadede şube sayısında bir azalmaya yol açmayacağını söyleyen Özen, hem fiziki şubelerde hem de alternatif dağıtım kanallarında büyümeye devam edeceklerini vurguladı. Özen, “Yılda ortalama 60-70 şube açmaya devam ediyoruz, önümüzdeki 3 yılda bu planımızda en ufak bir değişiklik yok” derken, gelecek 2-3 yıllık dönemde internet üzerinden işlem yapan müşteri sayısını ise 1.8 milyondan 2.5 milyon kişiye çıkarmayı hedeflediklerini açıkladı.
Ayda 13 milyon işlem
Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ali Fuat Erbil, 2.5 yıllık çalışma sonucu geliştirdikleri yeni platformu şöyle özetledi: “Garanti internet şubesinde 1.8 milyon müşteri bulunuyor. Günde 750 bin ziyaret, ayda 13 milyon işlem gerçekleşiyor. Finansal işlem hacmi pazar payı yüzde 34’e ulaşırken, 120 milyon lira yıllık komisyon geliri var. 1.5 milyon ürün satışı gerçekleşiyor, Açılan vadeli mevduatın yüzde 27’si, destek kredilerinin yüzde 20’si online yapılıyor.”
Garanti Bankası’ndan yapılan işlemlerin yüzde 55’i sadece internet üzerinden yapıldığına dikkati çeken Erbil, “Yeni neslin, yeni tüketicinin bankasını yaratmaya çalışıyoruz” dedi. Yeni siteyi şu anda sınırlı bir şekilde kullanıma açtıklarını ve kademe kadame yayacaklarını belirten Erbil, yıl sonuna kadar 1.8 milyon müşterinin tamamının bunu kullanabileceğini açıkladı.

Keşke ‘Parayı taksiyle götürme’ hesabının sağlaması yapılsa

GARANTİ Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, bankaların aldıkları ücret komisyonların yüksekliğine ilişkin “Vatandaş parasını taksiyle götürse, havale ücretinden ucuza mal olur” sözünü eleştirdi. “Keşke taksiyle para götermenin hesabının sağlamasını biri yapsa. Biz ücret almaya devam edeceğiz” dedi.

Şubede olmayan internette olacak

İNTERNET ve ve mobil teknolojilerin, bankacılık hizmet modelini etkilemesiyle ortaya çıkan ‘Direkt Bankacılık’ın şubeye gitmedern tüm bankacılık hizmetlerinin alınabileceği bir servis modeli olduğunu anlatan Ali Fuat Erbil, hatta şubeye gidip de yapılamayan pek çok işlemin de Garanti Bankası’nın yeni sitesinden gerçekleştiri-lebileceğini vurguladı. Erbil, şu örnekleri verdi: “Müşteri, tek bir sayfa üzerinden tüm bankacılık işlemlerine ulaşabiliyor, Müşteri ilişkileri yöneticisiyle iletişim kurabiliyor. Mortgage ve kredi danışmanlığı alabiliyor.”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle