GeriEkonomi Her şeye rağmen yatırıma devam
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Her şeye rağmen yatırıma devam

Her şeye rağmen yatırıma devam

Koreli Hyundai, yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen Türkiye’de 2017 yılının ilk yatırımına imza atıyor. İzmit’te i10 ve i20 üretimi yapan Hyundai Assan, küçük SUV sınıfında 3’üncü modeli üretecek. Hyundai Assan CEO’su Mong Hyun Yoon, “Model için iki farklı seçenek var. Biz Hindistan’da da üretilen Creta’yı üretmek istiyoruz. Hedefimiz 2019’dan itibaren ilk etapta 50 bin adet üretmek. Bu model bizim sigortamız olacak” dedi.

TÜRKİYE’de yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen yeni yılın ilk yatırım müjdesi Koreli Hyundai’den geldi. Uzun süredir İzmit fabrikasında i10 ve i20’nin dışında üçüncü bir model üretimi için çalışmalar yapan ve bunu her fırsatta dile getiren Hyundai Assan, bu hafta muradına eriyor. Geçtiğimiz hafta Kore’de yönetim kurulu toplantısına katılan Hyundai Assan Başkan ve CEO’su Mong Hyun Yoon, yaptığı yoğun görüşmeler sonrası Türkiye’ye çantasında yeni modelle döndü. Bu hafta içinde Kore’deki merkezin Türkiye’de üretilecek 3’üncü model için nihai kararı vereceğini kaydeden Yoon, bu modelin Avrupa’da hızla büyüyen SUV segmentinde olacağının müjdesini verdi. Yoon, B sınıfında yer alacak yeni SUV modelinin üretimiyle ilgili resmi kararın bu hafta verilmesinin ardından çalışmalara hızla başlayacağını belirterek, normalde 2021 olarak öngörülen 3’üncü model üretiminin 2019 yılına çekilmesi için Kore merkeze baskı yaptığını da söyledi.

YENİ FABRİKA HEDEFİ

i10 ve i20 üretimiyle Türkiye’yi Avrupa’nın küçük otomobil üretim merkezi yapan Hyundai, yeni B-SUV modeliyle büyüyen pazardan daha fazla pay almak istiyor. Mong Hyun Yoon, Kore’de yaptığı görüşmelerde asıl amacının ilk etapta 50 bin adet üretilmesi planlanan 3’üncü modeli yeni kurulacak ikinci fabrikada üretmek olduğunu belirterek şunları söyledi: “İzmit’teki fabrikamızın maksimum kapasitesi 245 bin adet. Bu yılı 235 bin adetlerde kapatacağız. Normal şartlarda 3’üncü model üretimi için mevcut fabrikamızın kapasitesi yeterli olmayacaktı. Çünkü yeni modelin en az 50 bin adet üretilmesi planlanıyor. Bu yüzden ben İzmit’te 400 milyon dolar yatırımla kurulacak ikinci fabrikada 3’üncü modeli üretmek istiyordum.

KORE KAPASİTEYE BAKIYOR

Ama önümüzdeki döneme yönelik yapılan projeksiyonlarda Avrupa’da bizim üretimini yaptığımız i10 ve i20 modellerinin yer aldığı küçük sınıfta bir gerileme bekleniyor. Yani bu araçların satışları önümüzdeki yıllarda düşebilir. Biz bugün İzmit’te ürettiğimiz modellerin yüzde 90’ını ihraç ediyoruz. İhracatın düşmemesi için yeni pazarlara giriyoruz. Son olarak Yeni Zelanda’ya bile i20 ihraç etmeye başladık. Avustralya için çalışıyoruz. Ama küçük sınıfta beklenen düşüşü de görmezden gelemeyiz. Bu yüzden Kore   merkezle birlikte 3’üncü modelin üretiminin şu an için mevcut fabrikada gerçekleşmesini uygun gördük. Hyundai, tüm dünyada mevcut kapasiteleri kullanmak konusunda karar aldı. Pazarın belli bölgelerde düşeceğini öngörerek, talebi mevcut kapasitelerle doldurmak istiyor. Yani bizim için ikinci fabrika yatırım şu an için rafa kalktı. Ama eğer i10 ve i20 satışları düşmez ve 3’üncü modele talep beklenenin üzerinde gerçekleşirse o zaman yeni fabrika gündeme gelir. Şu an için 245 bin adetlik kapasitenin 50 bin adedini 3’üncü model, geri kalan 195 bin adedini de mevcut i10 ve i20 üretimi için düşünüyoruz.”

İKİ SEÇENEK VAR, BEN CRETA’YI İSTİYORUM

TÜRKİYE’de üretilmesi planlanan B-SUV modelinin Kore ve Hindistan’da üretilen iki farklı model arasında seçileceğini söyleyen Mong Hyun Yoon, “Kore’de önümüzdeki yıl daha önce Intrado ismiyle ilk kez tanıtılan konsept aracın seri üretim versiyonu üretilecek. Araç mart ayında Kore fuarında ilk kez sergilenecek. Ayrıca Hyundai Hindistan fabrikasında yine aynı sınıfta yer alan Creta’yı üretiyor. Biz bu iki modelden birini üreteceğiz. Intrado daha şirin ve Juke sınıfında bir model. Creta ise C-SUV gibi duran daha sert hatlara sahip bir araç. Ben açıkçası Creta’yı istiyorum. Çünkü hem Avrupa hem de Türkiye pazarı için çok uygun bir model” diye konuştu. Hyundai’nin bu iki modelden birinin yeni jenerasyon versiyonunu Türkiye’ye vereceğini hatırlatan Yoo, “Yeni jenerasyonu verilecek çünkü o zamana kadar bu araç Avrupa normlarında yenilenecek. Ben 2021’de piyasaya çıkacak yeni jenerasyon yerine 2019’da hızla devreye girmesi için makyajlı versiyonunu almak istiyorum. i20’de de benzer şeyi yapmıştık. Önce makyajlı versiyonu üretmeye başlamış, hemen ardından tamamen yenilenen jenerasyonu devreye almıştık” açıklamasını yaptı.

GÖREVİM TÜRKİYE’YE YENİ YATIRIM ÇEKMEK

HYUNDAI’de 30 yılı aşkın tecrübesi olan Mong Hyun Yoon, 1 yıldır Türkiye’de Hyundai Assan’ın başında. Göreve başladığı ilk günden itibaren Türkiye sevgisini dile getiren Yoon, düzenlenen ilk basın toplantısında İstiklal Marşı’nı okuyarak dikkat çekmiş daha sonra namaz kıldığını bile açıklamıştı. Yoon, amacının Türkiye’ye yeni projeler çekmek olduğunu belirterek, “Türkiye’de 1 yılda birçok şey yaşandı. Türkiye ile kardeş ülke olan Kore’de de benzer olaylar yaşandığı için ben alışığım. Türkiye’yi çok seviyorum ve en büyük amacım yeni yatırımları çekmek” dedi.

2 MİLYAR DOLARLIK İHRACATI GEÇECEK

HYUNDAI Assan, 2016’da 230 bin 500 adetlik üretim ve 207 bin 300 adetlik ihracat ile kendi rekorunu kırdı. Ayrıca Hyundai Assan üretimin yüzde 90’ını ihraç ederek 2016’da yine en yüksek oranda ihracat gerçekleştiren fabrika oldu. Hyundai Assan’dan yapılan açıklamada ihracat tutarının ise 2 milyar doları aşacağı belirtildi.

YENİ MODEL BİZİM SİGORTAMIZ OLACAK

MONG Hyun Yoon, Türkiye’de 2019 yılından itibaren üretmeyi istedikleri 3’üncü modeli hem tüm Avrupa’ya hem de Ortadoğu’ya ihraç edeceklerini belirterek, “Bu model İzmit fabrikasının sigortası olacak. Avrupa’da i10 ve i20 üretiminin düşmesine paralel bu yeni model ile kapasiteyi hep doldurabileceğiz” yorumunu yaptı.

 

 

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle