Hem ayna hem de reklam panosu

Güncelleme Tarihi:

Hem ayna hem de reklam panosu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 23, 2009 13:45

Türkiye'de reklamların içeriği her geçen gün zenginleşirken, yer aldıkları mecralara da yenileri ekleniyor.

Haberin Devamı

Eskiden yazılı ve görsel basında yer alan ya da duvarlara yapıştırılan reklamlar, teknolojinin gelişmesiyle birlikte reklam panoları ve belli merkezlerde kurulan dijital panolarda yer almaya başladı.

Ontime Reklam Tanıtım ve Organizasyon Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şirketi, geliştirdiği yeni “Reklam aynaları” uzaktan bakıldığında ayna olarak görünüyor, yaklaşıldığında ise içindeki sensörün algılamasıyla reklam panosuna dönüşüyor.

Firma Genel Müdürü Murat Bektaşoğlu, yaptığı açıklamada, reklam aynalarının istenilen tüm ölçülerde ve farklı tasarımlarda üretilebileceğini belirtti.

Reklam aynalarının arkasında bir ışık sistemi olduğunu ve aynaya yaklaşıldığında ışıkların yanıp reklamın ortaya çıktığını ifade eden Bektaşoğlu, kişinin aynanın önünden çekilmesiyle reklamın tekrar aynaya dönüştüğünü, bu sistemi tersine çalıştırmanın da mümkün olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

“Yeni bir reklam mecrası oluşturuyoruz” diyen Bektaşoğlu, İstanbul'da 22 restoran ve kafe ile 2 alışveriş merkezi ve 1 fuar merkezinde olmak üzere 100'ün üzerinde reklam aynalarının faal halde olduğunu kaydetti.

Bektaşoğlu, reklam aynalarının duvara veya herhangi bir yere monte edilerek çalışmaya başlayabileceğini ve sadece elektrik bağlantısına ihtiyaç duyduğunu dile getirerek, şunları söyledi:

“Ürünümüz normal şartlarda bir ayna görünümündedir. Ancak önüne bir izleyicinin gelmesi durumunda sensörler tarafından algılanıp reklam panosu görüntüsüne geçmektedir. Bu hareket esnasında, üzerinde bulunan numaratör, çerçeve üzerinde bulunan dijital göstergeyi bir artırarak, reklamın görüntülenme sayısını belirlemektedir.

Ayrıca bu sayıyı hafızasına alarak, elektrik kesilmesi ve benzeri durumlarda veriyi saklayabilmektedir. Reklam panosunun algılama özelliği, izleyicinin panoya yaklaşma mesafesine göre ayarlanmaktadır. Bu mesafe isteğe göre değişebilir.”

Restoran ve alışveriş merkezlerinde bay ve bayan tuvaletlerine yerleştirilen reklam aynalarıyla reklamı gören kişilerin cinsiyete göre ayrı sayımının yapılabileceğine işaret eden Bektaşoğlu, bu şekilde reklamların ve verilmek istenen mesajların da cinsiyetlere göre değişebileceğini anlattı.

Haberin Devamı

Murat Bektaşoğlu, reklam aynalarını, bulunduğu konum itibariyle herkesin yüzde 100 göreceğini dile getirerek, “Reklam aynalarında tek reklama yer verilir. Yanınızda başka marka yoktur. Ayrıca reklam aynaları şaşırtıcıdır. Bir aynaya yaklaşınca içinden reklam çıkması veya ışıklı bir ilanın aynaya dönüşmesi görenleri şaşırtır. Bu durum sayesinde ilanınız yüzde 100 akılda kalır. Bu ürün ile farklı mekan seçimleri yaparak farklı gelir ve yaş gruplarından da tüketicilere ulaşmak da mümkün” diye konuştu.

SEKTÖRDE YENİLİK YOK

Bektaşoğlu, günümüzde açık havada ve kapalı mekanlarda birçok çeşit reklam panosu kullanıldığını belirterek, uzun zamandan beri sektörde bu konuyla ilgili bir yenilik ve farkındalık yaşanmadığını dile getirdi.

Haberin Devamı

Sürekli sayıları artan bu panoların görsel çirkinlik yarattığını ve tüketicinin ilgisini çekmekten uzak olduğunu savunan Bektaşoğlu, açık ve kapalı alanlardaki reklam panolarına ilişkin yaptıkları araştırmayla tüketicilerin yüzde 95'inin birkaç adım önce yanından geçtikleri reklam panolarında ne olduğunu fark etmediklerini belirlediklerini söyledi.

2,5 yıl önce böyle bir sistemin olduğunu duyduklarını ve araştırmaya başladıklarını ifade eden Bektaşoğlu, yurt dışındaki örneklerden farklı olarak reklam aynalarına ölçümleme sistemi koyduklarını ve böylelikle reklama bakan kişi sayısının belirlenebildiğini vurguladı.

TALEP ÇOK FAZLA

Bektaşoğlu, Türkiye'de yoğun bir taleple karşılaştıklarını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü:

Haberin Devamı

“Yeni bir mecra bu, çok talep var. Diğer reklam panoları gibi değil, bu mecrada tüketici aynanın tam karşısında durduğu için, 60-70 santimetre mesafeden direkt gözle teması var ve akılda kalması daha kolay oluyor.

2009 sonu itibariyle reklam aynalarımızı 50 restoran kafe ve 5 alışveriş merkezine kurmayı amaçlıyoruz. 2010 yılında da İstanbul dışına çıkmayı hedefliyoruz. Yurt dışı için de birkaç talep geldi. Şu an değerlendirme aşamasındayız. Ama önce İstanbul ve İstanbul dışı sonra yurt dışı olacaktır. Öncelikli olarak Türkiye'ye yayılmayı düşünüyoruz.”

Restoran ve kafelere bunların yatırımlarını üstlenip reklam aynalarını taktıklarını dile getiren Bektaşoğlu, “İşletmelere reklam aynalarını taktıktan sonra, reklam gelirinin de bir kısmını da o restoran ve kafelere bırakıyoruz.

Haberin Devamı

Restoran ve kafeler içinde bir gelir kaynağı oluşturuyoruz. Ayrıca ürün aynı zamanda ayna olduğu için mekanlara dekoratif olarak görsel zenginlik de katıyor” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!