GeriEkonomi Hazır giyimde Endüstri 4.0 dönüşümü başladı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Hazır giyimde Endüstri 4.0 dönüşümü başladı

Hazır giyimde Endüstri 4.0 dönüşümü başladı

Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB), Ekonomi Bakanlığı desteği ile başlattığı “Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektöründe Endüstri 4.0 Entegrasyonu Ur-Ge Projesi” ile Türk hazır giyim sektörünün küresel ticaretteki yüzde 3,4’lük payını artırması ve yüksek katma değerli ihracatta öncü olmasını amaçlıyor ve projenin ilk adımı olan “ihtiyaç analizi” için Bahçeşehir Üniversitesi ile iş birliği gerçekleştiriliyor.

UHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Nüvit Gündemir: “Türkiye geneli hazır giyim ihracatında kg ortalama değeri 14,09 dolar iken, UHKİB’de kg değeri 20,48 dolar. Başarımızda firmalarımızın engin tecrübesi var. ABD, Rusya ve Japonya gibi yeni pazarlara da açılarak yıl sonunda ihracatımızı 570 milyon dolara çıkaracağız.

 Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (UHKİB), “Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektöründe Endüstri 4.0 Entegrasyonu” projesini başlattı. Proje ile dünyanın 5. büyük tedarikçisi olan Türk hazır giyim sektörünün 500 milyar dolarlık küresel ticaretteki yüzde 3,4’lük payını artırmasına ve yüksek katma değerli ihracatta öncü olmasına katkı amaçlanıyor.

Projenin yol haritasının belirlendiği ilk toplantı, UHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Nüvit Gündemir, Yeşim Tekstil CEO’su ve bir önceki dönemin UHKİB Yönetim Kurulu Başkanı olan Şenol Şankaya’nın yanında proje içinde yer alan 14 firmanın temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. 

UHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Nüvit Gündemir, yeni proje ile UHKİB’in bilgi üreten ve sektöre rol gösteren bir rehber olma özelliğini sürdüreceğine dikkat çekti. Tüm dünyada sanayi ve ihracat başarısı ile dijital dönüşüm sürecindeki başarı arasındaki doğru orantıya dikkat çeken Gündemir “Türkiye de bu anlamda bir yol ayrımında. Dijital teknolojilerin yerleştirilmesinden iş gücü yetkinliklerinin artırılmasına, eğitimden kurumsal kültüre, Sanayi 4.0’ın dokunduğu her alanda hazır giyim sektöründe yapılması gereken çalışmaların önemi ortada. Projemiz ile sektörümüzdeki dönüşüme katkı sağlayacağız. Ve sektörün lider firmaları da dünya ekonomisinde gelecekte de söz sahibi olma konumunu korumuş ve sürekli gelişim içinde rekabetçi yapılarını sürdürmüş olacak” dedi. 

 Bu yıl hedef 570 milyon dolar ihracat

Konuşmasında sektör ihracatına ilişkin bilgi ve hedefleri de paylaşan Gündemir, şunları söyledi: “Ocak – Mayıs 2018 döneminde Türk hazır giyim sektörü ihracatı %9,8 artışla 7 milyar 469 milyon dolar olurken, UHKİB ihracatı %18,9 artışla 272 milyon dolara yükseldi. Mayıs ayında Türkiye geneli hazır giyim ihracatında kg başına ortalama ihracat değeri 14,09 dolar olurken, UHKİB’in ihracat değeri 20,48 dolar oldu. UHKİB’in bu başarısında firmalarımızın engin tecrübesi var. İhracatımızda AB ülkeleri yüzde 86 paya sahip. Bu demek oluyor ki Avrupa kıtasının talep ettiği teknik ve sağlık standartlarını tam olarak karşılıyor, tasarım ve hızlı-hatasız servis yeteneğimiz ile fark yaratıyoruz. En çok ihracat yaptığımız ülkeler arasında İspanya, Almanya, Birleşik Krallık, Belçika ve Fransa gibi gelişmiş ülkelerin yer alması tesadüf değil. Bu yıl sonunda ihracat hedefimizi 570 milyon dolar olarak belirledik. Bunun için mevcut pazarlarımızdaki rekabetçi yapımızı korumanın yanında, dünyanın en büyük hazır giyim pazarı olan ABD gibi hedef ülkelere de odaklanacağız. Yine Rusya’da kaybedilen pazar payını geri alacak, aynı şekilde dünyanın en büyük üçüncü hazır giyim pazarı Japonya’da payımızın artması için etkinlikler duzenleyecegiz."

 

 

 

 

 

--

 


Yorumları Göster
Yorumları Gizle