Havada taksit uygulaması

Güncelleme Tarihi:

Havada taksit uygulaması
Oluşturulma Tarihi: Kasım 06, 2001 00:00

Kriz ve ardından gelen 11 Eylül'deki saldırı nedeniyle zora giren havacılık sektörü, çıkış arıyor. Dış hat biletlerinde kredi kartına 3 ay vade uygulaması baÅŸlatılıyor. Son 3 yılda 50'nin üzerinde Uluslararası Hava Taşımacılığı Örgütü (IATA) acentasının battığını ya da kapandığını bildiren IATA Seyahat Acentaları DerneÄŸi (ISAD) BaÅŸkanı Mustafa Akdeniz, dış hat biletlerinde kredi kartına 3 ay vade tanıyacak yeni bir uygulama baÅŸlatacaklarını açıkladı. Akdeniz, kriz nedeniyle zaten bıçak sırtında olan havacılık sektöründe 11 Eylül saldırısının tuz biber etkisi yarattığını söyledi. Akdeniz, şöyle konuÅŸtu: ''Türkiye'deki havaalanlarımızda 11 Eylül öncesinde güvenlik yeterli derecede vardı. 11 Eylül'den sonra bu önlemler daha dikkatli alınmaya baÅŸlandı. Biz havaalanlarımızın güvenli olduÄŸuna dair yetkili ve resmi makamlardan net bir açıklama yapılmasını istiyoruz. UlaÅŸtırma, Turizm bakanlıkları ya da havaalanlarına baÄŸlı kurumlardan Türkiye'ye baÅŸlangıç veya biten uçuÅŸlarda yeterli güvenlik önleminin alındığına dair bir açıklama yapmalarını rica ediyoruz. Bizim bu konuyla ilgili aslında bir giriÅŸimimiz oldu. Bu konu için bazı bakanlıklara yazı yazdık.'' BÄ°LET SATIÅžLARINDA DURUM VAHÄ°MYolcu bileti satışlarının çok vahim durumda olduÄŸunu belirten Akdeniz, ''Yeni toparlanmaya baÅŸlayan sektöre, 11 Eylül olayları da eklenince bilet satışlarında yüzde 35-50 arasında bir düşüş yaÅŸadı. EÄŸer önlem alınmazsa bu düşüş daha da vahim rakamlara ulaÅŸabilir'' ÅŸeklinde konuÅŸtu.Mustafa Akdeniz, 2000 yılında acentalar tarafından Türkiye'de yaklaşık 300-350 milyon dolarlık uçak bileti satıldığını, bu yıl bu rakama ulaÅŸmanın mümkün olmadığını kaydederek, 2001'in sonunda bu rakamın 200 milyon doları geçmeyeceÄŸini savundu. Sektördeki durumun havayolu ÅŸirketlerinin kapanmasına da neden olabileceÄŸini belirten Akdeniz, Türkiye'de yaklaşık 35 havayolu ÅŸirketi olduÄŸunu hatırlatarak, ÅŸunları kaydetti: ''10 Eylül'de (bunların içerisinden hangileri kapanır?) diye sorsaydınız ben kesinlikle Swissair demezdim. Ama havayolları da bıçak sırtında. Seyahat acentalarında da durum farklı deÄŸil. ÖrneÄŸin 1950 yılından 1997 yılına kadar yaklaşık 11 tane IATA acentası, uluslararası bilet satan acenta kapanmış ya da batmış olmasına karşın, 1998'den günümüze kadar bu rakam 50'nin üzerine çıkmıştır. Bir kısmı satışların azlığı, bir kısmı maliyetlerin fazla olmasından dolayı çıkmaza girip iÅŸlerine son vermiÅŸtir.'' Akdeniz, krizden çıkış için bazı ÅŸirketlerin bilet fiyatlarını düşürmesinin sektörde nasıl bir etkisi olacağının sorulması üzerine de, bunun ilk etapta cazip olabileceÄŸini ancak kalıcı bir çözüm olmadığını dile getirdi. KREDÄ° KARTINA DIÅž HATLARDA 3 AY VADEDünyada ilk defa bir uçak biletinin 2-3 taksitle Türkiye'de satıldığını bildiren Akdeniz, ISAD'ın da aracılık edeceÄŸi yeni bir uygulama hakkında bilgi verirken de, ÅŸunları söyledi: ''Bütün uçak bileti satan acenteların katılımıyla, katılım zorunlu olmamakla birlikte, herhangi bir ekstra alınmaksızın kredi kartına dış hatlarda 3 ay vade tanınacak. Buradan da sektörün ne kadar zorda olduÄŸu açık bir ÅŸekilde gözüküyor. Yani dünyanın hiçbir yerinde uçak bileti, kredi kartıyla 3 taksitle ya da çeÅŸitli yollarla taksitlendirmeye gitmemiÅŸtir. Bu uygulamanın protokolünü ISAD olarak Pamukbank'la yaptık. Yakında baÅŸlayacak uygulama kapsamında bütün yerli banka kartları da geçerli olacak.'' ISAD BaÅŸkanı Akdeniz, ''Yara büyük ama, pansuman yapılabildiÄŸi, sürüklenebildiÄŸimiz kadar bu krizi, savaÅŸ ortamını geçiÅŸtirmeye çalışıyoruz'' dedi. Kalıcı çözüm için savaşın durması gerektiÄŸi görüşünü dile getiren Akdeniz, ''Ä°lk baÅŸta birtakım güven tazeleyici açıklamaların yapılması, insanların biraz moral bulması, kriz ortamının bitmesi lazım'' diye konuÅŸtu. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!