GeriEkonomi Harekete geçme zamanı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Harekete geçme zamanı

Harekete geçme zamanı

Sürdürülebilir tüketim ile moda devrimi yapan İspanyol girişimci ve aktivist Javier Goyeneche, İstanbul’da düzenlenen Sürdürülebilir Markalar Konferansı 2016’da yaşanabilir bir dünya için “Harekete geçme zamanı” çağrısı yaptı. Goyeneche, “Başka bir gezegenimiz yok! Biz enerjimizi ekosistemi değiştirmeye harcamıyoruz, yeni bir model yaratmaya harcıyoruz” şeklinde konuştu.

DÜNYANIN en önemli 50 konferansı arasında gösterilen Sürdürülebilir Markalar Konferansı 2016 (Sustainable Brands) buluşmalarının İstanbul ayağı başladı. Sürdürülebilir Markalar Konferansı 2016, bu yıl bir kez daha sürdürülebilir gelecek için çalışan marka liderlerini bir araya getirdi. İstanbul’daki konferansta, yeni marka stratejileri, inovasyon, dijitalleşme, yeni tüketici trendleri, tedarik zinciri, sürdürülebilirlik hedefli start-up, sosyal etki ve iletişim konuları masaya yatırılıyor. BASF, Unilever, Vodafone, Schneider Electric, Sunar Grup gibi dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen sürdürülebilirlik liderleri, katılımcılara nasıl bir gelecek hedeflediklerini anlatıyor. İspanyol ECOALF markasının yaratıcısı Javier Gyoneche ise “Başka bir gezegen yok!” diyerek harekete geçme çağrısı yaptı.

YENİ ÜRÜNLER
2013 yılında geri dönüştürülebilir malzemelerden kıyafetler üretmek amacıyla kurulan ve sürdürülebilir tüketim ile moda devrimi yaparak Hollywood markası haline gelen ECOALF’in yaratıcısı Javier Goyeneche, kendisini bu marka girişimine yönlendiren hikayeyi şöyle anlattı: “Dünyada her yıl 50 milyon adet plastik torba kullanılıyor. Üstelik bunun yüzde 25’lik kısmı sadece 30 dakikalık ömre sahip. Her yıl 650 bin balık ağı öylece denize bırakılıyor. Denize atılan cam şişeler 700 yıl, lastik şişeler 450 yıl, metal kutular ise 200 yıl kalıyor. Oysa bu atıkların yüzde 60’ı geri dönüştürülebilir. Yapılan bir araştırmaya göre balıkların yediği plastik oranı yüzde 32 ve 2050 yılına kadar denizlerdeki plastik miktarı balık miktarından çok daha fazla olacak. Dolayısıyla artık ‘harekete geçme zamanı’ diyerek, sürdürülebilir kaynakları tüketmemek ve geri dönüştürülebilir malzemeleri kullanarak kıyafetler üretmek için ECOALF’i kurduk. Kullandığımız malzemelerin geri dönüşüm oranı yüzde 85 ila 100 arasında. Balık ağlarını, kahve artıklarını, kullanılmış kamyon lastiklerini alarak yeni ürünler yaratıyoruz.”

YEREL OLMALI
Global gelecek pazar ve marka trendisti olan Jody Turner da bu yıl dördüncü kez katıldığı Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nda markaları etkileyen beş ana trendi anlattı. Turner, “Küresel olanı yerel düzeye indirgemek gerekiyor. Mutlaka bir yerel dilimiz olmalı, ben buna ‘Glocal (Global+Local) diyorum” şeklinde konuştu. Turner, ‘marka yapıcı’ olarak nitelediği bugünkü kuşaklara yeni bir dünya yaratmaları için fırsat verilmesi gerektiğine dikkat çekti.

KADINLARA İŞ
Beşinci yılını geride bırakan “Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı” doğrultusunda Türkiye’de kaydettikleri performansı anlatan Unilever Türkiye Dondurma Kategorisi Pazarlama Direktörü Tolunay Tanrıdağlı, şu bilgileri verdi: “Lipton Sürdürülebilir Çay Tarımı Projesi kapsamında 2015 yılında ‘Eksik Olma’ platformunu hayata geçirdi. Ünlü sanatçı Sezen Aksu ‘Çaya Güzelleme’ adını koyduğu bir eserle hareketimize katkı sağladı. Açılan imza kampanyasına 1.4 milyon kişinin imza koyması, Türkiye’de sürdürülebilirlik hareketine duyarlılık olduğunu ve harekete geçme isteğini gösteriyor. 2010 yılından bu yana Türkiye’de 1000 kadına iş imkanı yarattık. Knorr ile yüzde 100 sürdürülebilir tedarike ulaştık. Bugün 52 Yeşil Satış Noktamız var. Lipton ve Knorr markalarımız toplam 27 bin çiftçiye eğitim ve destek sağladı. Algida yüzde 100 sürdürülebilir tek şirket konumunda. Konya’da 40 aile Algida için sürdürülebilir çilek üretiyor.”

İLK ÜÇ ARASINDA
SÜRDÜRÜLEBİLİR marka liderlerinin bir araya geldiği konferansın açılış konuşmasını yapan Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç, “Her yıl 12 farklı ülkede gerçekleşen Sürdürülebilir Markalar Konferansı iş dünyasına bir bilgi ve iş birliği platformu sunuyor” dedi. Sevinç, ABD ve Brezilya’dan sonra İstanbul’un, Sürdürülebilir Markalar Konferansı’nın düzenlendiği ilk 3 lokasyon arasında yer aldığını vurguladı.

5 YILDA 46 MİLYON LİRALIK TASARRUF
VODAFONE Türkiye, ticari ve sosyal yatırımlarının merkezine yerleştirdiği sürdürülebilirlik stratejisi doğrultusunda çalışmalarına devam ediyor. Verimlilik uygulamalarıyla bir yılda 8.3 milyon TL’ye yakın tasarruf elde eden, 18 binden fazla ağacın kesilmesini önleyen Vodafone’un son 5 yılda sürdürülebilirlik projeleri ile elde ettiği tasarruf değeri 46 milyon TL’yi geçti. Şirket, sürdürülebilir bir kalkınma için iletişim teknolojilerinin gücünü kullanarak hayata geçirdiği sosyal sorumluluk projeleriyle bugüne kadar 650 binden fazla kadına bilgiye erişim, gelir ve iletişim fırsatları sağladı, 140 binden fazla engelli ve sosyal dezavantajlı bireyin hayatına dokundu.Vodafone Türkiye Kurumsal İlişkiler ve Çeşitlilik Direktörü Gizem Keçeci, şöyle konuştu: “İletişim teknolojileri, bugün doğal kaynakların kontrollü kullanımını ve sürdürülebilir kalkınma hedefini ulaşılabilir hale getirerek, daha yeşil ve sürdürülebilir bir dünyaya hizmet ediyor. Vodafone olarak, artan küresel nüfus, azalan doğal kaynaklar ve iklim değişikliğinin bireysel ve kurumsal düzeyde daha sürdürülebilir yaşam ve iş süreçlerini gerekli kıldığı günümüzde, iletişim teknolojilere ilişkin global bilgi birikimimizi seferber ediyoruz. Ülkemizin sürdürülebilir geleceği için eğitim, tarım, finans, lojistik gibi kilit sektörlerde, iletişim teknolojilerinin gücüyle yenilikçi ve etkin kalkınma modellerinin önünü açıyoruz.”

BUGÜNE KADAR 60 LABORATUVAR AÇTIK
MODERATÖRLÜĞÜNÜ dünyaca ünlü yazar ve eleştirmen Thomas Kolster’in yaptığı oturumda BASF Türk CEO’su Buğra Kavuncu, sürdürülebilir eğitim hamlesiyle Türkiye’ye katkı sağlamayı hedefledikleri “81 İlde 81 Kimya Laboratuvarı” projesini paylaştı. Kavuncu, “Sürdürülebilir bir gelecek için kimya yaratıyoruz, misyonu doğrultusunda farklı ihtiyaç gruplarının sesini dinliyor; ihtiyaç neredeyse orada olmaya çalışıyoruz. Türkiye genelindeki liselerde laboratuvarlarla ilgili bazı çalışmalar yapılabileceğini tespit ettiğimiz 2010 yılında bu projeyi hayata geçirdik. Bugüne kadar 60 laboratu-varı açtık, bu yıl da 10 yeni laboratuvar daha açmayı hedefliyoruz. Çocukların, gençlerin gözündeki ışığı görmek, bize büyük mutluluk veriyor. Aralarından yeni Nobeller alacak Aziz Sancar çıkması bize gurur verir” dedi.



Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle