Hafif jet Eclipse’i iflastan alıp, Türkiye’de üretme planı

Güncelleme Tarihi:

Hafif jet Eclipse’i iflastan alıp, Türkiye’de üretme planı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 03, 2009 00:00

Girdiği darboğazdan çıkamayan imalatçıyı almak üzere harekete geçen iş adamları Alphan Manas, Ekim Alptekin ve Amerikalı ortakları Alfred Mann, tekliflerini gelecek hafta ABD’deki iflas masasına sunacak.

Marka kazandıracağız

Amaçlarının dünyayı saran ekonomik kriz ortamında Türkiye’ye tüm haklarıyla birlikte kendini ispat etmiş ciddi bir marka kazandırmak olduğunu söyleyen Ekim Alptekin, “Eğer başarılı olursak 6 kişilik uçağın imalat hattını Ankara’daki Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) tesislerine taşıyacağız. Eclipse’in alımı Türkiye’nin kendi uçak markasını yaratması açısından çok önemli bir girişim” dedi.

Chapter 7 olarak adlandırılan yasaya göre faaliyetlerini durduran şirketi alan grup uçağın tüm haklarının yanı sıra iki imalat hattına, 4 adet uçuş eğitim simülatörüne ve bitmek üzere olan 30 adet uçağa sahip olacak.

Kayyumla ön anlaşma
/images/100/0x0/55ea898df018fbb8f8867757


Atanan kayyumla ön anlaşmayı yapan tek yatırımcı grup olduklarını söyleyen Alptekin “Görüşmelerin birkaç güne sonuçlanmasını bekliyoruz. Bizim grubun yanı sıra Çin Havacılık Endüstrisi, Fransız Socata ile bir Rus şirketi satışı yakından takip ediyor. Ancak Amerikan hükümeti özel imalat teknolojilerinin Ruslara ve Çinlilere verilmesini istemiyor. Gerekli finansmanı sağlamamız durumunda önümüzde çok önemli bir fırsat var” diye konuştu. Arizona’da Microsoft’un eski yöneticilerinden Vern Raburn tarafından 1998’de kurulan Eclipse, dört yolcu ve iki pilot taşıyabilen Eclipse 500 adı verilen çift jet motorlu bir uçak tasarladı. 1,2 milyar dolara mal olar yatırımla dünyanın ilk ve en ucuz iş jeti Eclipse 500 uçağı geliştirilerek havacılık otoritelerinden sertifika aldı. Uçak düşük uçuş maliyetleri ile kısa sürede 1365 adetlik siparişe ulaştı. Şirket bugüne kadar 260 uçak üreterek müşterilerine teslim etti. Ayrıca tek jet motorlu Eclipse 400 adı verilen bir uçağın geliştirilmesi ise finansal sorunlar nedeniyle durdu. Eclipse 400’ü başta İspanyollar olmak üzere bir çok imalatçı askeri eğitim uçağı haline getirmek üzere çalışma yapıyor.

Kamer 120 uçak siparişi vermişti

ATASAY’ın patronu Cihan Kamer, havada taksi hizmeti vermek üzere kurduğu Myjet için 120 adet Eclipse siparişi vermişti. Ancak şirketin iflas etmesiyle sadece bir uçak alabilmişti.
Fiyatı 2,4 milyon dolar olan uçak, ikisi pilot, dördü yolcu 6 koltuk kapasiteli. Saatte 650 kilometre hıza çıkan Eclipse 500, 600-700 metrelik kısa pistlerden havalanabiliyor. Menzili ise 2 bin 371 kilometre.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!