GeriEkonomi Günlük babayiğit
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    3
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Günlük babayiğit

Günlük babayiğit
refid:25367612 ilişkili resim dosyası

Anadolu Grubu 90 milyon TL’ye günlük kiralamada yerli marka yarattı.

OTOMOTİVDE yerli marka yaratacak babayiğitlerin arandığı bir dönemde Tuncay Özilhan’ın yönetimindeki Anadolu Grubu, günlük kiralama alanında uluslararası devlerle mücadele edecek ‘Garenta’ ismiyle yüzde 100 Türk malı bir marka yarattı. Ocak 2014’te faaliyete geçecek marka, 3 yıl içinde lider olup, yurtdışına açılmayı hedefliyor.

TÜRKİYE’nin en büyük gruplarından biri olan Anadolu Grubu, otomotiv sektöründe ‘kiralama’ alanındaki atılımlarıyla hızla büyüyor. 3 yılda 3 kat büyüyen ve grubun başkanı Tuncay Özilhan’ın isteğiyle liderliğe koşan ‘Çelik Motor Filo Kiralama’nın ardından, grup bu kez Türkiye’de ilk 5 firmanın uluslararası markalardan oluştuğu günlük kiralama sektörü için kendi markasını yarattı. 90 milyon TL yatırımla Ocak 2014’ten itibaren ‘Garenta’ markasıyla faaliyete geçecek Anadolu Grubu, önce iç pazarda ilk 3 marka arasına girip, daha sonra yurtdışına açılmayı hedefledi. Anadolu Grubu, filo ve günlük kiralamadan 2014 yılında 250 milyon TL ciro hedefliyor. Bu destekle birlikte Çelik Motor’un cirosu 1 milyar TL’ye ulaşacak.

EN FAZLA BÜYÜYEN ŞİRKETİZ

GARENTA şirketini bünyesinde bulunduran Çelik Motor’un Genel Müdürü Bora Koçak, filo kiralamada 2010 yılı başında 5 bin adet düzeyindeyken bugün 15 bin adede ulaştıklarını belirterek, bu kadar kısa süre içinde bu boyutta büyümeyi başarabilen başka bir şirketin olmadığını söyledi. Bugün itibariyle filo kiralamada 15 bin 500 adede ulaştıklarını kaydeden Koçak, “Tuncay Özilhan’ın bize vermiş olduğu hedef çok net. Anadolu Grubu’nun yaptığı diğer işlerdeki felsefesine uygun olarak, makul bir süre içinde pazar lideri olmamızı istiyor. 2015 yılı sonunda 30 bin adedin üzerinde bir araç parkıyla buna ulaşacağımızı düşünüyorum” dedi. Filo kiralamadaki başarının ardından Türkiye’de hızla büyüyen günlük kiralama alanına da adım attıklarını kaydeden Koçak yeni markalarıyla ilgili olarak şunları söyledi:

HEDEF 3 YILDA LİDERLİK

“Planladığımız takvime uygun olarak Ocak 2014 sonunda ilk günlük kiralamamızı yapmaya hazır olacağız. Önemli ölçekte potansiyeli olan illerdeki yapılanmamız başladı. Bu illerdeki havalimanlarının neredeyse tamamında yerleri tuttuk ve kendi konseptimize uygun yapılandırma çalışmaları devam ediyor. Başlangıçta yani ilk yıl Ankara’nın batısından yapılanıyor olacağız. Bu yılın sonuna kadar 15, ikinci yılın sonunda ise 20 farklı noktada olacağız. Takip eden yıllarda da, yılda en az 5 şube açılışı gerçek-leştireceğiz. Bu alanda yarattığımız GARENTA markasıyla hedefimiz filo kiralamayla aynı. Yani makul olan bir sürenin sonunda pazar liderliğine ulaşmak istiyoruz. Bunu da 3-4 yıl sonunda başarabileceğimize inanıyoruz. İlk yıl için günlük kiralamada hedefimiz 1500 adetlik bir araç parkına sahip olmak. 3 yıl içinde ise, 5 bin adetlik bir büyüklüğe ulaşacağız. Yine operasyonel kiralamada olduğu gibi bir süre sonra yurtdışı pazarlara açılmak planlarımız arasında var. Zaten markanın sahibi olmamız da bize bu insiyatifi veriyor.”

GARANTİLİ ‘RENT A CAR’

ÇELİK Motor Genel Müdürü Bora Koçak, yeni markalarının hikayesini şöyle anlattı: “Türkiye’de iş veya özel maksatla kiralama yapan müşterilerin, kurumsal olan ve belirli standartlarda çalışan ama aynı zamanda da kendi ülkelerine ait ve samimi buldukları bir marka beklentisi var. Bu sonuçları değerlendirdiğimizde ise kendimize ait bir marka geliştirmenin daha doğru olacağını düşündük. Günlük Kiralama Operasyonumuzda kullanacağımız marka ‘GARENTA’. Bu işin uluslararası ifadesi olan ‘Rent a Car’ı içinde barındırdığı için direkt olarak araç kiralama çağrışımı yapan, garanti kelimesine yakınlığı ile de güven hissi uyandıran bir marka oldu. Garenta’nın ‘G’sinin içinde beliren ok ‘G’nin tek başına kullanımında, kiralama da 360 derece hizmet anlayışını ifade ediyor. Yine ‘G’ harfinin başındaki kanat ise markanın dinamizmini ve günlük kiralama pazarındaki başlıca müşteri beklentisi olan hızlı hizmeti çağrıştırıyor. Renkte turuncu tercih etmiş olmamızın nedeni ise sıcak, genç ve dinamik bir marka hissi verebilmek.”

‘CEP’TEN ARACINI SEÇİP UÇAKTAN İNİNCE BİNECEK

ŞU an resmi rakamlara göre 12 bin adetlik araç büyüklüğüne sahip günlük kiralama pazarında ilk 5 marka Avis, Europcar, Nations, Hertz ve Sixt gibi uluslararası markalardan oluşuyor. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, Türkiye’De kiralama eğiliminin her geçen gün biraz daha artacağını belirterek, “Dünya üzerinde SAP kullanan ilk kiralama şirketi olduk. Yüksek teknoloji sayesinde, müşterinin en önemli beklentilerinden birisi olan hızlı araç teslimi yapabileceğiz. Akıllı telefonu üzerinden araç rezervasyonu yaparken istediği özellik ve hatta markadaki aracını seçen bir müşteri, uçaktan indiğinde hızlı bir şekilde aracını teslim alabilecek” yorumunu yaptı

BAŞKA MARKA ALMADIK YURTDIŞI İÇİN YARATTIK

GÜNLÜK kiralamada mevcut organizasyon-larıdan birini satın alma opsiyonunu da değerlendirdiklerini hatırlatan Bora Koçak, “Ama malesef Türkiye’de günlük kiralama pazarında bizim istediğimiz standartlara sahip ve uzun vadeyi düşünerek yapılanmış çok fazla alternatifimiz olmadı. Bir markayı Türkiye’de temsil ederek gidebileceğiniz boyut ise bizim beklentilerimizin altında. Yaptığınız yatırımı da başkasının sahip olduğu bir markaya yapıyorsunuz. Koşullar değiştiğinde ise yaptığınız tüm yatırım bir anda buhar oluyor. Ayrıca bizim için ‘Garenta’yı uluslararası bir marka yapabilmek çok önemli bir hedef” dedi. Marka için planladıkların toplam yatırımın 5 milyon TL olduğunu kaydeden Koçak, “Markanın iletişimi için de 2014 yılında yaklaşık 5 milyon TL harcayacağız. Araç parkı için yapacağımız yatırımın 2014 yılı toplamı ise yaklaşık 80 milyon TL olacak” dedi.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle