Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, ‘ucuz havayolu projesiyle’ sektörde 500 trilyonluk ek ciro oluştuğunu belirtti. Yıldırım, Maliye’yi ‘Çantadaki keklikle yetinmeyin, gezen keklik de var’ sözleriyle ikna edip, havayolu taşımacılığında 80 trilyon liralık ek KDV geliri sağladıklarını söyledi.ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, Maliye Bakanı Kemal Unakıtan’ın ‘havayolu ulaşımını ucuzlatacak’ vergi indirimlerini kabul etmesiyle, bu sektörde 1 yılda 500 trilyonluk ‘ek ciro’ oluştuğunu belirterek, ‘İyi ki Kemal Bey ikna oldu. Bu sayede havada 500 trilyonluk pasta yaptık. Şimdi Maliye başlangıçta fedakarlık ettiği verginin birkaç mislini kazandı. Bu ek cironun sadece KDV’si 80 trilyon oldu’ dedi.HERKES UÇAĞA BİNİYOR: Havayolu taşımacılığını ucuzlatmak için işe önce bölgesel taşımacılık projesiyle başladıklarını hatırlatan Yıldırım, şöyle devam etti: ‘2003 Ağustos’unda ‘Türkiye’de herkes uçağa binecek’ dedik. 20 Ekim’de ilk uçuşlar başladı. 2004 sonu itibariyle bir önceki aynı döneme göre 5 milyon 140 bin yeni taşıma eklenmiş oldu. Bu yeni taşımanın 1.3 milyonu hayatında hiç uçağa binmemiş. Diğerleri de ucuzladığı için uçakla daha fazla sayıda seyahat edenler. Uygulama öncesi THY’nin pazar payı yüzde 99’du; şimdi yüzde 76’ya geriledi ama THY’nin yolcu sayısı arttı.’6 BİN 500 KİŞİ İŞ BULDU: Özel havayolu şirketlerinin pazara etkin girmesi, atıl havalanlarının canlanması ve bağlı işlerin gelişmesiyle yaklaşık 6 bin 500 kişilik yeni istihdam oluştuğunu da belirten Yıldırım projeye başlamadan önce karşılaştığı zorlukları da şöyle özetledi: ‘İlk zorluk bakanlıktaki arkadaşların projeye inanmamasıydı. Bu bakan birşey söylüyor olmaz ama ‘hadi yapalım’ dediler. Onları ikna ettim bu defa işi yapacak özel havayolu şirketleri inanmadı. Onlara; ‘Beni size para kazandırmakla suçluyorlar siz inanmıyorsunuz’ diye sitem de ettim. Üçüncü engel ise THY’den geldi. Onlar karşı çıktılar çünkü bu projeyle yolcu sayılarını azalacağını düşünüyorlardı. Yani direkt THY aleyhine bir proje gibi gördüler. Yine de başladık ve buyurun uçun dedik. Uçtular; vatandaşı da uçurdular. Şimdi herkes kazanıyor.’BİRBİRİNİZİ YEMEYİN: Yıldırım, ‘Tabii ki ben vatandaşın mümkün olduğunca ucuza uçmasını isterim. Ama bu uçaklar da suyla gitmiyor. Hesabı kitabı iyi yapmaları lazım. Zaten yapamazlarsa hizmet sürekli olamaz. Ben onlara ‘Makul ücretlerle götürün birbirinizi yemeyin’ dedim. Vatandaş zaten bedava peşinde değil, adam gibi temiz, kaliteli ve sürekli hizmet istiyor o kadar’ dedi.GEZEN KEKLİĞİN DEĞERİ: Havayolu taşımacılığını ucuzlatmak için yaptıkları en önemli işin vergi indirimi olduğunu belirten Binali Yıldırım şöyle konuştu: ‘Uçak biletlerindeki eğitime katkı payı ve özel işlem vergisi, bilet başına 11 milyon tutuyordu; kaldırılmasını istedik. Bir de meydan vergisini vardı; onu da ‘yarıya indirelim’ dedik. Bilet fiyatı 15-20 milyon lira arasında aşağı çekildi. Bu fikri maliyeciler hiç sevmedi. Onlar vergi indirimini kabullenmezler. Gelecek vergiyi değil çantadakini düşünürler. Onlara göre gezen keklik garanti değildir. Bu yüzden de hep çantadaki kekliği korurlar. Biz hesapları yaptık Kemal Bey’e (Unakıtan) anlattık. İkna oldu ama biz de mahcup olmadık.’Ayaş 700 trilyon yuttu 4 müteahhit yarattıİSTANBUL-Ankara arasında hızlı tren projesinin rafa kalkmadığını anlatan Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım şöyle konuştu: ‘Türkiye’de İstanbul-Ankara arasında hızlı tren yapma projesi 1975’ten beri gündemde. Bir Ayaş Tüneli var ki 700 trilyon yutmuş. Bu 700 trilyonla da bugün Türkiye’nin en büyük 4 müteahhitlik firması doğmuş. ‘Yapılamaz’ dedik ve kesip attık.’Yüce
Atatürk’ün baÅŸlattığı ‘Demir Ağ’ hamlesini tekrar harekete geçiriyoruzULAÅžTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, 22 Temmuz 2004’te Pamukova’da meydana gelen ‘Hızlandırılmış Tren’ kazasının, hükümetin demiryolları için planladığı yatırımlara negatif etkisi olmadığını belirterek, ‘Bu kaza 182’inci kilometrede 345 metre yarı çapındaki bir virajda trenin 80 kilometre hızla gitmesi gerekirken 132 kilometre hızla virajı almasından kaynaklandı. Bu raporlarda da belirtiliyor’ dedi. Yıldırım, sözkonusu kazanın Türkiye’nin Demiryolları’na yatırım yapması gerektiÄŸini acı bir ÅŸekilde pekiÅŸtirdiÄŸini de belirterek şöyle devam etti: ‘10’uncu Yıl Marşı’na da konu olan Yüce Atatürk’ün büyük hamlesi 1946’dan itibaren durmuÅŸ, geri gitmiÅŸ. Biz onun baÅŸlattığı hamleyi yeniden harekete geçiriyoruz. O yüzden bu kaza (tabii ki çok talihsiz ve üzücü bir kaza) demiryollarının geleceÄŸini de büyük ölçüde belirledi. Türkiye’nin artık demiryoluna yatırım yapmasının kaçınılmaz olduÄŸunu hem hükümetler, hem de kamuoyu nezdinde gösterdi. Çünkü mevcut yolların bakımı, tamiratları bile yapılamıyordu. 146 yıllık kuruluÅŸ, çok önemli iÅŸlevleri olmuÅŸ ama ‘ne üretiyorsunuz ne tüketiyorsunuz bakalım’ deyince 600 trilyon gelir, 1.6 katrilyon harcama çıkıyor. 1 katrilyon eksi yazıyor. Ne söyleseniz boÅŸ, acilen yeniden yapılandırmak gerekiyor.’Demiryolu için 5 milyar dolar ayırdıkULAÅžTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, ‘Hedef 2006’nın sonunda Ankara-Ä°stanbul arasına yeni bir hatla hızlı treni yapmak. Hükümet demiryollarına 5 yıl için 5 milyar dolar bütçe ayırdı. Bu para Marmaray tüp geçit, Ä°stanbul-Ankara hızlı tren ve mevcut rayların rehabilitasyonuna kullanılacak.’Â
button