Garanti artık kendi şube çekinden de masraf alıyor

Güncelleme Tarihi:

Garanti artık kendi şube çekinden de masraf alıyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 24, 1998 00:00

Haberin Devamı

Yaptıkları işlemlerden ötürü aldıkları komisyon bankalara iyice tatlı gelmeye başladı. Hemen hemen her türlü işlem için müşterilerinden masraf adı altında ek ücret talep eden bankalar, sadece aynı şube içinde gerçekleştirilen işlemlerden bu bedeli almıyordu. Şimdi bundan da vazgeçerek, aynı şube içinde gerçekleştirilse dahi masraf almaya başladılar. Bunu ilk uygulayan da Garanti Bankası oldu. Garanti Bankası artık, aynı şuben tahsil edilen çeklerinden de masraf talep etmeye başladı.

Okuyucumuz Kerem Şahin, Garanti Bankası Toptancılar Şubesi'nden tahsil etmek istediği yine aynı şubeye ait çek için 1 milyon 500 milyon lira masraf ödemek zorunda kaldı. Banka yetkililerine uygulamada bir yanlışlık olduğunu söylediğinde ise ‘‘Diğer bankaların da artık bu uygulamaya geçeceğini ve aynı şube içinde gerçekleşse dahi müşterinin masraf ödemek zorunda kalacağı’’ yanıtını aldı.

Konuyla ilgili olarak Garanti Bankası Halkla İlişkiler Müdürü Naciye Günal'la görüştük. Günal, başlattıkları yeni uygulamayla aynı şube içinde gerçekleştirilen çek tahsilatlarından da bundan böyle masraf talep edileceğini söyledi. Yeni uygulamanın artan işlem maliyetlerini karşılamak amacıyla başlatıldığını da belirtti.

KARGO şirketi aracılığıyla gönderdiğiniz kolileri açıp, içine bakmadan teslim almayın. Şayet, eksik ya da kırık çıkan eşyanız varsa mutlaka tutanak hazırlattırın. Aksi taktirde, okuyucularımızdan Korhan Akkök gibi zararınızı karşılattıramayabilirsiniz.

Korhan Akkök, İhlas Kargo ile İstanbul'dan Ankara'ya koli içinde gönderdiği eşyalardan kaybolan Nikon marka fotoğraf makinası için tutanak düzenletmediği gerekçesiyle zararını tazmin ettiremedi. Çünkü, kargo şirketi kolinin teslim edildiği anda açılıp, içine bakılmadığı, oysa alıcının ‘‘kaybolan ya da kırılan eşya var mı?’’ diye teslim edenlerinin gözü önünde açıp, bakması gerektiğini söylüyorlar.

TUTANAK ŞART

Akkök'ün şikayetiyle ilgili olarak İhlas Kargo yetkilileriyle görüştük. Yetkililer, kargonun sağlam ve eksiksiz olarak teslim edildiğini ileri sürerek, teslimat sırasında ambalajın hasarlı ya da yırtık olmadığını söylediler. Eksik veya hasarlı olduğu tespit edilen emtia için anında tututanak tutulması gerektiğine de değinen yetkililer, ‘‘Herhangi bir nedenle ambalajı yırtık, hasarlı veya ıslak olduğu tespit edilen kargolara hemen tutanak tutuluyor. Tazminat ödemesi de en geç 10 gün içinde gerçekleştiriliyor. Müşterimiz makbuzu imzalayıp koliyi teslim aldıktan sonra kolinin içeriğinin eksik olduğunu daha sonra firmamıza bildirdi. Koli tekrar incelendi ve ambalajının sağlam olduğu görüldü. Bunun içinde müşterimizin tazminat talebini yerine getirmedik’’ dediler.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!