Fusion kardeÅŸinden uzun ve yüksek

Güncelleme Tarihi:

Fusion kardeşinden uzun ve yüksek
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 23, 2005 00:00

Fusion, Ford Motor Company’nin Fiesta’dan türettiÄŸi bir ÅŸehir otomobili... UAV (Urban Active Vehicle- Aktif Åžehir Aracı) olarak nitelendirilen bir otomobil olan Fusion, son yıllarda özellikle Avrupa’da ÅŸehir trafiÄŸinde rahat kullanım için üretilen modellerin öncülerinden...Fusion, Ford’un küçük modeli Fiesta’nın platformu üzerinde yükseliyor. 2485 milimetrelik aks mesafeleri aynı olmasına karşın Fusion, Fiesta’dan yüksek ve uzun yapısıyla dikkat çekiyor. Fiesta’nın 3915 milimetrelik boyuna karşı Fusion’ın uzunluÄŸu 4018 milimetre. Otomobilin genel hatları Fiesta’yla büyük paralellik gösteriyor.Otomobilin iç mekanında da Fiesta’yla benzer özellikler bulunuyor. Fusion’ın Fiesta’ya göre en önemli farklılığı, koltukların hareketliliÄŸi... Ön yolcu koltuÄŸunun altında oldukça büyük bir eÅŸya saklama bölümü bulunuyor. Bu gizli göze minderin ters tarafa doÄŸru açılmasıyla ulaşılıyor. Ön yolcu koltuÄŸunun sırtlığı yatırılarak, küçük bir masa oluÅŸturulabiliyor.Fusion’ın 335 litrelik bagajı, arka koltuklar yatırıldığında 1175 litreye kadar geniÅŸletilebiliyor. Bu haliyle, Fusion, Fiesta’dan daha büyük bir bagaj hacmi sunuyor.Otomobil, Ford’un diÄŸer modellerinde de kullanılan 1.4 litre 80 beygir, 1.6 litre 100 beygirlik benzinli ve 1.4 litre 68 beygirlik common-rail direkt enjeksiyonlu turbo dizel motorlarla üretiliyor. Ford Fusion, Türkiye’de 1.6 litre benzinli ve 1.4 litre dizel motor seçenekleriyle piyasa sunuluyor. Testini gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz Ford Fusion 1.6 otomatik versiyonu 6000 d/d’de 100 beygir, 2000 d/d’de 160 Nm tork üretiyor. Maksimum hızı 176 km/s olan otomobil, 0’dan 100 km’ye 12.2 saniyede ulaşıyor. Åžehir içinde 10.4 litre yakıt tüketen otomobilin ÅŸehir dışında 90 km sabit hızla 100 km’deki yakıt tüketimi ise 6.4 litre. Test sürüşünü gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz 1.6 otomatik versiyonunun Fusion’ın satış fiyatı 31 bin 442 YTL.Fusion’da standart olarak bulunan donanımlar ÅŸunlar:‘ABS, EBD, ön havayastıkları, aktif gergili ön emniyet kemerleri, klima, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, elektrik kumandalı ön camlar, far yükseklik ayarı, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar, ön sis farları, yükseklik ayarlı sürücü koltuÄŸu, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, ön yolcu koltuÄŸu altında saklama bölmesi, sırtlığı yatırılıp masa haline getirilebilen ön yolcu koltuÄŸu, içerden açılabilen bagaj kapağı, radyo-CD çalar, deri kaplı direksiyon simidi, 15 inçlik alaşım jantlar.’ 4x4 kullanıyormuÅŸ gibi hissettiriyorDaha uzun, daha yüksek olmasına raÄŸmen ilk bakışta kardeÅŸi Fiesta’dan farkını anlamak kolay deÄŸil. Fusion’la Fiesta’nın farkı, ancak direksiyona oturunca anlaşılıyor. Tavanı daha yüksek olması nedeniyle, geniÅŸ ve ferah bir iç mekan sunuyor. Ayrıca yüksek konumlandırılmış koltuklar, sürücü ve yolcuların kendilerini 4x4 araçta gibiymiÅŸ gibi hissetmelerini saÄŸlıyor.Koltukların hareketli olması sayesinde, kabin içinde ihtiyaca göre düzenleme yapılabiliyor. Ön yan koltuÄŸun sırtlığının yatırılmasıyla, otomobilin içinde küçük bir masa yaratılabiliyor. Bütün bunlar Fusion’ın en önemli farklılıkları.Dengeli bir yapıya sahip olan Fusion, yüksek yapısı nedeniyle yan rüzgarlardan etkileniyor. Yüksek hızla girilen virajlarda, zorlandığında yana yatma eÄŸilimi gösteriyor. Ancak, genel olarak deÄŸerlendirildiÄŸinde kullanımda Fiesta’dan çok farklı olduÄŸu söylenemez.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!