GeriEkonomi Fruko 100 milyon dolara Pepsi’nin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Fruko 100 milyon dolara Pepsi’nin

Pepsi Bottling Group, 38 yıldır Pepsi Cola'yı Türkiye'de şişeleyen Tamek Holding'e bağlı Fruko A.Ş.'nin hisselerinin tamamını Melih Sipahioğlu'ndan 100 milyon dolara satın aldı. Böylece, Pepsi Türkiye'ye doğrudan yerleşti.

1964 yılından bu yana Pepsi Cola'yı Türkiye'de şişeleyen Tamek Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Melih Sipahioğlu, Pepsi'nin Türkiye'deki tüm faaliyetlerini 100 milyon dolara Pepsi Bottling Group'a sattı. Böylece Pepsi, Türkiye'de ilk kez tamamen yabancı sermaye olarak faaliyet göstermeye başladı.

Pepsi-Cola'nın dünyadaki üretim, satış ve dağıtımını yapan Pepsi Bottling Group (PBG), yüzde 78.2'si Tamek Holding'e yüzde 22.8'i ise PepsiCo'a ait Türkiye'deki tek Pepsi şişeleme şirketi Fruko A.Ş'nin tamamını alara
k dünya çapındaki satış hacmini yüzde 4 büyütmeyi planlıyor. Türkiye'deki operasyonun PBG'nin satın alma kararlarını etkileyen bütün kriterleri sağladığını söyleyen PBG Yönetim Kurulu Başkanı Craig E. Weatherup, ‘‘Satın alma ile ilgili ödediğimiz miktar yürürlükte olan finansal partnerlerimize çok uygun. Pepsi ürünlerinin performansı ve PBG'nin operasyon deneyimlerinin uygulanabilirliği açısından baktığımızda Türkiye doğru fırsat’’ dedi.

MELİH BEYİ ÖZLEYECEĞİZ

Weatherup, Türkiye'deki şirketin PBG'nin uluslararası operasyonlarına katılımının başlangıç için büyük gözükmemesine rağmen Türkiye'nin hızla büyüyen genç nüfusunun kişi başına düşen meşrubat tüketimini artırma konusunda büyük bir potansiyeli olduğunu söyledi.

PBG İcra Kurulu Ba
şkanı John T. Cahill de, Türkiye'deki operasyonun PGY'ye büyüme fırsatı getirdiğini, diğer uluslararası pazarlardaki deneyimleri uygulama yeteneğinin Türkiye'deki operasyona hızla yansıyacağını söyledi.

Fruko'nun Yönetim Kurulu Başkanı ve çoğunluk hissele
rine sahibi Melih Sipahioğlu'nun 40 yılı aşkın bir süredir Pepsi ailesinin saygın bir üyesi olduğunu hatırlatan Weatherup, Sipahioğlu'nun aktif liderliğini özleyeceklerini, Pepsi dostu olarak her zaman ona danışabileceklerini bilmekten memnun olduklarını söyledi.

PBG'ye katılan Fruko, Pepsi-Cola, 7-Up, Yedigün, Fruko Gazoz ve Tamek Meyva Suları gibi bazı Türk markaların üretim ve satışını yapıyor. Yaklaşık 1600 çalışanı bulunan, 6 fabrikada üretim yapan Fruko'nun, 4 deposu bulunuyor. Pepsi-Cola markalarını
n üretim, satış ve dağıtımını yapan Pepsi Bottling Group (PBG), Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Yunanistan, Rusya, İspanya ve Türkiye'de faaliyet gösteriyor.

Tamek Holding Yönetim Kurulu Başkanı Melih Sipahioğlu ise iki yıldan bu yana yeni yatırımlar
yapmak için Pepsi hisselerini satmak istiyordu. Sipahioğlu, satış öncesi yaptığı açıklamasında, Pepsi Cola International'ın Türkiye'deki hisselerini arttırmasını istediklerini belirterek, ‘‘Bu sayede yeni yatırımlar yapıp bir çok yeni ürünü Türkiye pazarına sunma şansına sahip olabiliriz’’ diye konuşmuştu.

Sipahioğlu şu mesajı vermişti: ‘‘Fruko Meşrubat Sanayi A.Ş.'nin yüzde 78.2'si Tamek Holding'e ait. Biz buradaki hisselerimizi başka şirketlere de satabilirdik, ama Pepsi'yle aramızdaki anlaşma gereği bu
nu yapamayız. Bizim şu an 70 milyon dolarlık bir yatırım yapmaya ihtiyacımız var ve bunun için Pepsi'nin hisselerini artırmasını bekliyoruz. Biz geçtiğimiz iki senede 120 milyon dolarlık yatırım yaparak yeni fabrikalar kurduk. Pazar payımız hızla gelişiyor. Ancak yaşanan bu kriz önümüzü görmemizi engelledi. Pepsi Cola İnternational'ın hisselerini artırmasını istiyoruz.’’

Sipahioğlu, salça ve reçel üretecek

Fruko A.Ş.'nin 100 milyon dolara Pepsi'ye satılmasıyla Melih Sipahioğlu'nun sahibi olduğu Tamek Holding, tüm meşrubat ve meyve suyu alanından çekilmiş oldu. Tamek meyva suları, Yedigün ve Fruko gazozlarının bundan böyle tüm üretim ve satışı Pepsi tarafından yapılacak. Sipahioğlu Tamek olarak bundan böyle salça ve reçel üretimi gibi alanlarda faaliyet gös
terecek.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle