Fransız kafelerini ısıttı, yatırıma soyundu

Güncelleme Tarihi:

Fransız kafelerini ısıttı, yatırıma soyundu
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 15, 2012 00:00

Kızıl ötesi ışınlarla (Infrared) ısıtıcı ve vantilatör üreticisi Ufo, yurtdışında üretim yapmak için hazırlıklara başladı. 1992 yılında Ufo markasını tescil ettirdiğinde, bu kadar büyük çaplı işler yapıp yapamayacaklarını kestiremediğini söyleyen Ufo Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Yeşil, “Son 10 yıl içinde, hem iç hem de dış pazardaki satışlarımızı artırdık. Yılda 400 bin adet Ufo satıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içinde Ufo artık bir dünya markası olmalı” diye konuştu.

Haberin Devamı

3 yılda adım atacak

İlk adım olarak dünyanın her yerine ihracat yapmaya başladıklarını anlatan Yeşil, şunları söyledi: “Şimdi sırada yurtdışında üretim tesisleri, ortaklıklar var. Kanada veya Amerika’da üretim anlamında olmamız gerekiyor. Onun dışında Doğu Avrupa ülkelerinde de fabrika yapmak için araştırmalarımızı sürdürüyoruz. Kuzey Amerika’da bir tesis yapmak istiyoruz. Şu an değil ama bize vizyon katacak, dünya markası olma yolunda kolumuza girecek şirketlerle ortaklıklar da düşünebiliriz. Bunlarla ilgili somut adımları 3 yıl içinde atacağız.”

2500 tır vantilatör

4 yıl önce vantilatör üretimine de başladıklarını belirten Yeşil, şöyle konuştu: “Bayilerimiz Ufo’nun ısıtıcı ürünlerinden çok memnundu ancak bu marka ile satışları yayabilecekleri alternatif ürünler istediler. İlk başta klima diye düşünüldü ama o girişim bizim sonumuz olabilir. Zaten klima sektöründe çok büyük, oturmuş oyuncular var. Biz oraya fazla gelirdik. Türkiye’de yılda 2 bin 500 tır, yani 2 milyon adet vantilatör satılıyor. Vantilatör Türkiye’de hep üvey evlat muamelesi görmüş. Ya bir ayağı kırıktır ya da bir aksamı bozuk çalışır. Biz bu alana yoğunlaşmak istedik. Büyük bir potansiyel taşıyor. Klimanın giremeyeceği yerler var Türkiye’de. Vantilatör ile oralara atak yaptık. Şimdi siparişlere yetişemiyoruz.”

Haberin Devamı

150 bin adet ihracat

Yeşil, İstanbul’daki fabrikalarında günlük 20 bin adetlik üretim kapasitesine sahip olduklarını belirterek, şöyle devam etti: “Son 2 yıldır ortalama 400 bin adet Ufo satıyoruz. Daha önceki yıllarda bu rakam 600 bin civarındaydı ama bizim ürünlerimizin ömrü 10 yıl olduğu için pazarı kendi elimizle daraltmış olduk. İhracatımız ise her yıl yüzde 50 artıyor. Adetsel olarak, şu anda 150 bin adet ısıtıcı ihrac ediyoruz. Bazı ülkelerde Türkiye’deki kadar bilinirliğimiz bulunuyor. Türkiye’de zaten jenerik marka haline geldik. Kuzey Amerika pazarından çok memnunuz. Amerika ve Kanada çok iyi pazar. Wall Mart’a da girdik. İskandinav ülkeleri iyi gidiyor. Rusya’da çok başarılı. En fazla satışı orada yapıyoruz. Fransız kafelerinde Ufo ile ısındığımı fark edince çok gurur duymuştum.”

Haberin Devamı

İsimden kazanıyor

UFO ismini kendisinin koyduğunu hatırlatan Abdullah Yeşil, “Bir dünya markası yaratacağım diye yola çıktığımda yabancıların de anlayabileceği, kolay telaffuz edebileceği bir şey olsun istedim. Bu yüzden de Ufo adını koydum. Ufo ismini lanse ettiğimiz bayilerimiz tarafından pek benimsenmedi. Isıtıcı ile alakasız gelmişti onlara. Markayı çok düşündük ve isme de öyle karar verdik. Şimdi ise bayilerimiz katıldıkları uluslararası fuarlarda çok avantajını görüyor. ‘Ufo’ dendiğinde konu hep espriyle başlıyor. Ürünün pazarlanması noktasında bir adım önde başlatıyor bizi” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!