Formalar boş kaldı

Güncelleme Tarihi:

Formalar boş kaldı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 23, 2013 01:28

Şike davaları ve mali krizle boğuşan Süper Lig kulüplerine bir darbe de sponsorlardan geldi. Yeni sezon öncesi birçok takımın formaları boş kalırken, Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor ve Bursaspor da geçtiğimiz yıl formalarında yer alan bazı sponsorlarla sözleşme yenileyemedi.

Haberin Devamı

AĞUSTOS ayında başlayacak 2013-2014 futbol sezonu öncesi Süper Lig kulüpleri sponsor kriziyle karşı karşıya kaldı. Bir çok takım hazırlık maçlarına sponsorsuz formalarla çıkarken, bu durum Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor ve Bursaspor’un gelirlerinin düşmesine yol açtı. Türk futbolunun en büyük destekçilerinden Ülker’in kulüplerle sözleşme yenilemeyeceğini açıklamasından sonra kulüpler yeni sponsor bulmakta zorlanıyor.

FORMADA ŞİRKET KALMADI

Beşiktaş hazırlık maçlarına sadece Toyota yazan formalarla çıktı. Geçtiğimiz yıl siyah-beyazlı ekip Toyota, Avea ve Ülker sponsorlu formalarla maça çıkıyordu. Intercity, İDO ve Ülker’in sponsor olduğu Bursaspor ise henüz formasına yeni bir şirket bulamadı. Yeşil-beyazlılar sezon öncesi oynadığı Roma maçına boş formalarla çıktı. Şort sponsorluğundan 600 bin Euro kazanan Galatasaray ise Nikon ile olan sözleşmesini yenileyemedi. Böylece sarı-kırmızılı takımın forma sponsoru sayısı 4’ten 3’e düştü. Futbolda en zor sponsor bulan kulüpler ise Anadolu takımları oldu. Gaziantepspor, Sivasspor, Kayserispor, Antalyaspor, Gençlerbirliği sezon öncesi hazırlıklarını sponsorsuz devam ediyor.

Haberin Devamı

10 FARKLI ŞİRKET VAR

· Süper Lig’deki 18 kulübün formasında 10 şirket yer alıyor. Bu şirketler, iletişim, gıda, otomotiv, sağlık, şans oyunları ve ulaşım sektörlerinde faaliyet gösteriyor.
· Süper Lig’de forma sponsorluğuna en çok para harcayan şirketlerin başında ise Türk Telekom ve Ülker geliyor.
· Büyük takımlar forma sponsorluklarından yılda 3-7 milyon Euro arasında gelir sağlıyor.
· Anadolu kulüpleri ise forma göğüs sponsorluklarından yılda 600 bin dolar ile 1 milyon dolar arasında para kazanıyor.

Sponsorlar neden gidiyor

KULÜPLER sezon öncesi şirketlerle görüşmelerini sürdürse de, sponsorluk anlaşmalarında başarı ve kulüp imajı çok önemli. Şirketler sponsor olmak için takımın Avrupa Kupaları ve lig performanslarına dikkat ediyor. Şirketler yıl boyunca düzenledikleri etkinliklerde futbolcularla markalarını öne çıkarmaya çalışıyorlar. Ancak son dönemlerde futboldaki olumsuzluklar sponsorların bu alana olan ilgisini de azaltıyor. Şirketler de rotayı farklı sponsorluklara çeviriyor. Bu alanda da son yıllarda voleybol ve basketbol öne çıkıyor. Bu alanda bütçe de doğru yönetilince Avrupa şampiyonlukları ardı ardı ardına geliyor.

Haberin Devamı

En başarılı ortaklıklar

SON dönemlerde Süper Lig’deki en başarılı sponsorluklara Eskişehirspor, Karabükspor ve Rizespor imza attı. Bu kulüpler kendi şehirleriyle özdeşleşmiş markalarla yaptıkları sponsorluk anlaşmalarıyla büyük beğeni topluyor. Kulüpler böylece hem sponsorsuz kalmıyor hem de gelirlerini her yıl arttırmayı başarıyor. Özellikle Eskişehirspor her sezon formasında Eti logosuyla yer alıyor. Kulübün ana sponsoru olan şirket kulübe ligdeki performansına ve başarısına göre ödül de veriyor. Karabükspor ve Rizespor ise Kardemir ve Çaykur ile yola devam ediyor.

ckuburlu@hurriyet.com.tr

Formalar boş kaldı

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!