GeriEkonomi Fiber isyanı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    3
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Fiber isyanı

Fiber isyanı

Türkiye’de 15 milyon haneye daha fiber ulaştırılması gerektiğine dikkat çeken Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “4 şirket yatırım yapsa 15 milyar dolar lazım. Ancak tüm fiber şirketleri tek çatı altında toplansın, yeni şirketle yatırım maliyeti 2 milyar dolara iner. Neyi bekliyoruz” dedi.

“15 milyon haneye daha fiber ulaştırmamız gerekiyor. Türkiye’nin dijital ekosistemde dünya liderliğine çıkmasının yolu ortak altyapı konusunda bir an önce harekete geçmemize bağlı. Türkiye’nin dijitalleşmesi konusunda en önemli gündem maddesi altyapı eksikliği. Altyapıları, şirketlerin tek tek aynı anda yapmaları İstanbul’dan Ankara’ya dört otoyol inşa etmeye benziyor. Türkiye’nin böyle bir lüksü yok. 15 milyar dolara ulaşacak maliyet tek şirket modeliyle 2 milyar dolar seviyesine iner. Altyapıda rekabet etmezsek doğal olarak vatandaş interneti daha ucuza kullanır. Bu noktada herhangi bir şirketin problemlerini düşünmekten vazgeçip Türkiye’nin problemlerine odaklanmalıyız.” Bu sözlerin sahibi Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu. Terzioğlu, Turkcell’in davetlisi olarak gittiğimiz Kıbrıs’ta yıllık değerlendirme toplantısı düzenledi, şirketinin, sektörün Türkiye ve Kıbrıs’taki durumuyla ilgili bilgiler verdi.

SERVİSTE YARIŞALIM

Türkiye’deki tüm fiber şirketlerinin tek bir çatı altında birleştiği, devletin de elindeki varlıklarını koyarak katılacağı, hatta yüzde 51 hissesine sahip olabileceği bir yapı öneren Terzioğlu, “Bu şirkete Türkiye’nin tüm fiber altyapısını kurma görevi verelim. Bu şirket bono da çıkarabilir, halka da açılabilir. Çok kârlı olabilir, hatta Türkiye’nin başlı başına bir değeri haline gelebilir. Altyapı erişimi rekabet unsuru olmaktan çıkmalı” diye konuştu.

Kamu yönetiminde de bu yönde bir niyet gözlemlediğini anlatan Terzioğlu, yurtdışından da örnekler verdi: “Stockholm, Yeni Zelanda, Avustralya gibi örnekler var. Dünyada artık telekom şirketleri altyapı ve servis olarak ayrılıyor. Türkiye’de de aynı şekilde ayıralım, altyapıyı da tekilleştirelim. Bu bizi çok hızlandıracak. Zaten gecikmiş durumdayız. Ortaklık dört senedir konuşuluyor. O zaman konu paylaşmaktı ama artık söylem ‘Altyapıyı bütünleştirelim’ olmalı. Türkiye öyle bir noktaya geldi ki, telekom sektöründeki şirketlerin değeri 8 milyar doların altına indi. Oysa Almanya’da Deutsche Telekom 80 milyar dolar değerinde. Belli ki biz bir şeyi yanlış yaptık, telekom sektörünün özelleşmesinde istediğimiz sonucu alamadık.” 

Fiber isyanı

5G İHALESİZ OLSUN ALTYAPIYI KURALIM

KAAN Terzioğlu, fiber altyapı döşemek için harcanan her 2 TL’nin 1 TL’sinin ‘geçiş hakkı’ adı altında vergiye gittiğini belirterek, telekom sektöründe yatırıma teşvik verilmediğini vurguladı. Devletin “5G ihalesi yapayım, spektrum parası alayım” anlayışından uzaklaşıp sektöre “Bana en iyi altyapıyı kur” demesi gerektiğinin altını çizen Terzioğlu, “Aklımızı kullanıp tek bir altyapı şirketine geçmeli ve ardından BiP gibi, fizy gibi, TV+ gibi servisler geliştirerek gerçek dijital ekonomiyi hayata geçirmeliyiz. Bu, Türkiye’deki telekom sektörünün sağlığını ve başarısını temelden belirleyecek bir konu” şeklinde konuştu. 

TÜRK MÜHENDİSLER ÇALIŞIYOR

TURKCELL’in üçüncü çeyrek rakamlarına göre dünyanın en hızlı büyüyen telekom şirketi olmaya devam ettiğini hatırlatan Terzioğlu, bu büyümenin 1 liralık ürünü 2 liraya satarak değil, yeni ürünleri kullanıma sunarak gerçekleştiğinin de altını çizdi: “Çıkardığımız her şey Türk mühendislerin geliştirdiği yeni teknolojiler. Neden 1000 mühendis çalışsın ki? 2 bin, 3 bin mühendis çalışabilir. WhatsApp’ın binlerce kişiyle yaptığı şeyi BiP’te 200 mühendisle yapıyoruz. Türkiye yazılım geliştirme anlamında büyük bir kapasiteye sahip, önümüzde çok fırsat var.”

FİZY, SPOTİFY’I DÖRDE KATLADI

DİJİTAL uygulamaların yürütüldüğü ‘1440’ stratejisinin bir günde bulunan 1440 dakikanın her birinde müşterilerin hayatında olabilme fikrinden hareket ettiğini belirten Terzioğlu şu bilgileri paylaştı: Bugün ortalama olarak Turkcell kullanıcıları BiP’te 40 dakikanın üzerinde zaman geçiriyor, 48 dakika fizy ile müzik dinliyor, 30 dakika Hadi’de yarışıyor. Fizy ,yurtiçi pazarda Spotify’ın dört katı büyüklüğe geldi. TV+ uygulamasının 2.5 milyon abonesi var günde ortalama 80 dakika izlemeye ulaştı.

 

 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

Son 24 saatte ne oldu? (05.12.2018) 2

Yorumları Göster
Yorumları Gizle