GeriEkonomi Fiat, Opel’le ’cennette’ evlenerek 106 milyar dolarlık dev yaratacak
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Fiat, Opel’le ’cennette’ evlenerek 106 milyar dolarlık dev yaratacak

Fiat, Opel’le ’cennette’ evlenerek 106 milyar dolarlık dev yaratacak
refid:11577061 ilişkili resim dosyası

İtalyan Fiat, Chrysler’e yüzde 20 ortaklığın ardından GM bünyesindeki Alman Opel’i satın almak için harekete geçti. Fiat CEO’su Sergio Marchionne, Opel’i satın alma çabalarını, "Cennette evliliğe" benzetti. Fiat, Opel ve Chrysler’i çatısı altına alınca, 106 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacak.

İTALYAN otomotiv üreticisi Fiat, Chrysler’e ilk etapta yüzde 20 ortak olduktan sonra ABD’li General Motors (GM) bünyesindeki Alman Opel’i satın almak için çalışıyor. Fiat, sadece Opel ile yetinmeyip, GM Avrupa’nın tüm operasyonlarını devralmayı amaçlıyor. İtalyan otomotiv üreticisini Opel ve Chrysler ile birleştirerek, yıllık geliri 106 milyar doları ve satışları 6-7 milyon adeti bulacak bir dev yaratmayı hedefleyen Fiat CEO’su Sergio Marchionne, bu durumu "Mühendislik ve endüstriyel bakış noktasından, bu cennette yapılan bir evlilik" diye değerlerdirdi. Fiat’ın Opel için 1 milyar Euro’nun üzerinde bir teklif vermesi bekleniyor.

Yeni şirket halka açılacak

Marchionne, Fiat’ın Opel için teklifini sunmak üzere gittiği Berlin’de Almanya Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg ve Dışişleri Bakanı Frank-Walter Steinmeierile bir araya gelmeden önce yaptığı açıklamada, anlaşmanın mayıs ayı sonuna kadar tamamlanmasını umduğunu söyledi. İngiliz Financial Times gazetesine konuşan Marchionne, "Mühendislik ve endüstriyel bakış noktasından, bu cennette yapılan bir evlilik" dedi. Opel’i devralma işlemlerinin tamamlanmasının ardından geçici olarak ’Fiat-Opel’ adıyla yeni bir şirket kurmayı planladıklarını belirten Marchione, yeni şirketin yaz sonunda borsaya kote olarak halka açılmasını umduğunu kaydetti.

Volkswagen’e yetişecek

Fiat Auto’yu grubun Iveco kamyonları, CNH tarım ve inşaat ekipmanları ve Ferrari/Maserati lüks otomobil bölümlerinden ayırmak istediğini de dile getiren Marchionne, Fiat Auto’yu Opel ve Chrysler ile birleştirerek, yıllık geliri 106 milyar doları ve satışları 6-7 milyon adeti bulacak bir şirket yaratmayı hedefliyor. Böylece, yeni şirketin yıllık araç üretiminin Toyota’dan sonra ikinci, Renault/Nissan’dan, Ford ve GM’den daha fazla, yaklaşık olarak Volkswagen kadar olması amaçlanıyor. Planı GM yönetimiyle değerlendiren Marchionne, Alman hükümetiyle yapacağı görüşmelerde, Almanya’da hiçbir fabrikayı kapatmayacağını ve İtalya’nın istihdamdaki azalmanın sorumluluğu paylaşacağını belirterek, kaygıları gidermeye çalışacak.

Fiat için olağanüstü fırsat

Fiat Başkanı Luca Cordero di Montezemolo ise Opel’in Fiat için ideal bir ortak olacağını söyledi. Montezemolo, İtalya’da yayımlanan Corriere della Sera gazetesine verdiği demeçte, "Fiat’ın Opel’i devralması bizim için olağanüstü bir fırsat olacak, Opel bizim ideal ortağımız olacak, güçlü bir grup yaratılacak" dedi. Geçmişteki birleşmeler ve iki şirketin büyüklüğü gözönüne alındığında, Avrupa’da 8,000 ila 9,000 işçinin işten çıkarılabileceği tahmin ediliyor. Geçen yıl sonu itibariyle Fiat Avrupa’da 39 bin ve GM Europe 54 bin 500 kişiye istihdam sağlıyor.

Sendika Fiat’ı değil Magna’yı istiyor

OPEL’in işçi temsilcileri ve IG Metall sendikası ise Alman otomotiv üreticisinin Fiat ile anlaşmasını istemiyor. Sendikanın Opel’i Kanadalı otomotiv yedek parça üreticisi Magna International şirketinin satın almasını destekleği kaydediliyor. Opel’in ekonomik krizden çıkmak için 3.3 milyar Euro’luk bir kaynağa ihtiyacı bulunuyor. Şirkete doğrudan devlet yardımı yapılması fikrine sıcak bakmayan Alman hükümeti, Opel’e yatırım yapacaklara kredi desteği vermeyi tercih ediyor.

Alman Ekonomi Bakanı: Fiat’ın teklifi ilginç

ALMANYA Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg dün başkent Berlin’de Fiat CEO’su Sergio Marchionne’yle görüşmesinden sonra yaptığı açıklamada, İtalyan şirketin Opel için verdiği telifi ’ilginç’ olarak nitelendirdi. Guttenberg, Fiat’ın Opel’i borçsuz bir şekilde devralmak ve Alman markasını korumak istediğini belirterek, hükümetin bir karar varmadan önce planı detaylı bir şekilde değerlendirmesi gerektiğini söyledi. Marchionne’nin, Opel’i yenileme masraflarının 5-7 milyar Euro arasında olacağını tahmin ettiğini anlatan Guttenberg, bu masrafların ne kadarının Alman devleti tarafından üstlenileceğinin söylenebilmesi için henüz çok erken olduğunu kaydetti. Plana göre Opel’in Rüsselsheim, Eisenach ve Bochum kentlerindeki üç fabrikasının kapatılmayacağını söyleyen Guttenberg, Fiat’ın Opel’i devralarak Avrupa’nın en büyük, Chrysler ile de birleşerek dünyanın ikinci büyük otomobil şirketi olmayı hedeflediğini sözlerine ekledi.

Otomotiv sektöründeki iş fırsatları

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle