Fedakârlık yaptık, işçi çıkartmadık, 3-4 yıl içinde 2008’i yakalarız

Güncelleme Tarihi:

Fedakârlık yaptık, işçi çıkartmadık, 3-4 yıl içinde 2008’i yakalarız
Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 2009 00:00

Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Turgay Durak, 2010 yılının krizden çıkış yılı olacağını belirterek, “Yılın ikinci yarısından itibaren talep artacak. Biz krizde kalifiye elemanlarımızı korumayı başardık bu da talep artışında büyük avantaj yaratacak” dedi. Durak, Türk otomotivinin 2008’deki üretim ve pazar adetlerine ise 3-4 yıl içinde ulaşabileceğini belirtti.

OTOMOTİV Sanayi Derneği Başkanı Turgay Durak, Türk otomotiv sektörünün 2008 yılındaki üretim ve pazar adetlerine tekrar ulaşabilmesinin 3-4 yıl gibi uzun bir süre alacağını belirterek, “Ancak biz tüm olumsuz koşullara rağmen 2015 yılı için belirlediğimiz 2 milyon adet üretim, 1.5 milyon adet ihracat ve 50 milyar dolar ihracat geliri hedefimize ulaşmak için yoğun ve hedef odaklı çalışıyoruz” dedi. Durak, 2010 yılının krizden çıkış yılı olacağını da belirterek, krizde fedekarlık yaparak işçi çıkartmamalarının Türkiye’yi her türlü talep artışına hazır hale getireceğini ve bir avantaj yaratacağını belirtti.

3 günün 2’sinde üretim yok

TÜYAP, OSD, Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ve Ticari Araç İthalatçıları Derneği (TAİD) işbirliği ile kapılarını dün açan Uluslararası Ticari Araçlar ve Yan Sanayi Fuarı ‘Comvex’in açılışında konuşan Durak, halen devam eden küresel krizin olumsuz koşulları ve yapısal tedbirlerin uygulanamaması nedeniyle ticari araç üretiminin önemli ölçüde düştüğünü kaydetti. Durak, “Bu yüzden üreticiler çalışma günlerinin 3’te 2’sinde üretime ara vermek zorunda kaldı” diye konuştu.

Tedbirlerin önemi büyük

Küresel kriz nedeniyle oluşan ihracat sipariş iptalleri sonucunda, 2008 ihracatının hedeflerin altında kaldığını hatırlatan Durak şöyle konuştu: “Biz 2008 yılı başında 1.5 milyon adet üretim, 1.2 milyon adette ihracat hedeflemiştik. Ağustos ayından itibaren küresel krizin etkilerinin hissedilmeye başlamasıyla 2008 yılı ihracatı 910 bin adet araç ve 25 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. 2009 yılında ise krizin etkileri otomobilde ÖTV desteğiyle kısmen azalsa da, özellikle ağır ticari araçta büyük kayıplar yaşandı. Bu dönemde alınan tedbirlerin büyük değeri ve önemi var.”

Nitelikli güç büyük avantaj

Sektörde son 11 ayda çalışma günlerinin 3’te 2’sinde üretime ara verilmesine rağmen iş gücünün 3’te 2’sini dışarı bırakmadıklarını söyleyen Durak, “Normal şartlarda ağır ticari üretiminde çalışanların yüzde 67’isini otomobil ve hafif ticari araç üretiminde çalışanların ise yüzde 30’unu çıkartmamız gerekirdi. Biz üzülerek toplamda sadece yüzde 15’lik çalışanla yollarımızı ayırdık” dedi. Bunu gerek hükümetin destekleri gerekse sendikaların ve şirketlerin fedakarlıklarıyla sağladıklarını kaydeden Durak, bu sayede genel müdürlerden, işçisine kadar kalifiye elemanlarını korumayı başardıklarını söyledi. Durak, “Bu nitelikli güç bizim için önemli bir rekabet avantajı. 2010’un ikinci yarısından itibaren dünyada kötümser düşünceler dağılacak, gittikçe talep artacak, elimizde tuttuğumuz bu ekiple artan talepleri karşılayacağız” dedi.

Çinli polis aracı

MERMERLER Otomotiv’in temsilciliğindeki Çinli Chery, ticari modeli Taxim’i Emniyet Müdürlüğü’ne vermeye başladı. Comvex fuarında görüştüğümüz Mermerler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer, şu ana kadar 2 adet Taxim’i Emniyet teşkilatına verdiklerini belirterek, sayının artacağını kaydetti. Mermer, Taxim’in dışında Türkiye’de 2010 yılının ilk çeyreğinden itibaren H13 isimli minibüs ile kamyonet ve panelvan sınıfından yer alan Q22 modellerini de satmaya başlayacaklarını belirterek, “Yeni ticari modellerle ürün gamımızı zenginleştireceğiz” dedi.
/images/100/0x0/55ea0b86f018fbb8f866b8ad


8x4’lük Ford

FORD Otosan’ın Eskişehir tesislerinde üretilen kamyonu ‘Cargo’nun yeni inşaat serisi ve yeni çekici modelleri ilk kez Comvex fuarında tanıtıldı. Yeni İnşaat Serisi 6x4 ve 8x4 kamyonların mikser, damper ve beton pompası uygulamaları 2010 yılı içinde piyasaya sürülecek. Ford Otosan Yeni İnşaat Serisi ile ilk kez 8x4 segmentine de girmiş oluyor. Yeni Çekici modeli ise, 380 beygirlik yeni motoru ve önemli ürün değişiklikleri ile dikkat çekiyor.

Tata’yla yola çıktı Isoto markasını yarattı

TATA’nın Türkiye distribütörü olan İsotlar Grup, Adana’da Isoto markasıyla yurtdışı için ürettiği otobüsleri gelep talep üzerine Bursa’da Türkiye pazarı içinde üretmeye başladı. Türkiye’ye özgü Bursa’da üretilen MAN motorlu Isoto markalı otobüs ilk kez Comvex fuarında tanıtıldı. İsotlar Grubu yetkilileri, Isoto’nun yar aldığı sıfınta yılda 400-500 adet otobüs satıldığını belirterek, “Bizim hedefimiz yüzde 1-11’lik pazar payı” açıklamasını yaptılar.

Zordaki sektörün fuarına hükümetten destek gelmedi

ULUSLARARASI Motorlu Araç Üreticileri Birliği’nin (OICA) bünyesinde bu yıl İstanbul’da ikinci kez düzenlenen Avrasya’nın en büyük Ticari Araçlar ve Yan Sanayi Fuarı ‘Comvex’ sektörün krize yenik düşmesi sonucu 5’i ana sanayi 46’sı yan sanayi olmak üzere 51 firmanın katılımıyla açıldı. Uluslararası olmasına rağmen fuara katılımda yaşanan sıkıntı, açılışa hükümet nezdinden bir katılımın olmamasında da etkili oldu. OSD Başkanı Turgay Durak, Comvex’i düzenlemek için 15 firmayla masaya oturulduğunu ancak son 10 günde 10 firmanın katılmaktan vazgeçtiğini belirtirken, Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Burhanoğlu ise ‘Comvex’ (Commercial Vehicle Exhebition) isminin sektörün bu yıl zorda olmasından dolayı ‘Zorex’ olarak değişmesi gerektiğini belirtti. Burhanoğlu, “Bu fuar zorda olan sektörün fuarı. Önümüzde umut ve teşvik yok. İş başa düştü kendi göbeğimizi kendimiz keseceğiz” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!