Elektrik tuttu

Güncelleme Tarihi:

Elektrik tuttu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2017 23:24

Enerji Bakanı Berat Albayrak, elektrik dağıtım sektörünün memnuniyet karnesini açıkladı. Tüketici memnuniyetinde bir yılda yarı yarıya artış olduğunu belirten Albayrak, “2017 için memnuniyet oranında hedef yüzde 80 olmalı, inşallah bunu yakalayacağız” dedi. Albayrak, vatandaşın üçte ikisinin elektrik dağıtım hizmetini kimin verdiğini hâlâ bilmediğini, devlet veriyor algısının olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

ENERJİ ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, elektrik dağıtım sektöründe tüketici memnuniyetini ölçtükleri anketin sonuçlarını paylaştı. 44 ilde 22 bin 608 vatandaşla yapılan ankette tüketici memnuniyet oranında bir artış görüldüğünü dile getiren Albayrak, “Tüketicinin hizmetlerden duyduğu memnuniyet bir yılda yüzde 53 arttı. Önümüzdeki yıl için memnuniyet oranında hedef yüzde 80 olmalı, inşallah bunu yakalayacağız. 2017 için yatırım tabanını 4 milyar 24 milyon lira olarak belirledik ama bu rakamı da 5 milyar liraya çıkarmayı hedefliyoruz” şeklinde konuştu. Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (ELDER) 10. Sektör Toplantısı’nda konuşan Albayrak, elektrik dağıtım sektöründe 2015 Mart- 2016 Mart dönemini baz alarak tüketici memnuniyeti anketini ilk olarak geçen yıl Trabzon’daki sektör toplantısında açıkladıklarını ve o toplantıda “tüketici memnuniyeti odaklı yeni dönemi” başlattıklarını söyledi. Bu toplantıda da 2016 Mart- 2017 Mart dönemindeki tüketici memnuniyeti anketine ilişkin sonuçları açıklayan Albayrak, “Yatırımlarda 5 yıllık dönem için 30 milyar liralık bir bütçemiz var” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

Albayrak, “Vatandaşımızın aldıkları hizmete göre dağıtım şirketlerine verdiği puanda yüzde 20’lik bir artış var. Geçen yıl 5 puan üzerinden 2.86 olan not bu yıl 3.45’e çıktı. Hizmetlerden duyulan memnuniyette ise geçen yıla kıyasla yüzde 53 artış var. 21 dağıtım şirketimiz içinde firmalarımızın çoğunda artış var ama istediğimiz performansı henüz yakalamış değiller” dedi.
Albayrak, şirketleri “tanınırlık” başlığı altında değerlendirdiklerinde, dağıtım hizmetini kimin verdiğine ilişkin soruya tüketicinin yüzde 46’sının doğru cevap verdiğini, yüzde 54’lük kesimin ise “devlet veriyor” diye yanıtladığını anlattı. Albayrak, “‘Her gün elektrik kesiliyor’ diyen vatandaşımızın oranında yüzde 19 düşüş, ‘haftada bir iki kez kesiliyor’ diyende yüzde 40, ‘ayda bir iki kez kesiliyor’ diyende yüzde 50’lik bir düşüş var. ‘Elektrik nadir veya hiç kesilmiyor’ diyende yüzde 60’lık artış var” dedi. Albayrak, şöyle konuştu: “Kesintiden önceden haberdar olma oranı yüzde 64. Ama kesintiyi önceden bilenlerin oranı yüzde 37. Halkımızın üçte ikisi bu kesintileri önceden bilmede problem yaşıyor.”

Haberin Devamı

MEMNUNİYETTE HEDEF YÜZDE 80

Yeni döneme ilişkin hedefleri ise Albayrak, şöyle açıkladı: “Memnuniyet oranında hedef yüzde 80 olmalı. Kesintileri önceden bilme yüzde 70. Demek ki iletişim alanında önemli bir mesafe kat etmemiz lazım. Belirtilen sürede kesintilerin giderilmesi hedef yüzde 80. Vatandaşın üçte ikisi sizi bilmiyor, tanınırlık noktasında ciddi adımların atıldığı bir döneme girmeliyiz. Burada, asgari bir yüzde 70’lik hedefi ortaya koymalıyız. Sorulara hızlı yanıt noktasında yüzde 70’lik hedefi ortaya koyacağız.”

KAYIP-KAÇAKTA ÖNCELİK OECD

ELDER Yönetim Kurulu Başkanı Serhat Çeçen, kaçak elektrik kullanımının hızla düşürülerek kayıp-kaçak Türkiye ortalamasının OECD ülkeleri seviyesine getirilmesinin en büyük öncelikleri olduğunu ifade ederek, “Özellikle kaçak oranının yüksek olduğu bölgelerde kaçak mücadelesinde ileri teknoloji kullanılıyor. Bazı bölgelerimizin ortalaması OECD rakamlarını yakaladı. Yüksek kaçağın yaşandığı bölgelerde ise ileri teknoloji kullanılması, tüketicilerin bilinçlendirilmesiyle başarılı sonuçlar alınacak” dedi.

Haberin Devamı

AKILLI ŞEBEKE YOL HARİTASI ÇIKIYOR

ENERJİ Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) Başkanı Mustafa Yılmaz, ELDER 10. Sektör Toplantısı’nda dağıtım şebekelerine teknolojide yaşanan gelişmeleri entegre etmek için çalışmaların sürdüğünü belirterek, “Kurumumuz koordinasyonunda yürütülen ‘Türkiye Akıllı Şebeke Yol Haritası’nın belirlenmesine yönelik çalışmalarda sona yaklaştık. Çalışmanın tamamlanmasının ardından, dağıtım şirketleri de akıllı şebeke dönüşümünü daha sistematik ve eşgüdümlü şekilde hayata geçirebilecek” dedi. Tüketicinin memnun olmadığı bir piyasanın sağlıklı olmayacağını dile getiren Yılmaz, “Yatırımcının küstürüldüğü bir piyasada vatandaşımızın hak ettiği üstün hizmet kalitesini beklemek de gerçekçi değil. 2016 yılı yatırım gerçekleşmeleri bu anlamda bizi memnun etti” diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!