Dünya markası olmak için doğumun eşiğine geldi, Çin’i de hedefledi

Güncelleme Tarihi:

Dünya markası olmak için doğumun eşiğine geldi, Çin’i de hedefledi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 22, 2011 00:00

Türkiye’nin önde gelen deri ve ayakkabı markası Derimod’un sahibi Ümit Zaim, Derimod’u 37 yıl önce, 5 dikiş makinasıyla kurduğunu hatırlatarak, “O zamanlar Türkiye’de deriyi daha çok şoförler, polisler ve bekçiler soğuktan korunmak için giyerdi ve siyah hakimdi. Daha firmayı kurarken kendime vizyon koydum ve dedim ki ‘Ben Türkiye de deriyi modaya sokacağım.’ Sonra kızkardeşim Zerrin Zaim de bana katıldı. Ve biz iki kardeş acı tatlı günler yaşayarak bu günlere kadar geldik. Derinin yanında son 10 yılda ayakkabıda da büyük bir atılım yaptık” dedi.

Perakende Günleri’nde aldıkları ödüller nedeniyle sevinçli olduklarını vurgulayan Zaim, “Gerçek başarı nedir’ sorusunun sektörde tek cevabının ise ‘Dünya markasına dönüşmek’ olduğunu söyledi. Zaim şu tespitlerde bulundu: Bana 10 sene önce sorsanız ‘Derimod dünya markası olabilir mi?’ diye, güler geçerdim. Ama bugün bu doğumun eşiğindeyiz. Derimod gibi bugün en az 10 Türk perakende markası dünya markası olma yolunda ilerliyor.”
Çin’e bile gideceğiz
2012 yılında Gürcistan-Tiflis, Irak-Erbil ve İran-Tebriz’de mağazalar açacaklarını, ardından Azerbaycan, Rusya ve Balkan ülkelerine gideceklerini belirten Zaim, komşu ülkeler, sonra Avrupa, hatta Çin’e bile gideceklerini vurguladı. Zaim komşu ülkelerle başlama nedenlerini ise şöyle açıkladı: “Komşu ülkelerde bazı şehirleri gezdim ve gördüm ki biz zaten ordayız. Bir sürü mağazada Derimod etiketli çakma deri ceket ve ayakkabı ürünleri satılıyor. Bu yüzden de hiç reklam parası harcamadan markamızın bilindiği yerlerden başlayacağız.
“Türk markaları olarak Türkiye de büyürken ayrıca yurtdışında 2-3 sene içinde 30-40 mağaza açacak sermaye birikimlerimiz bugün için yeterli değil” diyen Zaim, Türk firmaların belirli oranlarda yabancı ortak alarak yurtdışında yollarına devam edeceğini söyledi. 2023’e kadar yani Cumhuriyetin 100’üncü yıl dönümüne kadar en az 10 global Türk markası hedefi konulduğunu hatırlatan Zaim, “Bunu burada içtenlikle açıklıyorum; biz Derimod olarak bu 10 dünya markasından 1’ine talibiz. Genç ekibime güveniyorum” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!